Gå til innhold

Noen her som har hatt barn med blemmer i munnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet mitt fikk blemmer i munnen, innsiden av kinna , underleppa og tunga. Han greier ikke spise mat han må tygge.

Han har ikke blemmer på andre steder av kroppen.

Noen som har gode råd som hjelper. Har uansett tenkt å ringe lege i morra og høre hva jeg skal gjøre.

Men om noen har noen kjerringråd så tar jeg gjerne imor det :)

Anonymous poster hash: 33309...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kikk etter små prikker på føtter og hender. Ved munn-hånd-fot sykdom fikk min blemmer først i munn, så rundt og så prikker (men ikke blemmer) på innsiden av hender og føtter.

Anonymous poster hash: fb8cd...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kikk etter små prikker på føtter og hender. Ved munn-hånd-fot sykdom fikk min blemmer først i munn, så rundt og så prikker (men ikke blemmer) på innsiden av hender og føtter.

Det var det jeg tenkte først, men han har hatt det siden lørdag (da han begynte å klage over vondt i munnen iallfall) Men har ikke blemmer på hånd og føtter. Så jeg har igrunn utelukket det. jeg har tenkt på at det kanskje er after..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg tenkte først, men han har hatt det siden lørdag (da han begynte å klage over vondt i munnen iallfall) Men har ikke blemmer på hånd og føtter. Så jeg har igrunn utelukket det. jeg har tenkt på at det kanskje er after..

Mine hadde aldri blemmer andre steder enn munnen da de hadde munn, fot, hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trudde kanskje det var det først, men har hatt det i 4 dager, og i går og idag har det vært værst virker det som. Ut ifra symptomlista på munn, hånd og fot syken da.. :

• Lett feber : Nei
  • Nedsatt allmenntilstand: Nei
  • Nedsatt matlyst: Ja pga han har vondt når han spiser.
  • Smerter i halsen Litt usikker
  • Blemmer i munnen, vanligvis på tungen og munnslimhinnen mot kinnene: Ja
  • Blemmer på hender og føtterNei ikke en eneste blemme utenom inni munnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine hadde aldri blemmer andre steder enn munnen da de hadde munn, fot, hånd.

Hadde de feber og nedsatt almenntilstand da? Det har ikke min gutt.

Og var det noe man kunne gjøre for at det lindret smertene?

Skal ringe til lege i morra, så får jeg høre hva han/hun mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de feber og nedsatt almenntilstand da? Det har ikke min gutt.

Og var det noe man kunne gjøre for at det lindret smertene?

Skal ringe til lege i morra, så får jeg høre hva han/hun mener.

Nei, bare veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, bare veldig vondt.

Hmm kanskje han har det da.. Enten det eller after tenker jeg.. Grusomt vondt begge deler..

Gikk det fort over da? Hadde de vondt lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje han har det da.. Enten det eller after tenker jeg.. Grusomt vondt begge deler..

Gikk det fort over da? Hadde de vondt lenge?

Eldste endte opp medisinert fordi det bare utviklet seg og hun ikke spiste eller drakk. Så det varte en stund. Men nøyaktig husker jeg ikke, da det er en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om tannkremen han bruker inneholder natriumlaurylsulfat (sodium lauryl sulphate / SLS).

Jeg hadde mye blemmer og sår i munnen en stund, og de forsvant ved bytte til Sensodyne og Zendium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hadde heller ikke blemmer eller prikker på hender eller føtter. Kun i munn. Feber: nei. Nedsatt allmenntilstand: ja, pga svært lite mat- og væskeinntak over mange dager.

Var på ferie i utlandet på det tidspunktet, fikk en lokalbedøvende (og soppdrepende, men skjønner ikke hvorfor akkurat det) mikstur på apoteket som hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hadde heller ikke blemmer eller prikker på hender eller føtter. Kun i munn. Feber: nei. Nedsatt allmenntilstand: ja, pga svært lite mat- og væskeinntak over mange dager.

Var på ferie i utlandet på det tidspunktet, fikk en lokalbedøvende (og soppdrepende, men skjønner ikke hvorfor akkurat det) mikstur på apoteket som hjalp.

Han får heldigvis i seg drikke og spiser yoghurt. Prøvde litt grøt idag, så fikk i seg litt det også. Men når det er noe han må tygge så vil han ikke spise det. Men jeg får høre hva legen sier. Håper jeg får noe som kan lindre litt. For det ser ikke godt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke blemmer på hender og føtter og bare 1/3 får det mente jeg jeg leste et sted. Min fikk noen små prikker mindre en knappenålshode som jeg ikke ville lagt merke til med mindre hun klaga over at hum hadde vondt når hun gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde noe lignende som barn. Såre blemmer i munnen og nektet å spise. Drakk vaniljesaus med sugerør for å holde kaloriinntaket oppe. Endte på sykehus da, men det gikk fint. Ville kontaktet lege ja.

Anonymous poster hash: 0f263...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde noe lignende som barn. Såre blemmer i munnen og nektet å spise. Drakk vaniljesaus med sugerør for å holde kaloriinntaket oppe. Endte på sykehus da, men det gikk fint. Ville kontaktet lege ja.

Anonymous poster hash: 0f263...c8b

Ja jeg skal det. Han plagest veldig. Håper det er noe som kan lindre til blemmene er vekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde også kun blemmer i munnen. Feber første året, ikke i år. (De har hatt munn- hånd og fotsyke to ganger). Blemmene varte en ukes tid. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med ettersom jeg har skjønt, men kanskje det finnes noe å smøre på? Mine levde på suppe og is.. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to hadde noe liknende, i tillegg var tannkjøttet veldig hovent. Fant aldri helt ut hva det var, men det gav seg etter en uke+ Eldste på åtte fikk noe desinfiserende å skylle med ettersom hun ikke klarte å pusse tennene, yngste var for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...