Gå til innhold

Orker ikke flytte.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er nå 17 år gammel, og skal flytte til et nytt hus med min far. Vi har bodd i dette huset siden jeg var 4, og vi har kjempemye ting. Jeg er rett og slett så lat at jeg ikke orker å flytte, jeg orker ikke tanken på alt det arbeidet det kommer til å bli. I tillegg har jeg sommerferie og vil tilbringe mest mulig tid med venner og kjæresten. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg trenger motivasjon. Jeg har jo ikke flyttet siden jeg var liten, så lurer på sånn ca hvor lang tid det tar med effektiv jobbing? Og hvordan kan jeg bli mer motivert? Jeg vil jo hjelpe til, det er bare det at jeg er en lat drittunge.

Anonymous poster hash: 564c8...576

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

På tide å vokse opp!

Prøv å tenke positivt ved å tenke at de aller fleste må kaste en god del ting når man skal flytte slik at man ikke drasser med seg unødvendig mange ting. Dette er en ypperlig mulighet til å kvitte seg med de tingene du har som du egentlig ikke trenger! Det kan kanskje også hjelpe å tenke at faren din kanskje heller ikke synes det er verdens gøyeste ting å ta ting ut og inn av esker. Om dere begge jobber like effektivt med det, så tror jeg han blir takknemlig for det.

Vi kan ikke angi noe timetall på forhånd hvor lang tid du kommer til å måtte bruke.

Kommer du til å få et eget rom i det nye huset? Da kan du jo bruke hvilepausene på å tenke over hvordan du vil innrede det..

Ett tips er forresten å ha maks en halv eske full av bøker dersom du har en del bøker. Esker blir uoverkommelig tunge dersom du skal fylle de med bare bøker. Prøv også å lage ett system for eskene du pakker dine ting i. Skriv tall på eskene, lag lister på papir eller mobilen der du skriver ned hva du putter oppi hvor. Kanskje det finnes noen mer inspirerende app'er for dette?

Ett tredje tips er å ha en egen eske for det du kommer til å få bruk for med det samme du kommer til det nye huset (de viktigste toalettsakene, pyjamas, mobillader, tannbørste, sengesett/sovepose)..

Hilsen fra en som har flyttet MYE! :)

Lykke til, forresten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...