Gå til innhold

Erfaringer med MRSA prøve?

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg har vært innlagt på sykehus i utlandet, og før jeg evt blir lagt inn på norsk sykehus må jeg ta en MRSA prøve (tror jeg det heter.) Prøven går i hvert fall ut på å sjekke om jeg bærer noe smitte/bakterier fra landet jeg har feriert i. Noen som har tatt en slik prøve? Hvordan utføres den og er det vondt/ubehagelig?

Takk på forhånd :)

AnonymBruker
Skrevet

Tok MRSA-prøve etter opphold i utlandet. Det er ikke behagelig å ta prøven, men puster du godt inn så går det bedre. Det er fort gjort :)

Anonymous poster hash: a3331...bd4
AnonymBruker
Skrevet

Er dette ikke bare en blodprøve da?

Anonymous poster hash: d92bf...de3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har tatt det. Fort gjort. De tok prøver fra munnen (spytt) og underlivet. Ikke kjempegøy, men ikke noe vondt. (De brukte sånn bommulspinner).

Anonymous poster hash: 01203...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Det er som å stikke en q-tip helt bak i munnen. Evt et par andre steder på kroppen som underlivet eller nese. Hvor man tar prøve fra kommer nok an på situasjonen.

Gjør absolutt ikke vondt i det hele tatt!

Anonymous poster hash: a374a...9a2

AnonymBruker
Skrevet

En prøve fra mandlene i halsen, en fra neseboret og en fra perineum, tas med en pensel som føres over huden. Gjør ikke vondt, men kan være litt ubehagelig. Har du hatt kanyler, operasjonssår e.l i huden tas det prøver derfra også. Er resultatet negativt så er det ingenting å bekymret seg for, er det positivt....vel, da håper jeg sykehusbesøket i utlandet var av største nødvendighet (dvs ikke frivillig, kosmetisk innleggelse) for behandlingen er tøff og det er ikke sikkert du noen sinne blir kvitt det.

Anonymous poster hash: 22bd7...38c
Skrevet

Det er ikke vondt.

Les om MRSA her, så får du vite hva det handler om.

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...