AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 For noen dager siden dro jeg frem sommerklærne jeg brukte for ett år siden. Jeg veier det samme som jeg gjorde da, men de var for små! Jeg har fokusert mye på tung styrketrening dette året, og har definitvt økt i muskelmasse. Ikke "over the top", men jeg merker det på kroppen og selvsagt også økningen av vekter på senteret. Jeg trodde fett tar mer plass enn muskler, så derfor jeg finner dette litt pussig. Noen som vet? Anonymous poster hash: 5202c...b09
Silverfox32 Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Det er lett å se seg blind på seg selv, og det er nok tilfellet her høres det ut som 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har samme erfaring. Folk sier at fett tar mer plass enn muskler, men jeg opplever også at klærne er strammere nå etter at jeg har begynt å trene, selv om jeg ikke har gått opp noe i vekt. Irriterende. Anonymous poster hash: 6d1d5...9b6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Det er lett å se seg blind på seg selv, og det er nok tilfellet her høres det ut som Utdyp? Anonymous poster hash: 5202c...b09
Silverfox32 Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Man kan ofte legge på seg en del fett uten å tenke over det selv en gang. Man ser seg selv i speilet hver eneste dag og selv om forskjellen er stor totalt sett så merker man ikke store forskjellen fra dag til dag når man ser seg selv i speilet. Mange går i fella, trener med vekter, spiser grøten sin og tenker at dette går strålende. Man ser ofte det man vil se, og legger ikke merke til uønsket fettøkning. Nå sier du at du veier det samme, så da faller muligens poenget litt bort her da. Hvilke klær er det snakk om? Har du gått fra feit og slapp rumpe til en stram og fin sprettrumpe så vil klesstørrelsen naturligvis gå opp og ikke ned
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Man kan ofte legge på seg en del fett uten å tenke over det selv en gang. Man ser seg selv i speilet hver eneste dag og selv om forskjellen er stor totalt sett så merker man ikke store forskjellen fra dag til dag når man ser seg selv i speilet. Mange går i fella, trener med vekter, spiser grøten sin og tenker at dette går strålende. Man ser ofte det man vil se, og legger ikke merke til uønsket fettøkning. Nå sier du at du veier det samme, så da faller muligens poenget litt bort her da. Hvilke klær er det snakk om? Har du gått fra feit og slapp rumpe til en stram og fin sprettrumpe så vil klesstørrelsen naturligvis gå opp og ikke ned Nettopp. Hadde jeg gått opp i vekt, så hadde jeg selvsagt hatt en forklaring, selv om jeg ikke så det på kroppen selv. Men jeg veier akkurat det samme som før. Anonymous poster hash: 5202c...b09
Gjest Runforit Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Muskler og fett veier det samme. Men fett tar mindre plass. Om du har gått opp i muskelmasse og ikke gått særlig ned i fettprosent så kan du fremdeles veie det samme. Men musklene ligger da under noe fett som gjør at du faktisk kan virke større enn med mindre muskler. Om du derimot kvitter deg med noe av fettet og beholder mest mulig muskelmasse så vil du bli smalere. Spørsmålet er da om du har gått ned i cm noen steder? De fleste som trener tung styrke pleier å gå ned rundt midje, men gjerne gå opp i rumpe og lår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå