Gå til innhold

Bestevenninna er sammen med min x

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

God morgen alle sammen...

Har kun et spm... Når ens beste venninne

blir sammen med ens x, som det ikke er lenge

siden det ble slutt mellom han og meg etter 7års samboerskap....

Har man lov til og reagere?

Eller det egoistisk....?

Tror ikke jeg greier å være verken venn med han,

eller bestevenninne med hun som nå er sammen med

han, det blir for twista spørr du meg....

Skal jeg plutselig forholde meg til dem som et par?

Det er rett og slett for sprøtt.....

Hva hadde du gjort? Latt som ingenting? *vanskelig da*

Er det feil og føle slik????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det hadde ikke jeg greid og takle i allefall... Men vi er jo forskjellige vi mennesker da. Men hadde nok ikke orket tanken en gang. Hadde nok brukt laaaang tid før jeg ville ha godtatt det for å si det sånn... om jeg i det hele tatt hadde det... Skjønner deg innmari godt... kan ikke være lett nei...

Skrevet

Venninders og søstres exer er fullstendig off-limit!!!!

Hun burde skamme seg, om det er aldri så mye følelser i bildet. Jeg hadde dumpet henne glatt, så lenge du ikke syns dette er helt ok...!

Skrevet

Sånn gjør man bare ikke. Enkelt og greit!

Venners ex holder man seg unna! Jeg ville reagert .. og ikke hatt noe med henne/dem å gjøre...

Uansett .. hun er ingen bestevenninne .. for de gjør ikke sånn..

Skrevet

Fra din "venninnes" ståsted: Er det den store kjærligheten ville jeg heller valgt bort vennskapet er jeg redd...... :(

Kanskje hun har gått å vært forelsket i han lenge... Og så blir han ledig på markedet... Ikke så veldig vanskelig å forstå synes nå jeg....

Men ingen ønske situasjon akkurat......

Skrevet

Det er aldri feil å føle det man føler. Det er jo nettopp følelser og ikke logikk. Men om det var du som slo opp med han, eller om dere var enige om saken begge to, så synes jeg kanskje du skal unne han å komme seg videre her i livet. Det er sårt og miste en man har vært sammen med så lenge. Men en eks er en eks, og du bør uansett ikke omgås han så mye. Desvere fører vel deg også til at du mister kontakten med veninna di, men det er et valg hun har tatt i det hun ble sammen med han. For din egen del må du holde deg unna dem, og heller fokuserer på det som er viktig for at du selv skal komme deg videre med ditt liv.

Gjest Myumi
Skrevet

En god venninne ville aldri blitt sammen med din eks. Da er hun både ufølsom og egoistisk- og hun er ikke din venn.

Skrevet

Jeg ville så absolutt reagert hvis min venninne ble sammen med min eks. i mine øyne er det uakseptabelt!

Skrevet
En god venninne ville aldri blitt sammen med din eks. Da er hun både ufølsom og egoistisk- og hun er ikke din venn.

Og hva om en venninnes eller søsters eks er venninnes store kjærlighet?

Jeg hadde iallefall unnet dem kjærligheten og ønsket dem lykke til begge to.

Og så hadde jeg taklet det så godt jeg kunne, men å gjøre slutt på et vennskap pga noe som dette - nei, det blir for dumt i mine øyne.

Men så er jeg kanskje litt mer tolerant enn andre. Folk er jo forskjellige.

Poenget er at ingen kan bestemme hvem andre skal bli forelsket i/elske eller hvem som er andres store kjærlighet.

Og venninnen kan fremdeles være en god venninne selv om hun er blitt sammen med eksen.......

Gjest Myumi
Skrevet
Og hva om en venninnes eller søsters eks er venninnes store kjærlighet?

Jeg hadde iallefall unnet dem kjærligheten og ønsket dem lykke til begge to

Dette er hva som skjer når man ser på Glamour og Days of our Lives hver dag :roll:

Skrevet

Dette er hva som skjer når man ser på Glamour og Days of our Lives hver dag :roll:

Jeg ser ikke på glamour eller days of our lives. Dårligere serier skal man leite lenge etter.

Jeg unner faktisk alle den store kjærligheten, eks eller ikke.

Det er ikke alle som lever etter den regelen der nemlig.

Alle har forskjellig mening og takk gud for det :-)

Skrevet

Må skrive under på det Appleblossom mener jeg også. Ærlig talt, alle mener da vel at man har "funnet kjærligheten" om man først er forelska? Og når jeg attpåtil tror at det er maaange som er "den rette" for alle mennesker, så kan man sørge for å finne noen som ikke har vært sammen med en venninne før.

Hadde dette skjedd meg hadde jeg kvittet meg med en god venninne, som når alt kom til alt ikke var så god allikevel, og eksen hadde jeg glemt for godt, på alle måter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange ulike meninger...

Godt er jo det...

Men er ærlig talt glad for og høre at flere er som meg,

for jeg mener ikke og være vanskelig... Men sliter ærlig talt med tanken på å for eksempel skulle besøke min venninne i det huset jeg selv var med på å kjøpte... Sammen med min x... Nei, ekkel tanke spørr du meg.

Kommer nok ikke til og ha stor kontakt med dem jeg...

Selvfølgelig ønsker jeg dem lykke til....

Men jeg trenger ikke være en del av livet deres....

Takker for masse svar...

Skrevet

Jeg synes ikke man alltid skal være storsinnet og tolerant i forhold til hva andre finner på. Hvor er respekten den andre veien i dette tilfellet?

Venninna og eksen burde ha holdt seg langt unna hverandre etter min mening! Hun burde vite at det blir vanskelig for deg å besøke henne i et hus som har vært ditt og hos en mann som har vært din. Mye vanskelige følelser der, og veldig dårlig gjort av henne!

Forresten tror jeg hun kommer til å slite, hun også. Det er ikke uproblematisk å bo i et hus som har vært venninna sitt, og ta over venninnas mann, kan jeg tenke meg!

Skrevet
Jeg synes ikke man alltid skal være storsinnet og tolerant i forhold til hva andre finner på. Hvor er respekten den andre veien i dette tilfellet?

Som jeg skrev så er alle forskjellige.

Nå er ikke jeg den typen som "stikker av" med eksen til venninnen min, men hvis min eks hadde blitt sammen med venninnen min, så hadde ikke jeg dumpet noen av de uansett. Jeg hadde ønsket dem lykke til.

Jeg er også av den oppfatning at man ikke kan bestemme hvem man skal bli forelsket i, det bare skjer.

Og jeg tror også på "the one" ala "den store kjærligheten".

Kall meg gjerne gammeldags, det gjør meg ikke noe.

Jeg har funnet min store kjærlighet :hjerter:

Og som jeg skrev, det er ikke alle som har den regelen..

Skrevet

Som jeg skrev så er alle forskjellige.

Nå er ikke jeg den typen som "stikker av" med eksen til venninnen min, men hvis min eks hadde blitt sammen med venninnen min, så hadde ikke jeg dumpet noen av de uansett. Jeg hadde ønsket dem lykke til.

Jeg er også av den oppfatning at man ikke kan bestemme hvem man skal bli forelsket i, det bare skjer.

Og jeg tror også på "the one" aka "den store kjærligheten".

Kall meg gjerne gammeldags, det gjør meg ikke noe.

Jeg har funnet min store kjærlighet :hjerter:

Ja ja, det nå så at du tror på den store kjærligheten. Det gjør jeg også til en viss grad. For jeg tror det finnes flere enn en vi kan oppleve den store lykken med.

Jeg har også møtt flere som endelig hadde funnet "den store kjærligheten". og svevde avgårde på en svært rosa sky. Nå har det seg også sånn at disse landet veldig hardt på jorda etter noen år, og da het det seg at "kjærligheten tok slutt". Spersielt når "den store kjærligheten" har gått på bekostning av andre. Mitt syn på den store kjærligheten er nok litt farget av slike ting.

Jeg lurer på om du egentlig er så tolerant som du mener at du er? Ettersom du sier at du IKKE ER TYPEN til å stikke av med eksen til venninna di, så kan det jo ikke være helt ok i dine øyne å gjøre det?

Skrevet
...Jeg har funnet min store kjærlighet :hjerter:

Så dersom bestevenninda di også har din store kjærlighet som sin store kjærlighet, det blir slutt mellom dere to fordi han lurer på om kanskje hun er mer riktig en deg, så synes du det er helt greit?

Det plager deg ikke i det hele tatt at du mister din store kjærlighet fordi bestevenninda di mener han er hennes store kjærlighet?

Jeg tror også på å finne en som jeg kan dele resten av livet mitt med, men jeg tror ikke at jeg vet det allerede før jeg har vært sammen med ham en eneste dag, og jeg tror ikke på å ofre en god venninde for en mann som KANSKJE kan være min store kjærlighet!!

Det ville liksom ikke fallt meg inn i mine villeste fantasier å forelske meg i min bestevennindes kjæreste/samboer, for så å bli sammen med ham dersom det ble slutt! Det er utenkelig for meg, og jeg ville aldri ofret vårt vennskap pga en mann!! uansett!

men som du sier, vi er forskjellige! at ikke alle lever etter den regelen er en ting, og at noen fint er villige til å ofre bestevenninda si ovenfor en som kanskje eller kanskje ikke er mannen i hennes liv, det viser jo også litt om hvor "bestevenninde" hun egentlig er. I mine øyne.

Skrevet
Jeg lurer på om du egentlig er så tolerant som du mener at du er? Ettersom du sier at du IKKE ER TYPEN til å stikke av med eksen til venninna di' date=' så kan det jo ikke være helt ok i dine øyne å gjøre det?[/quote']

Om min venninne hadde blitt sammen med min eks, så hadde ikke jeg blitt sint, skuffet, lei meg o.l.

Selv om jeg ikke stikker av med venninnens eks, så betyr jo ikke det at jeg føler det samme andre veien.

Så jo, jeg er så tolerant faktisk. Synes jeg selv da :P

Men så kommer jeg heller ikke til å oppleve dette, da mine venninner ikke er interessert i min samboer og min samboer ikke er interessert i dem.

Den ene venninnen min har funnet sin store kjærlighet, er gift og de har to barn.

Den andre venninnen min kan ikke samboeren min fordra og vil overhodet ikke ha noe som helst med henne å gjøre.

Så jeg tror jeg er rimelig trygg på det området der...

Men jeg forstår de som har denne regelen og blir såret og skuffet og vil ikke ha noe med verken eks og venninne å gjøre. De er i sin fulle rett til det.

Det vil jo bli som et slag under beltestedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...