AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Eksen dumpet meg etter at han traff en annen dame. Nå har det gått flere år, og jeg våknet i natt, etter at jeg hadde mareritt om dette. Jeg drømte om at jeg måtte spørre han om hun så penere ut enn meg. I drømmen var ikke hun hans dame. Da svarte han: Nei hun er ikke noe pen. Og jeg var lettet, og så plutselig bråvåknet jeg. Noen som har hatt slike drømmer? Det er vel fordi jeg ikke føler meg helt over at eksen valgte en annen fremfor meg. Men jeg ser meg videre i livet, og allikevel så drømmer jeg noe sånnt noe. Det har sikkert også med selvtilliten min å gjøre. Anonymous poster hash: 486ce...855
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Ja, jeg har det på samme måte. Drømmer fortsatt om eksen, drømmer at han vil ha meg fremfor hun andre han valgte over meg. Drømmer ofte at han sier han savner meg og angrer, og at vi for eksempel gjør noe intimt sammen, og jeg blir kjempe lykkelig i drømmen. Det er nesten 3 år siden det ble slutt mellom oss, og jeg har en ny kjæreste, så syns dette er veldig synd og irriterende! Du er hvertfall ikke alene om det! Anonymous poster hash: 65a83...0c3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Jeg har det også slik! Straks syv år siden det ble slutt på en vond måte for min del. Jeg drømmer om eksen flere ganger i uken, og som oftest drømmer fylt med savn og psykisk smerte der jeg igjen blir såret eller ydmyket. Anonymous poster hash: 52ead...31d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Eksen dumpet meg etter at han traff en annen dame. Nå har det gått flere år, og jeg våknet i natt, etter at jeg hadde mareritt om dette. Jeg drømte om at jeg måtte spørre han om hun så penere ut enn meg. I drømmen var ikke hun hans dame. Da svarte han: Nei hun er ikke noe pen. Og jeg var lettet, og så plutselig bråvåknet jeg. Noen som har hatt slike drømmer? Det er vel fordi jeg ikke føler meg helt over at eksen valgte en annen fremfor meg. Men jeg ser meg videre i livet, og allikevel så drømmer jeg noe sånnt noe. Det har sikkert også med selvtilliten min å gjøre. Anonymous poster hash: 486ce...855 Ja, har hatt mange sånne drømmer. Hadde en kjæreste i utlandet en gang i tiden, som det ble slutt med. I ettertid hadde jeg ofte mareritt om at jeg traff henne i min hjemby med den nye kjæresten sin. I drømmene var det både vondt at hun hadde ny kjæreste og at hun ikke ville ta kontakt med meg når hun først reiste over Atlanteren for å besøke Norge. Dobbelt-avvisning. Kan av og til ha sånne mareritt ennå, selv om jeg for lengst er over henne. Men da handler det sikkert ikke om henne spesifikt, selv om det i drømmene er hun som manifesterer følelsen av å bli avvist. Anonymous poster hash: 609a7...38c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Jeg vet ikke helt hva som skal til, men for oss med PTSD etter større traumer og voldelige kjærester, så er drømmer og flashbacks mens vi er våkne noe vi sliter med hver dag. For min del så har terapien vært å endre livet mitt til å tenke at "meningen med livet" handler om å ta vare på seg selv, både fysisk og ikke minst mentalt. For å kunne være et godt medmenneske for andre, må jeg kunne å ta vare på min egen person -og det er jammen meg ikke enkelt når man plutselig får angstanfall på butikken, 2 år etterpå, fordi man fortsatt har stygge (jævlige..) flashbacks. Drømmer er "enklere" å hanskes med, for det første fordi vi vet at det er hjernens måte å bearbeide på mens kroppen er fullstendig avslappet, så dermed er marerittene noe positivt på et vis -men også fordi det er mye enklere å påvirke hvor dypt man sover/hvor lite man husker av drømmene, ved blant annet å spise sunt og være aktiv. Flashbacks i våken tilstand er f** meg det verste.... Men, det som funker for oss, må vel funke på alle -så noen forslag til bedre søvn finner dere her: ptsd.about.com Anonymous poster hash: b39c7...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå