AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Jeg driver og går ned i vekt, og klærne mine passer ikke like godt lenger. Når jeg er ferdig, kommer jeg til å måtte kjøpe en helt ny garderobe - kanskje med unntak av sokker Jeg tenker derfor å begynne å spare til dette, men er usikker på hvor mye penger jeg bør legge av. Så: Hvor mye penger ville du brukt på å kjøpe en helt ny garderobe? Anonymous poster hash: ff382...a71
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Jeg driver og går ned i vekt, og klærne mine passer ikke like godt lenger. Når jeg er ferdig, kommer jeg til å måtte kjøpe en helt ny garderobe - kanskje med unntak av sokker Jeg tenker derfor å begynne å spare til dette, men er usikker på hvor mye penger jeg bør legge av. Så: Hvor mye penger ville du brukt på å kjøpe en helt ny garderobe? Anonymous poster hash: ff382...a71 Hvilken prisklasse og hvilke merker bruker du? Det er greiere å svare på et spørsmål om hvilke og hvor mange klesplagg man bør ha i en basisgarderobe. I tillegg kommer undertøy. Er dette den vekten som du har bestemt deg for å holde, eller er det et delmål? (Er det kun et delmål du har nådd, ville jeg ventet med mye investeringer i ny garderobe før målet er nådd). Anonymous poster hash: f21ad...ead
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Skriv ned en liste over alt du trenger av plagg, så finner du ca pris på det som står på listen din. Da får du vite ca hva en ny garderobe ville kostet for deg, da det er veldig variabelt hva man trenger. For meg hadde det kostet ca 50k tror jeg. Ekstra bonus: ferdig handleliste Anonymous poster hash: 59635...591
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Hvilken prisklasse og hvilke merker bruker du? Det er greiere å svare på et spørsmål om hvilke og hvor mange klesplagg man bør ha i en basisgarderobe. I tillegg kommer undertøy. Er dette den vekten som du har bestemt deg for å holde, eller er det et delmål? (Er det kun et delmål du har nådd, ville jeg ventet med mye investeringer i ny garderobe før målet er nådd). Anonymous poster hash: f21ad...ead Jeg er nettopp ferdig som student, så prisen på tøy jeg kjøper til vanlig er ikke kjempehøy - typisk H&M, Lindex, Cubus, og om jeg flesker til, Oasis og Mango. Jeg tenker som endelig garderobe når jeg har oppnådd den vekten jeg ønsker å beholde, ikke som en delvektsgarderobe - det er det man han belter til. Anonymous poster hash: ff382...a71
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Skulle vel ikke komme på så veldig mange tusen hvis du vil kjøpe klærne i butikkene du nevner, men jeg hadde investert i litt mer kvalitetsplagg. Heller to-tre gode bukser som holder på passform og sømmer og er laget i naturstoff som puster, enn 10-15 bukser som ikke har noen særlig god passform, dårlige sømmer og som er ekle å gå med pga syntetisk stoff .Altså sats på færre plagg med ordentlig passform og kvalitet enn massevis av disse billige plaggene som er laget på slavelønn i østen. Anonymous poster hash: 91bd5...7a0
netpuppy Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Jeg ser for meg at det burde gå greit å bruke ca 10.000,- på basisplagg i god kvalitet og så ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Jeg setter ordentlig stor pris på hjelpen, tusen takk! Kommer nok helt klart til å ville investere i noen gode kvalitetsplagg, som en jeans og en blazer. Stort sett går jeg i skjørt og kjoler, men tenker å kjøpe inn ordentlige ting her også. Om jeg tenker et sted mellom 10-20 k, tror dere at det skal holde til en ordentlig garderobe? Anonymous poster hash: ff382...a71
Veggdyret Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 For meg ville det kostet: - ca 1000-1500 kr for truser (har alltid mange liggende) - ca 1000-1500 kr for BHer (få men dyre) - ca 1000-1500 kr for alt annet (kjøper alltid andre klær brukt, loppemarked eller en sjelden gang noe så "dyrt" som Fretex) Så å legge av 5000 kr hadde antagelig holdt for meg. Men som de over her sa, det kommer helt an på hva du vil ha - dyrt/billig, nytt/brukt, lete på salg/kjøpe til normal pris, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå