snoker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har et stort dilemma.. Jeg kom nettopp hjem fra jobb og fant vår gamle familie katt død i hagen, det ser ut som en helt naturlig død da det ikke er noen merker eller annet på den, han var gammel og skral så vi har ventet på det.. Men mann og barn er ute på sjøen i båt og jeg lurer på på om jeg skal ringe å si i fra nå, ødelegge den fine dagen på sjøen og at de skal bli lei seg og haste hjem, eller om jeg skal vente til de er ferdig med båtturen og si det når sambo ringer meg på vei hjem slik at han er forberedt, eller om jeg skal vente til alle kommer hjem slik at de kan reagere sammen? Altså: Ødelegge en fin dag på sjøen for at alle skal bli lei seg og haste hjem? La ungene ha en fin dag og kose seg først, fortelle mannen det på telefon i kveld også kan han forberede de i bilen? Eller vente til alle kommer hjem?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Vent til de kommer hjem. Er ingen vits i å ødelegge dagen for barna. Anonymous poster hash: 143ea...3c9
plix Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 La ungene kose seg først, fortell mannen og la dere begge fortelle det ikveld? Så trist:(
snoker Skrevet 22. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2014 Ja det er veldig trist, jeg føler også det er best å vente til de kommer hjem, vil liksom at de skal kunne ha en fin dag samme først, hvis ikke blir det en veldig lang og trist dag, det vil det komme nok av i den nærmeste tiden uansett da ungene elsket den katten <3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Ja det er veldig trist, jeg føler også det er best å vente til de kommer hjem, vil liksom at de skal kunne ha en fin dag samme først, hvis ikke blir det en veldig lang og trist dag, det vil det komme nok av i den nærmeste tiden uansett da ungene elsket den katten <3 Dette her blir akkurat så trist som du gjør det til. Klart ungene vil bli lei seg og sørge, men unger har en fin egenskap at de kan gå videre, så det er ingen vits i å legge opp til mange dagers sørging. Anonymous poster hash: 143ea...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Hvor gamle er barna jeg vet hvert fall med meg selv at jeg ville ha fått vite det med en gang. Nå var jeg med å avlive hunden vår, men i grunn samme hva jeg hadde gjort eller hvor jeg var, så ville jeg ha fått vite det med en gang. Hadde fått kjempe dårlig samvittighet om ikke, og blitt kjempelei meg over at jeg hadde gått hele dagen å vært glad når jeg egentlig burde ha tenkt på henne. Er nå to år siden vi måtte avlive henne, og jeg tenker enda daglig på henne, og gråter fremdeles ofte over savnet, så jeg er kanskje litt ekstrem. Nå virker det som om barna dine ikke er så gamle og da er det klart best å vente til i kvel. Jeg var forresten 20 år da vi måtte avlive henne.Anonymous poster hash: c7dc9...e7a
snoker Skrevet 22. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2014 Hvor gamle er barna jeg vet hvert fall med meg selv at jeg ville ha fått vite det med en gang. Nå var jeg med å avlive hunden vår, men i grunn samme hva jeg hadde gjort eller hvor jeg var, så ville jeg ha fått vite det med en gang. Hadde fått kjempe dårlig samvittighet om ikke, og blitt kjempelei meg over at jeg hadde gått hele dagen å vært glad når jeg egentlig burde ha tenkt på henne. Er nå to år siden vi måtte avlive henne, og jeg tenker enda daglig på henne, og gråter fremdeles ofte over savnet, så jeg er kanskje litt ekstrem. Nå virker det som om barna dine ikke er så gamle og da er det klart best å vente til i kvel. Jeg var forresten 20 år da vi måtte avlive henne.Anonymous poster hash: c7dc9...e7a De er 7 og 9 år gamle, hvis jeg ringer de nå, vil det fortsatt ta sin tid før de kommer hjem, og resten av følget må også dra hjem da det er en gjeng i samme båt, ikke at det egentlig er noe problem men jeg tenker litt slik at de ikke trenger å vite når jeg fant han, jeg trenger jo ikke si at jeg fant han rett etter jobb i og med at han lå gjemt på koseplassen sin i hagen der vi ikke er så alt for ofte.. Jeg har lagt han inn i en fin eske slik at han ikke blir spist på av fluer ol før de kommer hjem.. Men er et kjempe dilemma dette.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #8 Skrevet 22. juli 2014 Hvor gamle er barna jeg vet hvert fall med meg selv at jeg ville ha fått vite det med en gang. Nå var jeg med å avlive hunden vår, men i grunn samme hva jeg hadde gjort eller hvor jeg var, så ville jeg ha fått vite det med en gang. Hadde fått kjempe dårlig samvittighet om ikke, og blitt kjempelei meg over at jeg hadde gått hele dagen å vært glad når jeg egentlig burde ha tenkt på henne. Er nå to år siden vi måtte avlive henne, og jeg tenker enda daglig på henne, og gråter fremdeles ofte over savnet, så jeg er kanskje litt ekstrem. Nå virker det som om barna dine ikke er så gamle og da er det klart best å vente til i kvel. Jeg var forresten 20 år da vi måtte avlive henne.Anonymous poster hash: c7dc9...e7a Du er nok litt ekstrem ja. Ikke at det ikke er greit å sørge over dyr, men man må gå videre. De er 7 og 9 år gamle, hvis jeg ringer de nå, vil det fortsatt ta sin tid før de kommer hjem, og resten av følget må også dra hjem da det er en gjeng i samme båt, ikke at det egentlig er noe problem men jeg tenker litt slik at de ikke trenger å vite når jeg fant han, jeg trenger jo ikke si at jeg fant han rett etter jobb i og med at han lå gjemt på koseplassen sin i hagen der vi ikke er så alt for ofte.. Jeg har lagt han inn i en fin eske slik at han ikke blir spist på av fluer ol før de kommer hjem.. Men er et kjempe dilemma dette. Du gjør rett i å la de kose seg. Ditt dillemma består kanskje i det at du føler for noen å snakke med, noen å dele dette med, å det skjønner jeg. Du kan jo ev. sende en sms til mannen sånn at han får vite det, men samtidig gi beskjed om at han ikke skal fortelle ungene det før de er hjemme. Anonymous poster hash: 143ea...3c9
snoker Skrevet 22. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2014 Du er nok litt ekstrem ja. Ikke at det ikke er greit å sørge over dyr, men man må gå videre. Du gjør rett i å la de kose seg. Ditt dillemma består kanskje i det at du føler for noen å snakke med, noen å dele dette med, å det skjønner jeg. Du kan jo ev. sende en sms til mannen sånn at han får vite det, men samtidig gi beskjed om at han ikke skal fortelle ungene det før de er hjemme. Anonymous poster hash: 143ea...3c9 Sier jeg noe til mannen vil han reagere slik at ungene vil forstå, han er veldig glad i katten <3 fikk nettopp melding om at de koste seg masse med bading og sol, så da velger jeg å vente, så får jeg heller ta reaksjonen når den kommer hvis han mener det var gal avgjørelse, er vel det jeg er mest redd for, om jeg velger galt i forhold til de.. Men jeg unner de en fin dag på sjøen så får heller kvelden bli trist </3
Myrthel Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Kan du ikke ringe mannen din og fortelle han det? Da kan dere jo sammen avgjøre om barna skal få vite det i båten eller når de kommer hjem. Uansett så bør de ikke avbryte turen. Barna vil jo bli lei seg, men da får de tid til å fordøye det triste litt i flotte og morsomme omgivelser. (Barn sørger ikke hele tiden, de vil leke og kose seg også.)
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Vent til de kommer hjem. Synd å få turen spolert. Den døde av alderdom. Som Andre sier så henter barn seg fort inn ved tap av et kjæledyr. Trist er det uansett.
Japp Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Jeg ville ventet til de kom hjem igjen. Som du sier, du trenger ikke si når du fant katten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå