Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å flytte. Vi bor i et nabolag så godt som uten sosial kontakt mellom naboene, ungene har ingen jevnaldrende å leke med her heller - det er det verste. Et stort savn. I tillegg bor slekten vår langt unna.

Så hva gjør man? Vi har tatt initiativ til kontakt, men får ingen respons tilbake. Naboene sitter hver på hver sin veranda, og stuller med sitt.

Hva gjør man? Er det blitt slik vi lever idag, her i landet? Jeg har mest av alt lyst å flytte hjem, der jeg har familie. Men det er uaktuelt. Kan det hjelpe å flytte til et annet sted i denne lille bygda?! Anonymous poster hash: 01383...b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter naboene over på grilling eller noe sånt? Eller en aktivitetsdag med leker og spill for nabolaget? Er ingen interessert så er det jo lite du får gjort me det..og da må du se ann selv om et godt naboforhold er så viktig for deg at du vil flytte. Men du har jo ingen garantier for at det blir noe bedre på neste sted dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Vi HAR invitert naboer over på grilling, et glass vin etc. De kommer innimellom, men vi opplever ingen respons tilbake. Ingen invitasjon eller forslag til å møtes. Jeg orker ikke invitere igjen og igjen, når ikke andre viser at de bryr seg. Vet at jeg ikke er garantert andre tilstander på et nytt sted - derfor jeg bor her enda. Hadde enda ungene hatt noen å leke i gata med... Egentlig trives vi her - men vi må utvide nettverket vårt.

Anonymous poster hash: 01383...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så naboene (som ikke har unger og sikkert synes deres er masete) er ikke interesserte. Helt normalt. Hva med jobb? Skole? Hobby? Trening? Ungenes barnehage/ skoleklasse? Altså, kunsten er å enten finne noen som dere kan tilby noe (barnepass, unger som barna kan leke med, å snakke om hobby, treningskammerat) eller å finne noen på deres intellektuelle nivå. Naboer er med 99% sjanse ikke noen man har noe som helst til felles med. Ofte vet man såpass mye om dem av ting man overhører at man direkte misliker dem (en av mine er en rundbrenner som baksnakker alle vennene sine og lyver hele tiden - hans forsøk på vennskap ble avvist, gitt).

Anonymous poster hash: 37c22...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...