AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Hei, Har nylig gått ut av jobb i utlandet og søkte om dagpenger nå som jeg har returnert til Norge. Fikk godkjent søknaden i dag, men fikk svar at jeg har et tidsbegrenset bortfall fra stønaden. Bortfallet er forklart slik: Jeg møtte ikke opp til arbeidsmarkedstiltak i regi Nav, derfor ble det vedtatt 01.11.2013 at jeg ble ilagt et tidsbegrensen bortfall på 12 uker. Problemet, slik jeg ser det, er at jeg begynte i jobb i utlandet 25.09.2013. På et ark jeg fikk fra Nav står det "Retten til dagpenger faller bort fra det tidspunkt medlemmet ikke lenger fyller vilkårene om å være reell arbeidssøker, og inntrer på nyt først fra det tidspunktet da disse vilkårene igjen er oppfylt." Greia er at meldekortene ble sent inn 3-4 ganger etter at jeg begynte i ny jobb (Fikk ingen utbetalinger for dette forresten, sist jeg fikk var et par uke før jeg fikk jobben). What to do? Kan jeg dra til dem å si at jeg begynte jo i ny jobb i September, derfor er det urimelig at jeg er blitt ilagt et bortfall? I følge deres egne regler hadde jeg ikke rett på dagpenger da uansett, og var ikke lenger reell arbeidssøker. Sliter litt med tanke på husleie og mat nå. Anonymous poster hash: fb172...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå