Gjest Makemeloveit Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har vært innlagt på sykehus i utlandet, og før jeg evt blir lagt inn på norsk sykehus må jeg ta en MRSA prøve (tror jeg det heter.) Prøven går i hvert fall ut på å sjekke om jeg bærer noe smitte/bakterier fra landet jeg har feriert i. Noen som har tatt en slik prøve? Hvordan utføres den og er det vondt/ubehagelig? Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Tok MRSA-prøve etter opphold i utlandet. Det er ikke behagelig å ta prøven, men puster du godt inn så går det bedre. Det er fort gjort Anonymous poster hash: a3331...bd4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Er dette ikke bare en blodprøve da?Anonymous poster hash: d92bf...de3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Ja, har tatt det. Fort gjort. De tok prøver fra munnen (spytt) og underlivet. Ikke kjempegøy, men ikke noe vondt. (De brukte sånn bommulspinner).Anonymous poster hash: 01203...1f1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Det er som å stikke en q-tip helt bak i munnen. Evt et par andre steder på kroppen som underlivet eller nese. Hvor man tar prøve fra kommer nok an på situasjonen. Gjør absolutt ikke vondt i det hele tatt!Anonymous poster hash: a374a...9a2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 En prøve fra mandlene i halsen, en fra neseboret og en fra perineum, tas med en pensel som føres over huden. Gjør ikke vondt, men kan være litt ubehagelig. Har du hatt kanyler, operasjonssår e.l i huden tas det prøver derfra også. Er resultatet negativt så er det ingenting å bekymret seg for, er det positivt....vel, da håper jeg sykehusbesøket i utlandet var av største nødvendighet (dvs ikke frivillig, kosmetisk innleggelse) for behandlingen er tøff og det er ikke sikkert du noen sinne blir kvitt det. Anonymous poster hash: 22bd7...38c
pinar Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Det er ikke vondt. Les om MRSA her, så får du vite hva det handler om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå