Gå til innhold

Kommunikasjonsproblemer med Mannen med stor M

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Har møtt mannen med stor M og er mer lykkelig enn noensinne! :)

Etter et havarert forhold med en eks som manipulerte meg og var serie-utro, har jeg endelig stablet meg på bena igjen og møtt den herligste personen jeg vil dele livet med. Vi er alt for hverandre og i løpet av kort tid har han rukket å bli den personen jeg aldri, ALDRI vil være foruten.

MEN, et par skjær i sjøen som har dukket opp er at det i det siste har vært litt små diskusjoner i forbindelse med kommunikasjons problemer og mistolkninger.

Vi snakker rolig om ting og diskusjonene foreløper uten drama, begge får luftet sitt, men det kommer likevel tydelig frem at han misforstår og mistolker meg, likesom jeg tydeligvis gjør det samme med ham. Noe vi begge er overrasket over ettersom vi ellers har det så bra sammen.

Jeg skal ærlig innrømme at min fortid har påvirket meg lenge, spesielt med tanke på at jeg ofte kan tolke ting i en negativ retning, noe som oppsto i det forrige forholdet mitt når jeg oppdaget at eksen løy om mer eller mindre alt.

Føler jeg er litt skadet etter dette siste forholdet, og er livredd for at det skal påvirke mitt nåværende forhold.

Men, på den annen side kan han også gå i forsvar og "overreagere" på ting jeg sier. Det virker som at ting jeg sier i beste henseende blir tatt helt feil, noe som gjør at frustrasjonen til begge eskalerer.

Help, anyone? Hvordan kan vi stoppe denne utviklingen? Er det noe som vil blåse over etterhvert som vi blir mer kjent/ trygge på hverandre?

Anonymous poster hash: 99dfa...01e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nesten samme båt som deg, så jeg følger med her for å få tips.

Men jeg vil jo tro at dette er naturlig når man enda holder på å bli kjent, og at dere etterhvert vil kunne forstå hverandre bedre?

Anonymous poster hash: 3138c...ba3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nesten samme båt som deg, så jeg følger med her for å få tips.

Men jeg vil jo tro at dette er naturlig når man enda holder på å bli kjent, og at dere etterhvert vil kunne forstå hverandre bedre?

Anonymous poster hash: 3138c...ba3

Hei :)

da skjønner du hvor frustrerende det er når man ellers har det helt fantastisk!

Jeg tror det er mye som spiller inn, deriblant at man er i en bli-kjent fase, ihvertfall det første året.

Målet er å stoppe den negative utviklingen før man kommer i en "tralt" så å si..

Anonymous poster hash: 99dfa...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...