Gå til innhold

aktiviteter med 2 åring i varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med de små barna nå i varmen?

Her har det vært 28-30 grader den siste uken, vi er alle litt slappe og trøtte.

Lille må sove i egen seng midt på dagen, vogn liker hun ikke.

Tips til aktiviteter? Hun er aktiv og merker at hun er mer krevende nå som hun er uthvilt etter at barnehagen har vært stengt 2 uker (og er stengt 2 uker til).

Det vi gjør nå er lese bøker, gå på biblioteket for nye bøker + lekerom der, vi drar til stranden, leker ute i hagen. (jeg pussler med hagen, hun leker), leker inne, jeg gjør husarbeid, hun leker, ser på barnetv, tegner, etc.

Synes selv det er temmelig kjedelig å leke med barnet.... men gjør jo det for det.

Vi har forresten ingen familie her.

Tips som gjerne er gratis!

Anonymous poster hash: 5f9b9...8ed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke se andre alternativer enn det du gjør. Vår toårin vil være ute på lekeplass hele dagen mens jeg kjenner jeg holder på å dø i varmen. Så strand blir vår go too. Ellers elsker hun også å tusle i byen i gågatene og kikke på alle folkene så vi gjør gjerne det på ettermiddagen, der er en lekeplass som er i skyggen etter kl 15 også. Tar med skiver og har middags til kvelds eller hopper over middag om jeg ikke orker å lage den : varmen. Skiver holder lenge for noen dager.

Anonymous poster hash: c7448...f28

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også mye småmat... gå i byen har vi ikke. Så varmt med asfalt, biler, hus...

Lekeplass midt i solen er en utfordring, dessuten bare oss der. Ikke så moro.

Anonymous poster hash: 5f9b9...8ed
AnonymBruker
Skrevet

Er stranda uaktuelt? Der får man jo kjølt seg ned samtidig som man kan leke :) ta med en håv så kan dere fange småfisk, eller fiske krabber?

Du kan kjøpe sånn baby badering og ha hu oppi den i vannet. Har ei niese som misliker den ekstreme varmen, men hun kosa seg veldig i sånn badering :)

Anonymous poster hash: 667ce...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Turer i skogen. Nå finner du både blåbær og villbringebær.

Dersom du har bil så kan dere sjekke ut andre lekeplasser og muligens finne en som ligger i skyggen.

Anonymous poster hash: 356b9...759

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme selv. Vi er så og si på stranden hele dagen. Hehe.

Anonymous poster hash: cb8df...e4b
Skrevet

Strand (med mulighet for pauser i skyggen), plaskebasseng i hagen og skogstur (skyggefullt om man går de rette stedene - vi har gått på sti ordentlig inne i skogen, hvor han har fått sitte i bæresele på ryggen når han blir sliten i beina) er det vi har gjort mest.

Skrevet

Tv

Skrevet (endret)

Vår datter er 2,5 år og vi har i det siste vært på stranden 7 av 10 dager i det siste. Variasjonen får vi ved å dra til forskjellige strender, dra med forskjellige folk osv.

I tillegg har vi syklet mye. Hun har egentlig sluttet å sove på dagtid, men i denne varmen sliter hun med nattesøvnen, og får da muligheten til å ta igjen litt tapt søvn mens hun sitter i vognen da farten gir henne litt vind hun kan kjøle seg ned med.

Hennes beste minne fra ferien (hittil) er nok imidlertid da vi lånte oss en kano og tok en liten tur. Hun satt i dyp konsentrasjon, helt dønn alvorlig hele turen, men har ikke snakket om annet i ettertid. Hun stopper nå til og med fremmede folk på gaten for å fortelle om denne turen.

På ettermiddagen fyller vi vann i det oppblåsbare plaskebassenget og lar henne kjøle seg litt ned der.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Vår 2åring koser seg med et lite basseng i hagen, vannspreder å løpe gjennom, parasoll og kald drikke. Og tur i skogen i nærheten av vann å bade i, dyr å se på osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...