AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er ei jente på 18 år, som veldig gjerne har lyst til å få sommerjobb i utlandet. Lurer på om noen av dere vet av noen som har gjort det eller har gjort det selv. Tenker selvfølgelig neste sommer, lurt å begynne tidlig har jeg hørt. Hvilke jobber tilbyr de i utlandet? Er det i heletatt mulig? Tenker Bulgaria ellerno..Anonymous poster hash: 8035b...8e7
Pysa Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Det er sikkert mulig, men jeg har inntrykk av at de trenger jobbene sine selv, stort sett. Det kan være en super erfaring å jobbe i diverse programmer i andre land, men en utilsiktet effekt er at lokalbefolkningen da sliter med å få jobb. Kirkens nødhjelp har bl.a kommentert dette. Må det være jobb, da? Hva med å spare opp, og heller ta et kurs i noe? Språk, for eksempel? 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Bulgaria? Charterselskapene trenger alltid reiseledere. Barer og utesteder i de verste turiststrøkene trenger bartendere, men da burde du kanskje helst vært noen år eldre. Anonymous poster hash: 2656d...a48
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Hva slags type jobb vil du like? Må det være strand, sol og fest? Hva slags lønnsforventninger har du? Hva slags jobb har du gjort før? Hvor god vil du si du er i engelsk? Hva ønsker du å sitte igjen med når du drar hjem av selve arbeidserfaringen? Hvor lenge vil du være borte? Anonymous poster hash: a0d2f...e66
Gjest Sala21 Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Det er blitt veldig populært å reise for å arbeide frivillig, men da er det vel ikke annen lønn enn opplevelsen
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Bulgaria? Charterselskapene trenger alltid reiseledere. Barer og utesteder i de verste turiststrøkene trenger bartendere, men da burde du kanskje helst vært noen år eldre.Anonymous poster hash: 2656d...a48 Jepp, var i Bulgaria for en stund siden og da var det ei jente på 18 som jobbet som servitør på dagtid. Som sommerjobb. Men hun var jo bulgarsk da. Men har noen kontakter i Bulgaria som kanskje kunne hjelpet meg. Anonymous poster hash: 8035b...8e7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Hva slags type jobb vil du like? Må det være strand, sol og fest? Hva slags lønnsforventninger har du? Hva slags jobb har du gjort før? Hvor god vil du si du er i engelsk? Hva ønsker du å sitte igjen med når du drar hjem av selve arbeidserfaringen? Hvor lenge vil du være borte?Anonymous poster hash: a0d2f...e66 Jeg kan tenke meg noe innen servitør yrke, gjerne bartender men må sikkert være litt eldre da. Blir 19 til neste sommer da, men vet ikke alderssgrensa. Helst strand, sånn charterplass, som Bulgaria.. Har ingen store lønnsforventninger, bare så jeg kan klare meg der mens jeg jobber. Tenker mest å dra for opplevelsens skyld, bli kjent med lokalbefolkningen. Er litt over middels god i engelsk, har alltid hatt stor interesse i språk som gjør at jeg lærer fort. Helst et sommersemester. En sesong kan du si. Vet ikke om dette er mulig men har veldig lyst til å gjøre det. Noe utenom det vanlige! Anonymous poster hash: 8035b...8e7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Jeg kan tenke meg noe innen servitør yrke, gjerne bartender men må sikkert være litt eldre da. Blir 19 til neste sommer da, men vet ikke alderssgrensa. Helst strand, sånn charterplass, som Bulgaria.. Har ingen store lønnsforventninger, bare så jeg kan klare meg der mens jeg jobber. Tenker mest å dra for opplevelsens skyld, bli kjent med lokalbefolkningen. Er litt over middels god i engelsk, har alltid hatt stor interesse i språk som gjør at jeg lærer fort. Helst et sommersemester. En sesong kan du si. Vet ikke om dette er mulig men har veldig lyst til å gjøre det. Noe utenom det vanlige! Anonymous poster hash: 8035b...8e7 OK, jeg forstår. Da får nok ikke jeg hjulpet så mye, jeg driver ikke bar eller servering, og bor ikke på et chartersted samt at jeg er en snau time unna den nærmeste stranden. Men, fortsett å prøve, gå fullt inn for det du har lyst til. Folk har fått til langt merkeligere ting før deg, så dette tror jeg du klarer å ordne. Du kan eventuellt dra ned utenfor høysesongen i noen få dager og søke jobb mens du er der. Anonymous poster hash: a0d2f...e66
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 OK, jeg forstår. Da får nok ikke jeg hjulpet så mye, jeg driver ikke bar eller servering, og bor ikke på et chartersted samt at jeg er en snau time unna den nærmeste stranden. Men, fortsett å prøve, gå fullt inn for det du har lyst til. Folk har fått til langt merkeligere ting før deg, så dette tror jeg du klarer å ordne. Du kan eventuellt dra ned utenfor høysesongen i noen få dager og søke jobb mens du er der.Anonymous poster hash: a0d2f...e66 Hehe, takk for at du tok deg tiden til å svare! Det skal jeg gjøre! Dette må da gåan!Anonymous poster hash: 8035b...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå