Gå til innhold

Date en ikke-praktiserende muslimsk mann....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pratet litt på nett med en som er ikke-praktiserende muslim, men jeg tør ikke å date han pga redsel rundt alt jeg hører om menn fra en annen kultur.

Jeg traff tilfeldig på han i byen noen ganger, og jeg synes han ser flott ut, men det er dette med religionen. Jeg blir usikker selv om han sier at han er ikke-praktiserende muslim. Jeg har barn også, og skjønner ikke hvordan en slik mann ser på meg? Som en hore? eller seriøst?

Anonymous poster hash: 9171e...601
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er jo umulig å si før du har datet ham. Jeg var samboer med en ikke-praktiserende muslim i 6 år og merket ingen forskjell på en norsk mann, annet enn på maten han lagde. Det er jo bare å date ham og bli kjent med ham.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig å si før du har datet ham. Jeg var samboer med en ikke-praktiserende muslim i 6 år og merket ingen forskjell på en norsk mann, annet enn på maten han lagde. Det er jo bare å date ham og bli kjent med ham.

Det er slik at hele familien min har veldig vrangforestillinger mot en muslimsk mann. Har en søster som har vært mye ute å reist og ber meg holde unna. Han sier litt att og frem. En gang så sa han at han var ikke-praktiserende muslim... En annen gang sa han motsatt.... Jeg er usikker, derfor har jeg ikke lagt han til som venn på facebook, for jeg er redd å innvolvere meg pga alt jeg hører. Og jeg vil jo ikke spørre for mye, men jeg tror at enkelte av disse mennene fra annen kultur kan være mer trofaste enn norske menn. Mulig feil filosofi men .. kanskje rett....

Skrevet

Jeg har barn også, og skjønner ikke hvordan en slik mann ser på meg? Som en hore? eller seriøst?

Alle muslimske menn ser da ikke på norske kvinner som horer

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik at hele familien min har veldig vrangforestillinger mot en muslimsk mann. Har en søster som har vært mye ute å reist og ber meg holde unna. Han sier litt att og frem. En gang så sa han at han var ikke-praktiserende muslim... En annen gang sa han motsatt.... Jeg er usikker, derfor har jeg ikke lagt han til som venn på facebook, for jeg er redd å innvolvere meg pga alt jeg hører. Og jeg vil jo ikke spørre for mye, men jeg tror at enkelte av disse mennene fra annen kultur kan være mer trofaste enn norske menn. Mulig feil filosofi men .. kanskje rett....

De er ikke mer trofaste. Jeg ville sett på hvordan familien oppfører seg før du dater han. Om de er typen der jentene blir holdt i hus og har lite de skulle ha sagt. Er det i alle fall bare å holde seg unda. Også om de er sterkt religiøse og har ideer om vesten og norske kvinner er det i alle fall ikke noe å satse på. Så se etter tegn.

Anonymous poster hash: ec642...f54

AnonymBruker
Skrevet

Bare at du spør her viser bare hvor fordomsfull du er, TS. ALLE mennesker er forskjellige, og du kan ikke forvente å få noe svar her på hvordan han er når alt vi får av info er kulturell bakgrunn.

Jeg kjenner to gutter som er "muslimer" - dvs. har muslimsk familiebakgrunn, men som ikke tror selv og har vokst opp i vesten og til tross for at de har tilnærmet lik kulturell bakgrunn (vokst opp i norge med muslimske foreldre) så - guess what - er de helt forskjellige ift. forhold og kvinner. Denne tråden er mao. pointless.

Anonymous poster hash: 8ed5a...53b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare at du spør her viser bare hvor fordomsfull du er, TS. ALLE mennesker er forskjellige, og du kan ikke forvente å få noe svar her på hvordan han er når alt vi får av info er kulturell bakgrunn.

Jeg kjenner to gutter som er "muslimer" - dvs. har muslimsk familiebakgrunn, men som ikke tror selv og har vokst opp i vesten og til tross for at de har tilnærmet lik kulturell bakgrunn (vokst opp i norge med muslimske foreldre) så - guess what - er de helt forskjellige ift. forhold og kvinner. Denne tråden er mao. pointless.

Anonymous poster hash: 8ed5a...53b

Det er jo mange som ikke er slik og. Det er slik i mange familier at jentungene blir holdt innendørs og kvinnene generelt. Som om de var deres eiendom. Eksempelvis blir mange av jentene tvangsgiftet til hjemlandet sitt, fordi Muhammed bestemte at de ikke kunne gifte seg ut, fordi da mistet de en følger. Mens guttene kan gjøre som de vil, fordi da vinner de en følger. Polygami eksisterer der borte av akkurat denne grunnen, men da kun med flere koner selvsagt. Med fult av andre stygge holdninger og kulturelle normer. Klart de tar etter til dels.

Anonymous poster hash: ec642...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om mange "ikke-praktiserende" som blir veldig praktiserende når de får seg kone og barn.

Anonymous poster hash: 4136c...211
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna alt som heter muslim enten praktiserende eller ikke.

Anonymous poster hash: e8629...5d3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle muslimske menn ser da ikke på norske kvinner som horer

En god del gjør det. Har jobbet sammen med muslimske menn tidligere og de snakket ikke pent om de norske kvinnene for å si det slik.

Anonymous poster hash: 1dbba...a28

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er vel ikke verre enn å bli sakte men sikkert kjent med han?

Se på hva slags venner han har, hvordan familien er, hvordan han lever. (Er han ikke-praktiserende i betydningen gjennomfører ikke ramadan, drikker, spiser svin, etc. Det er vel fotsatt ramadan tror jeg, så å invitere han på middag før solnedgang bestående av indrefilet av svin med rødvin til kan være en grei sjekk)

Kjenner/kjente et par ikke-praktiserende muslimske damer. Den ene levde som vanlige vestlige jenter da hun var ung (gikk uten noe på hodet, festet, hadde ONS'er), plutselig slo hun om og giftet seg med en muslimsk mann og nå ser jeg henne aldri lenger. Den andre er ei eldre dame som har vært gift med en norsk mann i mange år. Tenker aldri over at hun kommer fra en muslimsk bakgrunn, men hun kaller seg vel knapt nok muslim en gang, da.

Anonymous poster hash: 0845e...3a7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare skyte inn en ting.

Om han ikke spiser svin, har antagelig ingenting å si i forhold til om han er praktiserende eller ikke.

De fleste som har vokst opp i en muslimsk kultur, ser ikke på gris som mat uansett. Og dette er noe de har med seg i kofferten.

Det er ikke slik at muslimer flest, praktiserende eller ikke, går rundt og sikler etter pølser og bacon og forbanner religionen sin, som gjør at de ikke kan spise hva de vil.

De ser på grisekjøtt som like attraktivt som rottekjøtt.

Og du kan selv tenke deg hvor appetittelig du hadde syns det hadde vært om du ble invitert til en kineser på middag, og det første han serverer er katt, hund eller rotte.

Det hadde blitt klein stemning rundt bordet da tror jeg :)

Anonymous poster hash: 95a85...cf5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna alt som heter muslim enten praktiserende eller ikke. Anonymous poster hash: e8629...5d3

trådstarter: jeg holder meg unna. Nå skrev han i går at han fastet i disse dager så han følger jo muslimsk tro. Nei dette holder jeg meg langt unna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hold deg unna en muslim du. De er farlige og skumle og liker å bite i vaginaen til kvinnfolk. Skaff deg Ola Nordmann du, han muslimske gutten finner sikkert en mye bedre dame enn deg, som ikke har noen barn fra før av og som er jomfru.

TS: For en idiot du er...

Anonymous poster hash: de1c0...ddd
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags land kommer han fra ? muslimer er forskjellige, akkurat som meg og deg, er han født og oppvokst i Norge ? du må nesten spørre han ut hva han synes om norsk kultur og så videre.

Anonymous poster hash: 2117b...d38
AnonymBruker
Skrevet

trådstarter: jeg holder meg unna. Nå skrev han i går at han fastet i disse dager så han følger jo muslimsk tro. Nei dette holder jeg meg langt unna.

Han kan da ikke kalle seg ikke-praktiserende, og samtidig følge ramadan. I call bullshit.

Jeg vil bare skyte inn en ting.

Om han ikke spiser svin, har antagelig ingenting å si i forhold til om han er praktiserende eller ikke.

De fleste som har vokst opp i en muslimsk kultur, ser ikke på gris som mat uansett. Og dette er noe de har med seg i kofferten.

Det er ikke slik at muslimer flest, praktiserende eller ikke, går rundt og sikler etter pølser og bacon og forbanner religionen sin, som gjør at de ikke kan spise hva de vil.

De ser på grisekjøtt som like attraktivt som rottekjøtt.

Og du kan selv tenke deg hvor appetittelig du hadde syns det hadde vært om du ble invitert til en kineser på middag, og det første han serverer er katt, hund eller rotte.

Det hadde blitt klein stemning rundt bordet da tror jeg :)

Anonymous poster hash: 95a85...cf5

Enig i at det å ikke spise svin også er en vanesak, men samtidig blir det rart hvis en ikke-praktiserende er fanatisk i dette synes jeg. Hadde jeg blitt bedt hjem til en kineser og fått hund eller whatever ville jeg smakt på det i alle fall, og klein steming ville det i alle fall ikke blitt. Jeg ville tenkt at de spiser sine greier, og da er det sikkert ikke farlig for meg heller.

Anonymous poster hash: 0845e...3a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt? Er du selv muslim, etter som du ønsker at han skal være det?
Jeg har selv barn med en fra midt-østen, ikke-praktiserende muslim, og det er vel ikke noe å trakte etter.. Ikke at jeg ville hatt en muslim heller. Personlig ville jeg nok heller gått for en som er norsk, godt integrert og som har de samme verdiene som meg.

Problemet med menn fra midt-østen, som sier de er ikke-praktiserende muslimer, er at det ofte ikke stemmer helt. Spesielt om de er av typen som henger mest med venner fra samme land fremfor nordmenn, så er det litt skam å si at man ikke er muslim, for det er mye kultur-relaterte ting som ofte forveksles med islam, som gjør at det er flaut på ett vis å si at man ikke er muslim.
Hvis en fra f.eks Irak, bosatt i Norge, forteller sin familie/venner fra samme land, at han ikke er muslim, mener de at han har mistet sin verdighet. Men samtidig er det mye dobbeltmoral med sånne folk også.

Jeg har selv pratet mye med menn fra midt-østen på dating-sider, tinder ol. og man skal passe seg litt, være litt observant og nysgjerrig for å finne ut hvordan de egentlig er.

Anonymous poster hash: 73d43...070
Skrevet

Jeg hadde en veninne som giftet seg med en muslimsk mann.. Han bar ikke preg av å være muslim sånn til daglig, og var en prins for henne. Familien hans var trivelige.

...Så giftet de seg, og BOOM helomvending. Han ble til et monster. Han ble dominerende, skulle bestemme hva hun hadde på seg, han likte ikke at hun var ute på byen med oss og han ble tildels voldelig når hun sa imot han. Raskt ut av det ekteskapet, ja.

Nå er dette sikkert ikke situasjonen for alle muslimer og det finnes sikkert flere unntak, men jeg sier bare: vær forsiktig! De har en helt annen kultur enn oss. Noe som for oss er helt absurd, er for dem helt normalt. Det er innført med morsmelka. Og ja, veldig mange muslimer ser på oss norske kvinner som horer. Jeg har en veninne som er muslimsk (født og oppvokst i Norge) som har språkkurs med innvandrere, og hun kan fortelle at veldig mange, både av mennene og kvinnene med muslimsk religion og kultur ser på oss som horer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hold deg unna en muslim du. De er farlige og skumle og liker å bite i vaginaen til kvinnfolk. Skaff deg Ola Nordmann du, han muslimske gutten finner sikkert en mye bedre dame enn deg, som ikke har noen barn fra før av og som er jomfru.

TS: For en idiot du er...

Anonymous poster hash: de1c0...ddd

Trådstarter: Ja, gjerne kall meg en idiot. Jeg sier ikke dette for å fordømme musiimere. Jeg sier det for at jeg lurer veldig på om det som jeg hører er sant. Jeg hører at muslimere ser på oss som horer. Jeg hører også at muslimere kan være vanskelig å leve i et forhold med.

Jeg kjente to jenter som var muslimer da jeg var yngre. Men de hadde jeg ikke et forhold til, så da ble det ikke et probem for å si det sånn. De var veldig hyggelige, men jeg hadde vært redd å inngå et forhold til en muslimsk mann pga kulturen, og religionen i seg selv.

Skrevet

Det er ikke kun religion dette er snakk om, men også kultur. Du nevner ikke hvilket land han kommer i fra, fortell oss det, så er det lettere å veilede deg. Selv om de med muslimsk bakgrunn stort sett har et dårlig kvinnesyn... desverre. Men om han f.eks er fra indonesoa, så er det litt tryggere.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...