Gå til innhold

Sengevetter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips på hvordan jeg kan bli kvitt tiss fra sengen?

Barnet mitt er sengevetter, og jeg har prøvd alt.. Nytter ikke å kjøpe nytt hele tiden, heller.

Anonymous poster hash: 5297b...59e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymous poster hash: e3e8d...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips på hvordan jeg kan bli kvitt tiss fra sengen?

Barnet mitt er sengevetter, og jeg har prøvd alt.. Nytter ikke å kjøpe nytt hele tiden, heller.

Anonymous poster hash: 5297b...59e

Prøvd alt? Hva med tisselaken, da er madrassen reddet og dyne vaskes i vaskemaskin på 90 grader (kjøp en billig tynn dyne som er lett å vaske, på vinteren kan du ha et ekstra teppe oppå hvis det blir for kaldt). Hvis det er veldig ofte, kan nattbleier for større barn være en løsning. Kanskje barnet ønsker dette selv hvis du tar det opp på en fin måte? Disse kan fåes på blå resept hvis du tar det opp med legen.

Hilsen mamma til sengevæter

Anonymous poster hash: 74624...600

AnonymBruker
Skrevet

Spør etter barnets alder fordi der er muligheter for å søke grunnstønad, evt. Hjelpestønad ol.

I tillegg til alarmmatte, medisiner m.m. Har dere snakket om dette med lege, helsestasjon? Søkt Nav Hjelpemiddelsentral om hjelpemidler?

Jo mer info du gir desto lettere er det å gi saklig info tilbake :-)

Anonymous poster hash: e3e8d...3a3

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Tisselaken? Kladder? Bleie?

Står dere opp med barnet om natta for å tisse? Hvis det ikke er noe tiltak inne for å bedre det så kan dere like godt ta på bleie.

Og ja, barnets alder er relevant. Snakket med lege? (Om barnet er stort)

Anonymous poster hash: 2f8a2...25d

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. sengevæting hadde jeg også + mine 2 barn, han på 7 og ei på 11. Begge har tisser seg ut innimellom, men før var det vær natt. Vi var inne til kontroll på blæren, de var normale. Men grunne at de sov så tungt, så våknet de ikke av at de måtte tisse. Nå bruker jeg engangskladder drynites bedmats og de har bleie DryNites, Alt det kan du få på blå resept :) Jeg ble tørr når jeg ble tenåring, så jeg regner med at barna mine blir det også:)Ta de opp om natta ble bare et styr her..

Anonymous poster hash: 951e2...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...