AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Hei kvinneguiden, tenkte kanskje noen av dere hadde noen tips på en situasjon jeg har havnet i. For en god stund siden, flyttet jeg til Oslo, sammen med kjæresten min og har ikke fått så mange nye venner. Uansett, en av de få nye vennene jeg har fått, er altså en jente - som jeg har blitt gode venner med. Vi har gjordt typisk "studentting" samen, som å feste, gå på café og hengt ut i parker. Noen ganger med samboeren min med, de fleste gangene alene. Nå i sommer har vi vært mye sammen, da vi begge er her for å jobbe - og kjæresten min ikke er her (hjemme i nord). Vi har badet, festet litt og en natt sov jeg over hos henne (på gjesterommet). De siste dagene har hun blitt mer og mer klengete, kosete og prøvd å kysse meg et par ganger. Jeg kan kanskje være flørtende, men er veldig klar, både ovenfor henne og andre, at jeg er opptatt og veldig fornøyd med hvordan forholdet mitt er. Vanligvis skulle det jo gått greit å bare kutte kontakten, men det er et par ting som gjør det vanskelig og litt kjedelig: - Vi jobber i samme bedrift. Ikke en veldig stor arbeidsplass hvor man kan "gjemme" seg i mengden. Jeg ønsker jo å være venner med alle der. - Jeg vil ikke miste en av få venner jeg har i byen. Så, har dere noen tips til hvordan dette kan løses på en grei måte? Jeg ønsker ikke å såre venninden min, på noen som helst måte. Jeg vil også veldig gjerne at vi skal fortsette å være gode venner! Anonymous poster hash: 39397...55d
Busthead Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Bare ta en ordentlig prat med henne, og forklar at du elsker kjæresten din over noe annet, så det blir helt feil å røre henne.
Busthead Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 Bare ta en ordentlig prat med henne, og forklar at du elsker kjæresten din over noe annet, så det blir helt feil å røre henne.
Petra75 Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Fortell henne hvordan ståa er. Du setter pris på hennes vennskap, men elsker kjæresten din. Og at du beklager hvis du kan ha sendt signaler som kan mistolkes. Det kan være at du mister henne som venn - det kommer an på hvor sterke følelsene hennes er. Jeg selv har ihvertfall problemer med å omgås menn jeg er forelsket i på vennskapelig basis. Men kanskje hun kommer tilbake når ting har kommet på avstand. Men ikke utsett samtalen - da leker du bare med følelsene hennes, og det er ikke pent.
emilia12 Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Av respekt for dama di burde du kutte vennskapet. Jeg ville ikke likt att kjæresten var venn med ei som hadde følelser for han. Eller jeg har faktisk opplevd det, og det ble unødvendig mye drama, hun flørtet åpenlyst med han med meg tilstede osv. Jeg ble usikker på han når han absolutt skulle være venn med henne når han visste hva hun ville
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. juli 2014 #7 Skrevet 23. juli 2014 Jeg synes også du bør la være å være med henne i fritiden. Forklar henne også tydelig at det ikke kommer til å bli noe mellom dere. Nye venner kan du alltids få andre steder. Meld deg inn i ulike organisasjoner etc. og bli med på møter som de har.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Samme sier jeg, av respekt for dama di så bør du kutte kontakten. Tenk om dama var med en kompis som var blitt forelsket i henne, prøvd å kysse henne flere ganger feks? Jeg for min del hadde ikke satt pris på det. Anonymous poster hash: 6cd17...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå