AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Hei. Jeg er 17 år og sliter veldig med sjalusi ift til kjæresten min. Han er 19 år og har vært med mange jenter før meg. Før jeg ble sammen med han var jeg så langt ifra sjalu som det gikk an å bli.. Det har mye å gjøre med at jeg er redd for å miste han tror jeg. Det var liksom som å vinne i Lotto for meg da vi ble sammen. Han har gitt meg mange grunner til å være sjalu egentlig, men hvordan hever jeg meg over det? Det er så utrolig slitsomt og vondt.. jeg vil ikke være sånn, men klarer ikke styre det.. Anonymous poster hash: 86397...d26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Vel sjalusi kan komme av to årsaker; - Legitim sjalusi etter mistanke om at partner ikke er til å stole på - Irrasjonell sjalusi med opphav i dårlig selvtillit Nr. 1 er vel å se hvilken som gjelder for deg. Dersom det er en grunn til sjalusien kan man ikke bare glemme det, og det skal man ikke heller. Anonymous poster hash: b61db...20c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Vel sjalusi kan komme av to årsaker;- Legitim sjalusi etter mistanke om at partner ikke er til å stole på- Irrasjonell sjalusi med opphav i dårlig selvtillit Nr. 1 er vel å se hvilken som gjelder for deg. Dersom det er en grunn til sjalusien kan man ikke bare glemme det, og det skal man ikke heller. Anonymous poster hash: b61db...20c Hva skal jeg gjøre da? Jeg kan jo ikke tvinge han til å gjøre/ikke gjøre ting heller.. Han hører på meg når jeg gir beskjed om noe jeg ikke liker, men det er liksom alt han har gjort som er problemet.. TsAnonymous poster hash: 86397...d26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Hva skal jeg gjøre da? Jeg kan jo ikke tvinge han til å gjøre/ikke gjøre ting heller.. Han hører på meg når jeg gir beskjed om noe jeg ikke liker, men det er liksom alt han har gjort som er problemet.. TsAnonymous poster hash: 86397...d26 Det har bare du svaret på. Om han generelt har gjort ting som tyder på at han er upålitelig kan jeg ikke si noe om uten å vite hva det er. Anonymous poster hash: b61db...20c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har også vært sjalu i et forhold, hadde aldri vært det i tidligere forhold (og heller ikke i det jeg er nå), så for meg handlet det om at han ga meg grunnlag for å være sjalu. Han var ikke til å stole på, jeg tok han i løgn gang på gang og ved flere tilfeller fikk jeg vite at han hadde sagt ting om meg til andre jenter (som ikke stemte engang..). Det forholdet varte i 2 år og det er det verste forholdet jeg har vært i. Det verste er at han forsøkte å få det til å virke som at jeg var en gal sjalu kjerring og at han var såå uskyldig. Sånne gutter/menn er det best å holde seg langt unna.. Anonymous poster hash: 7929b...fa0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har også vært sjalu i et forhold, hadde aldri vært det i tidligere forhold (og heller ikke i det jeg er nå), så for meg handlet det om at han ga meg grunnlag for å være sjalu. Han var ikke til å stole på, jeg tok han i løgn gang på gang og ved flere tilfeller fikk jeg vite at han hadde sagt ting om meg til andre jenter (som ikke stemte engang..). Det forholdet varte i 2 år og det er det verste forholdet jeg har vært i. Det verste er at han forsøkte å få det til å virke som at jeg var en gal sjalu kjerring og at han var såå uskyldig. Sånne gutter/menn er det best å holde seg langt unna.. Anonymous poster hash: 7929b...fa0 Uff.. Når kom du til deg punktet at nok er nok da? Og hvordan gikk du frem da? Jeg tilgir han liksom gang på gang fordi jeg ikke vil miste han og fordi jeg tross alt elsker han.. Han er typisk veldig sosial og flørtete type som er glad i oppmerksomhet fra jenter.. TS Anonymous poster hash: 86397...d26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Uff.. Når kom du til deg punktet at nok er nok da? Og hvordan gikk du frem da? Jeg tilgir han liksom gang på gang fordi jeg ikke vil miste han og fordi jeg tross alt elsker han.. Han er typisk veldig sosial og flørtete type som er glad i oppmerksomhet fra jenter.. TS Anonymous poster hash: 86397...d26 Beklager, men du er 17 år nådig du elsker han ikke. Men at du er veldig forelska, det tror jeg nok. Og som alt annet da man er 17 år så føles det helt ekstremt sterkt. Jeg høres nedlatende ut nå ikke sant? Jeg mener ikke det, men jeg var der selv som 16 åring. Og det tok meg lang tid og komme over min da forelskelse, så vet at man virkelig har sterke følelser da man er så ung også, nesten sterkere enn da man blir voksen. Men det er ikke å elske av den grunn. Til problemet, og det jeg har å si om det er at du er ikke problemet her og du kommer nok ikke til å slutte og være sjalu før den dagen du ikke har følelser for han lenger. Hvorfor? Fordi han legger opp til det, og sånne gutter kommer alltid til å være sånn (selvfølgelig blir han eldre, men det er en stund til han blir voksen og det er litt lenge og vente for å se om han vokser det av seg). Jeg tror du kommer til å være ulykkelig og sjalu i det forholdet og antageligvis godta alt for mye og miste respekten for deg selv. For å være helt ærlig, føles det virkelig som å vinne i lotto og møye en gutt som stadig gjør ting som får deg til å føle deg sjalu? Da kan det virkelig ikke være en god følelse og ha vunnet i lotto..Anonymous poster hash: a3213...53a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå