AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Har ei venninne som jeg er veldig glad i og til vanlig har vi det veldig bra sammen. Problemet kommer når hun er på fest og drikker. Hun blir ofte i dårlig humør og da sint eller forbannet. Er alltid bare bagateller eller ting som skjedde for flere år siden som hun plutselig kommer på. Hun viser tydelig at det er noe som plager henne så det blir ofte litt dårlig stemning av det. Hun er ikke sint på meg, men hun MÅ alltid prate med meg og det ender med at vi blir sittende på et rom alene, mens de andre fester. Har prøvd og snakke med henne om det, men da ble vi nesten uvenner Begynner og bli ganske lei av dette nå, har lyst til og ha en fest der jeg kan kose meg og ha det gøy med folk. Skal ha fest til helga og har mest lyst til og ikke invitere henne, men jeg har ingen god unskyldning :/ Aner ikke hva jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: eccd8...4bf
Pysa Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Si ifra på en hyggelig måte. Både i forkant og når det skjer.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Sett ned foten, men vær høflig. Si du opplever henne som så aggressiv når dere er å fester sammen at det rett og slett ikke er morsomt lengre. Om hun selv genuint ikke tror hun er aggressiv, film henne og vis det til henne i edru tilstand. Noen som gjorde det på ei jente i klassen og hun fikk bakoversveis og ble avholds. Tough love antar jeg. Anonymous poster hash: 2b44c...53a
ViljaH Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Si fra på forhånd at du må være vertinne og kan ikke gjemme deg på et rom med en av gjestene. Om noe drama oppstår, så får dere heller snakke det ut dagen etter. Under festen si at dere får heller snakke om det imorgen. Neste dag edru er det nokmindre dramatisk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Si ifra på en hyggelig måte. Både i forkant og når det skjer. Har prøvd, men det fungerer veldig dårlig dessverre :/ Kan snakke med henne og si at dette tenker vi ikke på i dag osv og overtaler henne til og bli med ut til de andre. Da går det ca 2 min også er det i gang igjen. Har også bedt henne skjerpe seg og da ble hun sint på meg også. Den gangen jeg tok det opp med henne i edru tilstand ble hun skikkelig sint og vi snakket ikke sammen på lenge så er redd for at vi blir skikkelig uvenner hvis jeg prøver igjen. Sett ned foten, men vær høflig. Si du opplever henne som så aggressiv når dere er å fester sammen at det rett og slett ikke er morsomt lengre. Om hun selv genuint ikke tror hun er aggressiv, film henne og vis det til henne i edru tilstand. Noen som gjorde det på ei jente i klassen og hun fikk bakoversveis og ble avholds. Tough love antar jeg. Anonymous poster hash: 2b44c...53a Hun er ikke aggressiv heldigvis. Hun blir sint og får da et veldig stort behov for og snakke med meg om det hele kvelden. Har prøvd og ignorere henne, men det gjorde det bare verre for da hintet hun enda tydeligere om at det var "noe". Men er kanskje ikke så dumt og filme henne uansett så hun ser hvordan hun blir oppfattet av andre Si fra på forhånd at du må være vertinne og kan ikke gjemme deg på et rom med en av gjestene. Om noe drama oppstår, så får dere heller snakke det ut dagen etter. Under festen si at dere får heller snakke om det imorgen. Neste dag edru er det nok mindre dramatisk. Takk for tipset Og si fra på forhånd hjelper nok ikke. Hun tror aldri hun skal bli sånn før hun drikker. Men jeg kan bruke vertinnekortet så jeg ikke trenger og sitte på et rom hele kvelden med henne Kan jo også nevne at dette er noe som har kommet de siste årene og det virker til å bli verre. Hun kan også ta seg veldig nær eller bli sint av spøker, selv om de ikke var rettet mot henne en gang. Prøvde som sagt og snakke med henne om det en gang for og finne ut om det hadde skjedd noe eller var en grunn til at hun blir så sint når hun drikker. Men hun ble bare sint og snakket ikke med meg på lenge etter det. Fikk ikke noe ordentlig svar, bare at hun var vel sånn da. Anonymous poster hash: eccd8...4bf
Pysa Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Om hun ikke respekterer det du sier, er hun uansett ingen ekte venn.
Notisblokk Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Har en venninne som hadde det samme problemet. Det var ikke gøy å være på fester lenger siden jeg alltid måtte høre på negativitet. Tilslutt så begynte jeg å si i forkant av festene at "i kveld skal det bli bare gøy! Det trenger vi begge to.. Vi begynner alltid å syte når vi drikker, men denne kvelden skal både jeg og deg være glade!" Da oppfattet hun det ikke som at det egentlig var hun som laget dårlig stemning, men at jeg også "var litt med på det".. På festene påminnet jeg henne om det på en smilende måte, "nei Anne! Nå skal vi bare tenke positivt! Kom igjen!" Osv.. Det hjalp etter ett par ganger faktisk! Og nå trenger jeg bare å minne henne på det av og til Men selvsagt, er det noe galt som jeg ser hun ønsker å prate om så stiller jeg opp uansett hvor vi er. 2
Rhyth Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 (endret) *slettet* Endret 22. juli 2014 av Rhyth
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Har en venninne som hadde det samme problemet. Det var ikke gøy å være på fester lenger siden jeg alltid måtte høre på negativitet. Tilslutt så begynte jeg å si i forkant av festene at "i kveld skal det bli bare gøy! Det trenger vi begge to.. Vi begynner alltid å syte når vi drikker, men denne kvelden skal både jeg og deg være glade!" Da oppfattet hun det ikke som at det egentlig var hun som laget dårlig stemning, men at jeg også "var litt med på det".. På festene påminnet jeg henne om det på en smilende måte, "nei Anne! Nå skal vi bare tenke positivt! Kom igjen!" Osv.. Det hjalp etter ett par ganger faktisk! Og nå trenger jeg bare å minne henne på det av og til Men selvsagt, er det noe galt som jeg ser hun ønsker å prate om så stiller jeg opp uansett hvor vi er. Er sånn jeg føler det også, det negative smitter over på meg, jeg mister festhumøret mitt og har mest lyst til å legge meg. Har prøvd og si at hun må tenke positivt etter hun har blitt sint, men da får jeg som regel bare slengt tilbake at det er lett for meg og si. Så får prøve og ta det før vi starter Ja, er det noe som skjer på festen eller det er et ordentlig problem hun trenger og snakke om stiller jeg selvfølgelig opp. Anonymous poster hash: eccd8...4bf
embla1807 Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Hva er det venninnen din drikker? Jeg var faktisk sånn selv, og venninnene mine tok det opp med meg, fordi de syntes det var veldig irriterende, som er forståelig. Problemet mitt var faktisk spriten. Jeg pleide å ha med sprit og blandevann. Så skiftet jeg over til å drikke vin isteden, også var faktisk problemet løst.. Har ikke vært sur på fylla siden! Nå vet jeg ikke om det er der problemet ligger hos venninnen din, men det kan jo være noe som plager henne ellers i hverdagen som gjør at hun tar det ut når dere drikker?
Polly Ester Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Jeg lurte på det samme som embla - for jeg har hørt om flere som blir sint av sprit og at det hjelper å drikke vin eller øl. 1
Gjest miss_sara Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Hva er det venninnen din drikker? Jeg var faktisk sånn selv, og venninnene mine tok det opp med meg, fordi de syntes det var veldig irriterende, som er forståelig. Problemet mitt var faktisk spriten. Jeg pleide å ha med sprit og blandevann. Så skiftet jeg over til å drikke vin isteden, også var faktisk problemet løst.. Har ikke vært sur på fylla siden! Nå vet jeg ikke om det er der problemet ligger hos venninnen din, men det kan jo være noe som plager henne ellers i hverdagen som gjør at hun tar det ut når dere drikker? Akkurat det som skjedde med meg også. Spriten gjorde meg forbanna og grinete, men med vin derimot ble det helt annerledes. Sprit skaper kun trøbbel etter min erfaring.
embla1807 Skrevet 22. juli 2014 #13 Skrevet 22. juli 2014 (endret) Akkurat det som skjedde med meg også. Spriten gjorde meg forbanna og grinete, men med vin derimot ble det helt annerledes. Sprit skaper kun trøbbel etter min erfaring. Så sant. Jeg kjenner ikke meg selv igjen når jeg drikker sprit, oppfører meg som jeg har splittet personlighet ellernoe. Men med vin/champagne osv blir jeg bare godfull og i godt humør! (Edit; skrivefeil) Endret 22. juli 2014 av embla1807
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #14 Skrevet 23. juli 2014 Tror det er noen som reagerer på sprit ja. Jeg ble også skikkelig sint og til tider forferdelig etter å ha drukket sprit. Så jeg sluttet helt å drikke det og etter det har jeg ikke vært sånn. Vet ikke hva som skjer, men hos noen så sier det bare klikk i hodet når de drikker sprit.Anonymous poster hash: 3340c...a0a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #15 Skrevet 23. juli 2014 Ser at flere lurer på hva hun drikker og det er øl. Hun sier selv at hun ikke kan drikke sprit fordi da blir hun så sint. Men jeg har aldri opplevd henne mer sint når hun drakk sprit enn nå som hun drikker bare øl. Anonymous poster hash: eccd8...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå