Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i en annen by og er hjemme på sommerferie.

Ei venninne av meg lurte på om jeg ville passe hunden og bo i leiligheta hennes ettpar uker mens hun er på ferie.

Dette sa jeg ja til, det er litt kjipt å bo på jenterommet hos mamma og pappa hele ferien. Gleda meg så til å ha ei hel leilighet for meg selv, og hunden er jo bare snill.

Men så kommer problemet, det er så skittent her. Hu har ikke tømt kjøleskapet for utgåtte varer, det er klissete inni kjøleskapet. Bestikkskuffa er full i hår og smuler, doen er støvete og med drittrenner.

Jeg vil gjerne vaske, det gjør meg ingenting. Litt sånn takk for at jeg fikk låne leiligheta. Venninna mi er litt syk så jeg vet at hun ikke har helse til å vaske godt når hun også har full jobb.

Det jeg lurer på er om det er fornærmende å vaske?

Kanskje hu syntes det er frekt og at det ikke er bra nok her?

Eller så kan hun bli glad for at jeg har vasket det hu ikke orker, dette er litt vanskelig.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: c7382...7da
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare blitt glad jeg så sett i gang.

Anonymous poster hash: 2eb7c...405

• Liker 1
Skrevet

Hun blir sååå glad om du gjør det. Og du har jo vært der i 2 uker når hun kommer hjem. Helt vanlig å vaske litt da.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vasket, hvis hun spurte hvorfor, hadde jeg bare sagt at noe måtte jeg jo gjøre som takk for lånet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig, men om du skriver en lapp og legger igjen, der du forklarer at du vasket litt som takk for lånet av leiligheten, så tror jeg det bør tas vel imot.

Jeg vasket en del hos min mor da jeg bodde hos henne en uke for å passe hunden (hun jobber fullt og har mye å holde styr på, så det er normalt rent, men ikke akkurat julerundvasket til enhver tid), og hun ble bare glad - men så har jo vi en nærere relasjon.

Du kan jo vaske litt på "ufarlige" plasser - overflater, støvsuging, kjøleskap, men ikke rør områder som kan være mer private (inni skap, soverom etc).

Anonymous poster hash: 798ae...e89

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Når man bor ett sted i ett par uker bør man jo ha vasket alt minst en gang uansett mener nå jeg. For øvrig er jeg enig i at du ikke behøver å vaske inn i private skap, men de rommene som du har brukt bør du vaske.

Skrevet

Jeg hadde vasket, hvis hun spurte hvorfor, hadde jeg bare sagt at noe måtte jeg jo gjøre som takk for lånet.

Fin løsning på en muligens ømtålig sak :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vasket. Det er jo uansett vanlig at det vaskes i løpet av en periode på to uker, spesielt når det er hund i huset. Men jeg hadde også holdt meg unna mer "private" områder, slik AB#5 sier. Men om du bor på soverommet er støvsuging/vasking og lett støvtørring på overflater helt greit, synes jeg.

Du kan jo fremstille det som at du har gjort rent etter deg selv, ikke som at du har vasket for henne. :)

Anonymous poster hash: afc92...d84
AnonymBruker
Skrevet

Jeg låner ofte ut leiligheten, og det er nydelig at folk har vasket skikkelig når jeg får den tilbake. :)

Anonymous poster hash: 96e30...a03
Skrevet

Enig med de andre her, uansett om det hadde vært rent da du flyttet inn hadde det vært naturlig at du vasket etter deg når du flyttet ut igjen. Vi låner feriehus hver sommer, og betingelsen for det er alltid at det skal være strøkent når vi drar, vi betaler evt. en dame i nabolaget for å vaske der hvis vi ikke har tid/ork selv.

Jeg ville vasket kjøleskapet, kjøkkenet og badet nøye, vasket alle gulv, + støvsuging og støvtørking der det trengs.

Gjest Dalma
Skrevet

Når du har vært der så lenge er det ikke noe rart å vaske, nei. Hadde blitt glad om noen hadde vasket leiligheten min.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å vaske ut etter seg når man låner en leilighet.

Om du som takk for lånet vil gjøre litt mer enn å vaske der du har vært med på å skitne ved vanlig brukssmuss, det kan hun jo ikke annet enn si takk for, vel?

om du vasker i kjøleskapet, så sett mat som er utgått på dato i en egen plasgboks el. Men ikke kast noe som er andre sitt, med mindre du har spurt først.

Anonymous poster hash: c79d2...e5f

AnonymBruker
Skrevet

TS,

Ser at dere mener det er ok, så da setter jeg igang.

Bestikkskuffer og kjøleskap skal bli gullende reine.

Anonymous poster hash: c7382...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...