Gjest Artistina Skrevet 23. juli 2014 #21 Skrevet 23. juli 2014 (endret) Filofax har jeg ikke noe forhold til. (Er ikke det ganske antikvarisk?) 7.sans vet jeg ikke, for jeg er ikke synsk. Men alt det andre (og litt til,) bruker jeg telefonen min til. Hvorfor trenger dere det? Er det i stedet for gule lapper? (Da mener jeg av typen sånne som man legger på kjøkkenbenken så alle i huset kan lese det og være informerte om hva de andre gjør den dagen. For i tilfelle kunne jeg skaffet en sånn. Det virker jo smart.) Eller er det smart. Jeg mener. Er det ikke litt slitsomt? Å skrive alt mange steder, mener jeg. Jeg sverger til almanakk i bokform. Bruker selvsagt elektronisk kalender på jobben hvor jobb-saker og bursdager ligger - da får jeg påminnelse når jeg trenger det. MEN ingen elektronisk kalender i verden kan konkurrere med en god gammeldags almanakk. Jeg har liggende almanakker tilbake fra 2002 og det er faktisk kjempekoselig å kunne ta de fram og lese hva jeg gjorde den og den dagen. De siste årene har jeg blitt enda flinkere til å skrive hver dag om været og hva som har skjedd den dagen. Har en boks på hjemmekontoret mitt hvor jeg oppbevarer disse "dagbøkene" mine. Endret 23. juli 2014 av Artistina 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juli 2014 #22 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har kalender på veggen både fordi det er dekorativt og fordi jeg raskt kan se uker og måneder i forhold til hverandre. Alt annet bruker jeg PC/nettbrett/mobil til - både i form av kalender, lister og notater. Det er en sann plage med de rundt som ikke holder kalender de har delt oppdatert (dette gjelder da jobb kolleger). "Jammen jeg kan ikke møte den dagen for bla, bla, bla. Du må jo spørre først". Ja, du fikk en innkalling, du ventet fire uker med å svare, det er umulig å flytte dette nå en uke før møtet fordi det er vanskelig å finne ny tid som passer alle 10 deltakere. "Jammen , jeg hadde det i almannaken min".
Tøytigern Skrevet 23. juli 2014 #23 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har både smarttelefon og nettbrett som jeg har med meg stort sett overalt. Men jeg må ha papiralmanakken i tillegg. Blir liksom aldri helt fortrolig med å bruke noe kalender på brett/mobil. Er drt noe spesielt jeg trenger påminnelse om, så legger jeg inn huskelapp på telefonen. Men f.eks vaktene mine på jobb foretrekker jeg å ha på papir. Almanakken min er kun for meg. Jeg er ikke mor, og vi er bare to stk i husholdningen. Jeg har prøvd å innføre ukeplan på stuedøra for å holde litt oversikt både for meg og kona, men i hennes jobb blir det så raskt forandring i planene at det funker best å bare snakke sammen. Min kjære syns det med å snakke sammen funker best, også. Så sender hun mange tekstmeldinger med "nå går jeg dit," "husk på at..".osv. Men jeg har flere søsken og vokste opp i en familie der alle holdt på med sitt og ingen ble informert hvis de ikke skrev ned hva de skulle på kalenderen på kjøkkenet. Hvis det ikke stod der, så husket ikke foreldrene på det. (Eller, de sa de ikke husket det. Men jeg tror mest at akkurat det var noe de sa for at vi skulle skrive opp ting.) Nå som jeg vet hva almanakk betyr, kan jeg jo bidra med min favoritt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evernote&hl=no Jeg syns den er grei. Og gule lapper, som jeg har nevnt. Jeg liker å finne sånne med en beskjed til meg. Det er hyggeligere enn en tekstmelding, faktisk. Fordi noen har tenkt på deg, før de gikk.
Tøytigern Skrevet 23. juli 2014 #24 Skrevet 23. juli 2014 Jeg har kalender på veggen både fordi det er dekorativt og fordi jeg raskt kan se uker og måneder i forhold til hverandre. Alt annet bruker jeg PC/nettbrett/mobil til - både i form av kalender, lister og notater. Det er en sann plage med de rundt som ikke holder kalender de har delt oppdatert (dette gjelder da jobb kolleger). "Jammen jeg kan ikke møte den dagen for bla, bla, bla. Du må jo spørre først". Ja, du fikk en innkalling, du ventet fire uker med å svare, det er umulig å flytte dette nå en uke før møtet fordi det er vanskelig å finne ny tid som passer alle 10 deltakere. "Jammen , jeg hadde det i almannaken min". Veldig enig. Skjønner ikke hvorfor de deler en kalender, når de åpenbart ikke bruker den...
FrkHumle Skrevet 23. juli 2014 #25 Skrevet 23. juli 2014 Denne: http://www.personligalmanakk.com/NO/ Jeg har lagd min egen her i noen år nå,og er veldig fornøyd Jeg synes de ser ut som de har så små plasser for å skrive. Er de virkelig nok for en student til alle oppgaver, forelesninger og påminnelser? Har veldig lyst på en slik
hjärterdam Skrevet 23. juli 2014 #26 Skrevet 23. juli 2014 (endret) Jeg har vært student i fem år nå, (og tidvis dobbeltarbeidende alenemor ), stoler mer på almanakken enn mobilkalender. Har brukt personlig almanakk i fem-seks år Endret 23. juli 2014 av hjärterdam
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #27 Skrevet 23. juli 2014 Mulberry Anonymous poster hash: 68ec3...e0b
Lila Skrevet 23. juli 2014 #28 Skrevet 23. juli 2014 Bruker personligalmanakk som flere andre her. Kjempefornøyd med den! Veldig greit å velge oppsett selv, og så er det kjekt at man kan legge inn bursdager og ha egne bilder på forsiden.
Thorn Skrevet 30. juli 2014 #29 Skrevet 30. juli 2014 Dere som har personligalmanakk, hvilken størrelse har dere? Skal bestille nå så jeg får den til studiestart, men er så usikker på om jeg skal gå for medium eller a5!
fruBeist Skrevet 30. juli 2014 #31 Skrevet 30. juli 2014 Dere som har personligalmanakk, hvilken størrelse har dere? Skal bestille nå så jeg får den til studiestart, men er så usikker på om jeg skal gå for medium eller a5! De to første jeg hadde var den minste. Nå har jeg medium, men tror jeg skal gå opp til a5 neste gang. Jeg skal ta fagbrev til høsten, og ser for meg at den jeg har blir litt liten med tanke på jobb/skole/praksis. Tidligere har jeg stort sett hatt jobbvaktene mine, samt litt småymse å holde styr på. Nå blir det jo litt mer.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #32 Skrevet 30. juli 2014 Filofax har jeg ikke noe forhold til. (Er ikke det ganske antikvarisk?) 7.sans vet jeg ikke, for jeg er ikke synsk. Men alt det andre (og litt til,) bruker jeg telefonen min til. Hvorfor trenger dere det? Er det i stedet for gule lapper? (Da mener jeg av typen sånne som man legger på kjøkkenbenken så alle i huset kan lese det og være informerte om hva de andre gjør den dagen. For i tilfelle kunne jeg skaffet en sånn. Det virker jo smart.) Eller er det smart. Jeg mener. Er det ikke litt slitsomt? Å skrive alt mange steder, mener jeg. For å holde rede på ting som når jeg jobber (jobber turnus, har 6 uker med forskjellige dager hver uke så ikke lett å huske på stående fot) , huske ting som skjer i barnehage, legetimer, når bilen skal på service, når dyrene har veterinærtime, bursdager og andre avtaler som kommer litt frem i tid osv.Anonymous poster hash: e82ea...32d
Gjest thesledge Skrevet 30. juli 2014 #33 Skrevet 30. juli 2014 Er superfornøyd med personligalmanakk som mange andre her!
Gjest thesledge Skrevet 30. juli 2014 #34 Skrevet 30. juli 2014 Dere som har personligalmanakk, hvilken størrelse har dere? Skal bestille nå så jeg får den til studiestart, men er så usikker på om jeg skal gå for medium eller a5! Jeg har A5, synes medium er for liten.
Gjest Blomst83 Skrevet 30. juli 2014 #35 Skrevet 30. juli 2014 Jeg synes de ser ut som de har så små plasser for å skrive. Er de virkelig nok for en student til alle oppgaver, forelesninger og påminnelser? Har veldig lyst på en slik Du kan lage den i ulike størrelser
Gjest bustyvel Skrevet 30. juli 2014 #36 Skrevet 30. juli 2014 Denne: http://www.personligalmanakk.com/NO/ Jeg har lagd min egen her i noen år nå,og er veldig fornøyd +1! Lagd min egen i mange år, elsker den!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #37 Skrevet 30. juli 2014 Jeg synes paperblanks har så fine bøker http://www.paperblanks.com/no/en/ Bruker en sånn i år: Anonymous poster hash: 342a8...23f
Gjest Timber Skrevet 30. juli 2014 #38 Skrevet 30. juli 2014 Min kjære Filofax jeg har hatt i mange, mange år.
FrkHumle Skrevet 30. juli 2014 #39 Skrevet 30. juli 2014 Du kan lage den i ulike størrelser Ja, jeg vet det, men jeg synes fortsatt det ser ut som liten plass å skrive på Selv med forskjellig layout. Har bestilt meg i A5 nå, men synes det ser lite ut med en hel uke på to sider. Håper jeg bir fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå