Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med en bachelorgrad i psykologi og er usikker på hva jeg skal gjøre videre. Har tenkt til å begynne på master neste høst, men vet ikke helt hvilken retning jeg skal ta. Har mellom B og C i snitt og tror jeg har sjanse på å komme inn på det meste. Vil helst studere i Oslo. Har tenkt litt på helse- og sosialpsykologi, arbeids- og organisasjonspsykologi og logopedi (sistnevnte krever visstnok at jeg tar diverse tilleggsfag før jeg begynner, som blant annet diverse undervisningsfag), men foreløpig er jeg veldig usikker på hva jeg vil mest. Er åpen for det meste og synes det er mye som virker interessant.

Det jeg tenker mest på er mulighetene for jobb etter endt utdanning. Er det noen som har noen erfaringer eller vet noe om arbeidsmarkedet innenfor ulike grener av psykologi? Noen som selv har en bachelorgrad og er usikker på veien videre og vil dele noen tanker?

Jente 22

Anonymous poster hash: 2ae87...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Vil du studere i Oslo (UiO) ville jeg ikke vært sikker på å komme inn på master med mellom B og C i snitt. Det er mange søkere til få plasser, særlig innenfor retningene du nevner.

I fjor var det f.eks. 119 søkere til 10 plasser på arbeid- og organisasjonspsykologi: http://www.sv.uio.no/psi/om/aktuelt/aktuelle-saker/2013/rekordmange-sokere-til-masteren.html.

Anonymous poster hash: b78e9...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...