AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Da tenker jeg på alfabet, skrive navnet sitt telle til ti etc.Anonymous poster hash: 0139f...94f
Arkana Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Storebror begynner på skolen nå i høst. Han kan lese (det lærte han seg for nesten et år siden), skrive litt og litt enkel hoderegning.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Begynner på skolen nå til høsten (hun er 5 år) og hun kan alfabetet, telle til 100, enkel matematikk, hun kan lese, skrive og andre ting, som er det vikigste til skolestart, som å tørke seg selv, knytte skolisser, vente på tur, kle på seg selv ytterklær, ta imot beskjeder etc. Anonymous poster hash: b2cd5...f1a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Storebror begynner på skolen nå i høst. Han kan lese (det lærte han seg for nesten et år siden), skrive litt og litt enkel hoderegning. Storebror? Anonymous poster hash: 0b586...286 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Storebror? Anonymous poster hash: 0b586...286 Ja? Var den så vanskelig å skjønne?Anonymous poster hash: 6a522...b90 6
minister-mio Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Ja? Var den så vanskelig å skjønne?Anonymous poster hash: 6a522...b90 tror hun mente at om storebror er i skolestartealder, er du for liten til å være alene på Internett 4
Chizue Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 tror hun mente at om storebror er i skolestartealder, er du for liten til å være alene på Internett 1
Miss Lucky Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Min kan ikke så mye. Kan skrive navnet sitt med litt hjelp ( han er litt usikker og gjør heller ingenting enn å gjøre feil ) Kan 5-6 bokstaver Kan telle til 30 Litt enkel plussing som 2+2, 8+5 blir for avansert. Men han er dritgod i engelsk :D så blir kjekt og motiverende for han å ha noe han får til bedre enn de andre Endret 25. juli 2014 av Miss Lucky
Chiquita Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Det faglige er ikke SÅ viktig å kunne til skolestart. Alt blir gjennomgått sakte og ordentlig uansett... Viktigste er de sosiale kunnskapene, samt praktiske ifht do, av-og på-kledning, osv... 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Ja? Var den så vanskelig å skjønne?Anonymous poster hash: 6a522...b90 Neida, Arkana er nok en supersmart 4-åring som henger her på forumet. Anonymous poster hash: 0b586...286 2
Veggdyret Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Jeg kunne å lese, skrive, regne, etc da jeg begynte på skolen. Skulle ønske jeg ikke hadde kunnet det, for jeg kjedet meg noe helt enormt på skolen. Det jeg skulle ønske at jeg hadde lært på forhånd var sosiale koder/å skaffe venner og å leke med andre barn. For har man ikke lært det før man begynner på skolen er skipet igrunnen kjørt.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Kan barna for mye, kan de risikere å kjede vettet av seg. Så ikke stress med å lære skoleting. Lese, skrive, regne etc vil de lære der uansett. Anonymous poster hash: c36d7...e3a
Sarah Dee Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 Jeg kunne lese, skrive og regne enklere regnestykker med addisjon og subtraksjon. Oldemoren min hadde alltid hatt en drøm om å bli lærer.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 Min kan ikke så mye. Kan skrive navnet sitt med litt hjelp ( han er litt usikker og gjør heller ingenting enn å gjøre feil ) Kan 5-6 bokstaver Kan telle til 30 Litt enkel plussing som 2+2, 8+5 blir for avansert. Men han er dritgod i engelsk :D så blir kjekt og motiverende for han å ha noe han får til bedre enn de andre Takk! Blir nesten deprimert og bekymret av å lese om alle barna som kan alt mulig før de begynner på skolen. Min 6-åring kan skrive navnet sitt, navnet til lillesøsteren sin, er ganske flink til å tegne, kan telle til 20. Kan ikke hoderegning, men kan plusse ved hjelp av konkreter. Han er generelt ikke så interessert i å lære seg bokstaver og tall. Betyr dette at han kan være mindre begavet, eller har jeg ikke noe å bekymre meg for? Anonymous poster hash: eac58...2d7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Hun kunne telle en del, litt engelsk, skrive navnet sitt, bokstavene. Men, som svigersøsteren min som jobber som lærer sa: det er ingen vits i at de skal kunne så mye før de begynner på skolen, da blir de fort å kjede seg på skolen. Anonymous poster hash: 4057e...851
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #16 Skrevet 25. juli 2014 - Hun kan telle til 100 på norsk, engelsk og tysk - Lese - Skrive - Matte (+/- litt deling osv) - Kle av og på seg - Gå på do selv - Veldig gode sosiale antenner - Respekt for voksne - Respekt for andre barn - Kan data litt for godt - Spille fiolin og piano Anonymous poster hash: c29a2...26d
Arkana Skrevet 25. juli 2014 #17 Skrevet 25. juli 2014 Jeg kunne også lese og skrive da jeg begynte på skolen, men jeg kjedet meg likevel ikke. Læreren var flink til å gi meg lekser og oppgaver tilpasset mitt eget nivå. Så jeg bekymrer meg overhodet ikke for at eldstemann skal kjede seg. Jeg mener å huske at halvparten kan lese ved skolestart, så begge deler er like vanlig.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #18 Skrevet 25. juli 2014 Takk! Blir nesten deprimert og bekymret av å lese om alle barna som kan alt mulig før de begynner på skolen. Min 6-åring kan skrive navnet sitt, navnet til lillesøsteren sin, er ganske flink til å tegne, kan telle til 20. Kan ikke hoderegning, men kan plusse ved hjelp av konkreter. Han er generelt ikke så interessert i å lære seg bokstaver og tall. Betyr dette at han kan være mindre begavet, eller har jeg ikke noe å bekymre meg for? Anonymous poster hash: eac58...2d7 Det kommer vel ann på hvor mye du har trent og øvet med han. Barn lærer som regel ikke dette av seg selv. Og selv om man kan telle til 50 trenger man ikke ha tallforståelse. Anonymous poster hash: ddf86...474
LatersBaby Skrevet 25. juli 2014 #19 Skrevet 25. juli 2014 - Hun kan telle til 100 på norsk, engelsk og tysk - Lese - Skrive - Matte (+/- litt deling osv) - Kle av og på seg - Gå på do selv - Veldig gode sosiale antenner - Respekt for voksne - Respekt for andre barn - Kan data litt for godt - Spille fiolin og piano Anonymous poster hash: c29a2...26d Hæ? Snakker vi om en 5-6 åring her?? Jeg som trodde barnet mitt var kjempe flink som kan lese og skrive jeg 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #20 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor kan hun så mye? Har dere hatt daglig opplæring mens hun har gått i barnehagen? - Hun kan telle til 100 på norsk, engelsk og tysk - Lese - Skrive - Matte (+/- litt deling osv) - Kle av og på seg - Gå på do selv - Veldig gode sosiale antenner - Respekt for voksne - Respekt for andre barn - Kan data litt for godt - Spille fiolin og pianoAnonymous poster hash: c29a2...26d Anonymous poster hash: b4156...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå