AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken at denne "terror-trusselen" stammer fra en eller annen ute på den ytre høyre fløy. Å skape frykt og nøre opp hat i befolkningen er ellers et så velkjent virkemiddel fra den kanten. De siste hundre årene fra skuddene i Sarajevo, via Mussolini og Hitler, så har splitt og hersk gjennom frykt og hat vært et gjennomgangstema for å skaffe seg makt. At justisministeren (fra FrP) i tillegg satt med et slesk glis under hele pressekonferansen med sikkel i munnviken, gjorde meg heller ikke trygg på at det virkelig var noen reell trussel. Kanskje det var tanken på å stoppe velgerflukten som gjorde han våt i buksa? Anonymous poster hash: d99b2...0ab 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Tenker faktisk det samme. Anonymous poster hash: 4977f...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Ok Mwn om det er sånn at det er reelt, og din familie er blant de som får gjennomgå...din kone, mor, søster eller datter blr voldtatt av 20 gale skjeggaper, ville du angret på det du har skrevet da? Om arbeidsplassen din f.eks blitt bombet sønder of sammen, eller norway-cup blir angrepet. Vil du skamme deg da?Anonymous poster hash: 672f4...17d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 En ting er konspirasjonsteorier, men tror du virkelig at et skarve Mustafa-brev hadde sendt oss opp i høyeste terrorberedskap siden dagens terrornivåer ble opprettet? Selvsagt hadde det ikke det. At det kan plantes noen frø fra ytterst på begge fløyer for å øke egen oppslutning er jeg ikke fremmed for, men å trekke det inn her vitner om at man knapt har hørt om hvordan terrorberedskapen og trusselnivåene fungerer. Anonymous poster hash: 54544...e9d 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Her lar du dine politiske meninger fargelegge. Tuslen er rettet i mot flere land i tillegg, og de har konkrete trussler fra en Syrisk islamist gruppe i følge PST. I tillegg trekker du inn Frp inn i det hele? Anonymous poster hash: c37f0...7b1 2
Gjest Cartman Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Tydelig at Norge ikke har lært en dritt. Vi må ta terrortrusler på alvor. Den dagen vi ignorerer Bhattis "advarsler" og Al Qaidas trusler, så smeller det igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Tenker faktisk det samme.Anonymous poster hash: 4977f...7d4 Ja, FrP har sagt til PST at de skal komme med falske påstander slik at FrP skal få flere stemmer. Du tror det, sant? Anonymous poster hash: 7ab97...fd0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken at denne "terror-trusselen" stammer fra en eller annen ute på den ytre høyre fløy. Å skape frykt og nøre opp hat i befolkningen er ellers et så velkjent virkemiddel fra den kanten. De siste hundre årene fra skuddene i Sarajevo, via Mussolini og Hitler, så har splitt og hersk gjennom frykt og hat vært et gjennomgangstema for å skaffe seg makt. At justisministeren (fra FrP) i tillegg satt med et slesk glis under hele pressekonferansen med sikkel i munnviken, gjorde meg heller ikke trygg på at det virkelig var noen reell trussel. Kanskje det var tanken på å stoppe velgerflukten som gjorde han våt i buksa? Anonymous poster hash: d99b2...0ab Ja, delvis riktig. Nå tror jeg ikke at det er bare FrP som står bak terrortrusselen, men at terrortrusselen er konstruert av norske politiske myndigheter for å sette muslimene i dårlig lys, det er jeg ganske sikker på. Anonymous poster hash: 2b1b5...60d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Husk at Hitler såg på seg selv som en nasjonalsosialist. Med andre ord en som ville ha likeverd, og ha arbeid for folk. Men da for tyskere i tyskland, eller andre de aksepterte. Det er ingen ting høyreorientert med han eller partiet sånn i virkeligheten. Skjønner ikke hvorfor de kaller dem for "høyreekstreme". Det er heller ingen ting galt i det å ikke ville ha innvandring eller er skeptiske til å la fult av folk komme inn her. Det er rasjonell tenking, ikke noe annet. Egentlig er det bare vi her i Europa som liksom skal ofre oss selv for alle mulige slags merkelige ideer. Anonymous poster hash: 3d87a...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Lurer litt på om TS tror at dette er mindre borti natta enn 9/11-konspirasjonsteoretikerne og chemtrails-gjengen. At en antiterrorgruppe enstemmig nedsatt av Stortinget etter 22. juli-angrepet har satt Norge opp i et beredskapsnivå vi ikke har hatt på 41 år basert på informasjon som er fabrikkert av et regjeringsparti, og at justisministerens kroppsspråk på pressekonferansen underbygger teorien om at det hele er et spill for galleriet for å styrke Frps oppslutning på meningsmålingene ti måneder etter valget. Det er egentlig rimelig koko. Hvis det hadde vært et litt mistenkelig brev sendt til en avis hadde det vært en ting, men å tro at alt dette kan skje som følge av noe Frp-ere har funnet på er ganske drøyt. Anonymous poster hash: 54544...e9d 3
Mann 42 Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 En ting er konspirasjonsteorier, men tror du virkelig at et skarve Mustafa-brev hadde sendt oss opp i høyeste terrorberedskap siden dagens terrornivåer ble opprettet? Selvsagt hadde det ikke det. At det kan plantes noen frø fra ytterst på begge fløyer for å øke egen oppslutning er jeg ikke fremmed for, men å trekke det inn her vitner om at man knapt har hørt om hvordan terrorberedskapen og trusselnivåene fungerer. Anonymous poster hash: 54544...e9d Hvor høy terrorberedskapen blir, er nok langt på vei et politisk spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 Hvor høy terrorberedskapen blir, er nok langt på vei et politisk spørsmål. Å sette opp beredskapsnivået er en avgjørelse som tas av politikerne, det er riktig. Her er det likevel på det rene at det ble anbefalt av antiterrorgruppen nedsatt i kjølvannet av 22. juli, den samme gruppen som altså skal oppdaget disse planene, at beredskapen burde økes omgående. TS insinuerer at Anundsen og gutta har hatt en sneaky plan om først å lure den tverrpolitisk støttede gruppen med falsk informasjon de har diktet opp, deretter manipulere og styre dem inn til en klar anbefaling om økt beredskap og så gå inn for den anbefalingen. Med mindre denne gruppen støttet av alt fra SV til Frp er direkte styrt av Frp, naturligvis, og ikke har bltit forledet i det hele tatt. Videre har Erna Solberg sneaky nok planlagt en ferie å avbryte, med mindre Frp (representert ved bl.a. en glisende justisminister) har gjort alt dette bak ryggen på sin regjeringspartner. Det er i det hele tatt ganske ville påstander. Jeg stemte ikke på noen av regjeringspartiene, men det er rimelig far-fetched. Anonymous poster hash: 54544...e9d
estrella Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Tråden er ryddet for personhets. Estrella, mod.
Mann 42 Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Ja, FrP har sagt til PST at de skal komme med falske påstander slik at FrP skal få flere stemmer. Du tror det, sant?Anonymous poster hash: 7ab97...fd0 Det er vel heller offentliggjøringen av truselen og av den generelle formen på mottiltakene, som får en til å tenke at det ligger noe politisk bak dette. Vanligvis ville ikke sikkerhetstjenestene gå ut offentlig, siden det ville kunne endre en evt terrorgruppes prioriteringer og planer, noe som i verste fall ville gjøre alle konkrete informasjoner verdiløse.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Anonymous poster hash: 54544...e9d Bare for å ha sagt det: Jeg tror ikke du støtter opp om teoriene som presenteres her, Mann 42. Det begynte som svar til deg og utviklet seg mer og mer til å demonstrere hvor merkelig og ekstrem denne mistanken er. Du har rett i at ansvarlig statsråd kan heve beredskapen, eller at det kan skje ved kongelig resolusjon, men den økte beredskapen er altså en direkte følge av en hasterapport fra en gruppe støttet av alle partier på tinget. Anonymous poster hash: 54544...e9d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Det er vel heller offentliggjøringen av truselen og av den generelle formen på mottiltakene, som får en til å tenke at det ligger noe politisk bak dette. Vanligvis ville ikke sikkerhetstjenestene gå ut offentlig, siden det ville kunne endre en evt terrorgruppes prioriteringer og planer, noe som i verste fall ville gjøre alle konkrete informasjoner verdiløse. Sist man gikk ut på denne måten og med slike mottiltak, for 41 år siden, fungerte det i hvert fall utmerket. Det smalt riktignok et annet sted til slutt, men ikke på norsk jord. Det hele bærer preg av at man har avdekket disse planene i aller siste liten og hevet seg rundt, men mer mistenkelig enn som så er det heller ikke. Anonymous poster hash: 54544...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken at denne "terror-trusselen" stammer fra en eller annen ute på den ytre høyre fløy. Å skape frykt og nøre opp hat i befolkningen er ellers et så velkjent virkemiddel fra den kanten. De siste hundre årene fra skuddene i Sarajevo, via Mussolini og Hitler, så har splitt og hersk gjennom frykt og hat vært et gjennomgangstema for å skaffe seg makt. At justisministeren (fra FrP) i tillegg satt med et slesk glis under hele pressekonferansen med sikkel i munnviken, gjorde meg heller ikke trygg på at det virkelig var noen reell trussel. Kanskje det var tanken på å stoppe velgerflukten som gjorde han våt i buksa? Anonymous poster hash: d99b2...0ab ISIL og Syria hører neppe til ytre høyre. Anonymous poster hash: 9006a...a2d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Ja, delvis riktig. Nå tror jeg ikke at det er bare FrP som står bak terrortrusselen, men at terrortrusselen er konstruert av norske politiske myndigheter for å sette muslimene i dårlig lys, det er jeg ganske sikker på. Anonymous poster hash: 2b1b5...60d Herregud Anonymous poster hash: 75292...a71 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 Ja, delvis riktig. Nå tror jeg ikke at det er bare FrP som står bak terrortrusselen, men at terrortrusselen er konstruert av norske politiske myndigheter for å sette muslimene i dårlig lys, det er jeg ganske sikker på. Anonymous poster hash: 2b1b5...60d Tenk at folk faktisk tror dette. Får det ikke dere andre til å tenke litt? Helt hinsides all fornuft både med tanke på hvordan PST jobber. Tror folk her inne virker å undervurdere grunnlaget for dette trusselbildet i veldig stor grad. Anonymous poster hash: d2d1b...1c6 1
Mann 42 Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 Sist man gikk ut på denne måten og med slike mottiltak, for 41 år siden, fungerte det i hvert fall utmerket. Det smalt riktignok et annet sted til slutt, men ikke på norsk jord. Det hele bærer preg av at man har avdekket disse planene i aller siste liten og hevet seg rundt, men mer mistenkelig enn som så er det heller ikke. Anonymous poster hash: 54544...e9d Et ganske tynt grunnlag, syns du ikke? Det er selvsagt ikke utenkelig at det er dette som ligger bak, men jeg lurer nå litt på om ikke justisdeptet har valgt å gå ut offentlig for å vise en handlekraftig administrasjon. Mao, at de hausser dette kraftig opp i propagandaøyemed. Siden den islamistiske terrorfaren begynte å øke i årene etter 11.sept, har sikkerhetstjenestene avverget mange terroraksjoner, men man hører aldri noe om dem, annet enn i oppsummeringer av sikkerhetstjenestens arbeid, eller i forbindelse med rettssakene i ettertid, ETTER at faren er avverget. Jeg skulle tro at for sikkerhetstjenestene er det viktigste våpenet de har, hemmelighold. Hvis faren VIRKELIG er knyttet til at et antall islamister nå har vendt tilbake fra Syria med konkrete planer, så ville det være langt mer fornuftig å holde oversikt over dem og forsøke å få kjennskap til hva disse konkrete planene er og hvordan de skal settes i verk, og deretter arrestere dem. Når man slår alarm slik som nå, kan hele planen bli lagt på is, for kanskje å iverksettes på et senere tidspkt. Det slår ikke meg som en fornuftig måte å håndtere dette på. Vi kan foreløpig ikke arrestere fundamentalistiske skjeggaper på det grunnlaget alene at de er fundamentalistiske skjeggaper, så de vil være frie til å gjøre hva de vil i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå