Gå til innhold

Date som sier han aldri vil bo med noen igjen :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke sammen, kommer ikke til å bli det nå på lenge, men kanskje en gang... , Og jeg vil, en eller gang i framtiden bo med han jeg er sammen med.

Så, skal jeg stikke med en gang?

Han sier han vil bli særboer om den tid kommer, og at det er den beste måten å ha det på :(

Han har hatt et veldig dårlig samboerskap over flere år, så skjønner hvor han kommer fra, men...

What to do?

Anonymous poster hash: 3ce89...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må respektere hans mening og hvis det er noe du kan leve med, gå videre. Ellers ikke. Viktig å avklare slike store, viktige ting i starten. Spør om andre ting som er viktig for deg også, ekteskap, barn, økonomi, grunnleggende verdier.

• Liker 4
Skrevet

Hva er forskjell på kjærester og særboere? Når er det avklart at "nå er vi særboere" fremfor kjærester og hva innebærer det av forpliktelser til sammenligning med et kjæresteforhold? Kanskje OT, men dette hadde jeg lurt på, ellers høres det litt bogus ut for min del.

• Liker 2
Skrevet

Hva er forskjell på kjærester og særboere? Når er det avklart at "nå er vi særboere" fremfor kjærester og hva innebærer det av forpliktelser til sammenligning med et kjæresteforhold? Kanskje OT, men dette hadde jeg lurt på, ellers høres det litt bogus ut for min del.

For å være en særbo, må begge oppfatte seg som et par, og folk rundt må også se på dem som et par. Det å være kjærester er mer uforpliktende og mer fokusert på det seksuelle. Som særboere tar man tar del i hverandres hverdag på en mer forpliktende måte.

Man er særboere når man har blitt enige om å være det, og forteller familie og omgivelser at man er det. Grunnene kan være mange, f.eks. for å unngå mine/dine barn-konflikter eller at man vil at forholdet skal holdes spennende og ikke bli kjedelig av felles hverdager. Jeg tror det er en flott samlivsform for mange.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo sånne ting man sier når man har kommet ut av et grusomt samboerskap. "Aldri igjen". Det betyr jo ikke bokstavelig talt aldri igjen. Det er isåfall sært og kategorisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det samme til kjæresten min da vi møttes. Hadde mye dårlig erfaring med samboerskap. Er veldig glad for at han var enig! Tre år etterpå er vi lykkeligere enn noen gang, og bor fortsatt hver for oss. Flytter vi sammen i fremtiden? Kanskje, men vi har det meeeeeeget bra som det er nå :-)

Altså, ta han på alvor, iKke forvent at han kommer til å skifte mening..

Anonymous poster hash: 51a24...a4c

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Regn med at han ikke kommer til å forandre mening og ta en avgjørelse derfra. Det positive er jo at han sier i fra såpass tidlig.

For meg hadde det vært uaktuelt. Kunne sikkert hatt en diskusjon rundt det å være særboere, men da skulle det vært en avgjørelse vi tok sammen, ikke noe han bestemte på forhånd.

Jeg hadde også vært skeptisk til en mann som lot tidligere forhold definere hva slags forhold vi skal ha.

Skrevet

Det er jo sånne ting man sier når man har kommet ut av et grusomt samboerskap. "Aldri igjen". Det betyr jo ikke bokstavelig talt aldri igjen. Det er isåfall sært og kategorisk.

For noen betyr det sikkert aldri igjen, for ts å anta at gan kommer til å forandre mening kan ende i at hun blir såret og kaster bort tid på et forhold som ikke fører dit hun ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

For å være en særbo, må begge oppfatte seg som et par, og folk rundt må også se på dem som et par. Det å være kjærester er mer uforpliktende og mer fokusert på det seksuelle. Som særboere tar man tar del i hverandres hverdag på en mer forpliktende måte.

Man er særboere når man har blitt enige om å være det, og forteller familie og omgivelser at man er det. Grunnene kan være mange, f.eks. for å unngå mine/dine barn-konflikter eller at man vil at forholdet skal holdes spennende og ikke bli kjedelig av felles hverdager. Jeg tror det er en flott samlivsform for mange.

Det er da vel ingen som bruker det begrepet på den måten? "Hei, jeg heter Lise og jeg er særboeren til Pål". "Nei, jeg kan ikke i dag, jeg skal på fisketur med særboeren min". Det er da ikke noe å fortelle venner og familie om når man IKKE har flyttet samme? "Fra nå av er vi særboere". Hva var dere før, da? Går man liksom fra kjæreste til særboer den dagen man bestemmer seg for å ikke flytte sammen? Veldig sært, om jeg kan få si det. Snakk om å skulle ha en merkelapp på alt.

Anonymous poster hash: 55575...5be

• Liker 2
Skrevet

Særboer tenker jeg at er folk som er gift, men ikke bor sammen. Før den tid, har man bare et forhold. Klart man kan omtale seg som særboere, for å unngå mas om når man skal flytte sammen. Men, tittelen særboer bør være forbeholdt gifte med hver sin bolig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel ingen som bruker det begrepet på den måten? "Hei, jeg heter Lise og jeg er særboeren til Pål". "Nei, jeg kan ikke i dag, jeg skal på fisketur med særboeren min". Det er da ikke noe å fortelle venner og familie om når man IKKE har flyttet samme? "Fra nå av er vi særboere". Hva var dere før, da? Går man liksom fra kjæreste til særboer den dagen man bestemmer seg for å ikke flytte sammen? Veldig sært, om jeg kan få si det. Snakk om å skulle ha en merkelapp på alt.

For en som ikke har sovet på 24 timer, var dette hysterisk morsomt å lese. Bare synd jeg har en slags strekt muskel i brystet som gjør forjævlig vondt bare ved småfnising. Jeg er for øvrig helt enig, det er SÆRT.

Anonymous poster hash: 831b9...b5a

AnonymBruker
Skrevet

TS, det er bare å droppe denne fyren med en gang hvis du selv ønsker samboerskap.

Jeg kan ikke helt se problemet her. Du har vært på date med en fyr, og dere er ikke kompatible.

Move on!

Anonymous poster hash: 14019...dc5
Skrevet

Vi er ikke sammen, kommer ikke til å bli det nå på lenge, men kanskje en gang... , Og jeg vil, en eller gang i framtiden bo med han jeg er sammen med.

Så, skal jeg stikke med en gang?

Han sier han vil bli særboer om den tid kommer, og at det er den beste måten å ha det på :(

Han har hatt et veldig dårlig samboerskap over flere år, så skjønner hvor han kommer fra, men...

What to do?

Hvorfor er det så viktig for deg å bo sammen med han?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn en.

Og jeg har aldri revurdert det siden.

Du finner selvsagt de som sier at de aldri skal noe igjen, men som endrer mening rimelig kjapt i ettertid.

Men noen har gjort seg opp en mening og "are sticking to it"

Men mens du vurderer å droppe han eller ikke, kan du jo tenke litt over hvorfor det er så viktig for deg å være samboere og ikke kjærkester?

Anonymous poster hash: 22317...aad
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på særbo like forpliktene som å være gift. At mennesker velger dette kan ha mange årsaker, hos meg er det eneste løsning, da jeg har en voksen psykisk sykt "barn" boende med meg.

Anonymous poster hash: 12121...5e0
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Er ingen jeg har hørt som har brukt det i alle fall. Bor man ikke sammen er man kjærester, bor man sammen er man samboere :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en særbo (eller kjæreste om du vil), og jeg flytter ikke sammen med noen før noen setter en pistol mot tinningen min og truer meg til det. Eller byr oss et veeeeeeeldig stort hus og et mirakel av en mann. Men det skjer ikke.

Anonymous poster hash: 401f6...eef
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke akkurat truffet han, datet han lenge, vi er bare ikke kjærester enda (noe som har med barn osv å gjøre) :)

Jeg kommer til å savne å være en "hel" familie om vi ikke skal bo sammen en dag. Kanskje jeg er merkelig, men føler jo ikke det :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har ikke akkurat truffet han, datet han lenge, vi er bare ikke kjærester enda (noe som har med barn osv å gjøre) :)

Jeg kommer til å savne å være en "hel" familie om vi ikke skal bo sammen en dag. Kanskje jeg er merkelig, men føler jo ikke det :)

Du er ikke merkelig! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være han ombestemmer seg?

For å ta et annet eksempel: samboeren min og ene venninnen min kjenner hverandre fra før min tid. Han har et barn fra før, og ville ikke ha flere barn så den dama han fikk i seg måtte helst ha barn fra før. Vel, etter vi ble sammen sa han at han ønsket seg barn med meg. :)

Anonymous poster hash: 5d666...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...