Gå til innhold

Grenseløs grådighet fra posten som alltid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte sko til en verdi av 1050 kroner i fra utlandet, 253 kroner i toll og 270 kroner i tollbehandling. Hva faen? 270 kroner for 1 minutts arbeid?

Anonymous poster hash: 554bc...690
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Japp. Dette er allment kjent. Sett deg inn i lover og regler neste gang du handler for over 200 kr :fnise: .

Anonymous poster hash: 8d612...2ad
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Handlet over 1000, da dobler de vistnok gebyret igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen lage en underskriftskampanje, om det er lovlig her da, som kan sendes rejeringen om å øke 200 kr. Regelen? Finner ikke ut av hvordan leg starter nye tråder...

Anonymous poster hash: fb565...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen lage en underskriftskampanje, om det er lovlig her da, som kan sendes rejeringen om å øke 200 kr. Regelen? Finner ikke ut av hvordan leg starter nye tråder...

Finnes en på facebook med bortimot 100 000 underskrifter.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes en på facebook med bortimot 100 000 underskrifter. Anonymous poster hash: 554bc...690

Har ikke face.

Er det så mange, hvorfor skjer det ingenting da?

AnonymBruker
Skrevet

Systemet i Norge for fortolling er ren idioti. Er kun vi som har en grense på 200 kr, noe som er helt sykt etter min mening. Håper dette endrer seg etter hvert.

Anonymous poster hash: d2b67...866
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke face.

Er det så mange, hvorfor skjer det ingenting da?

Antagelig fordi muligheten alt er der: du står helt fritt til å fortolle enhver vare selv?

Anonymous poster hash: db11f...03e

AnonymBruker
Skrevet

Altså, er det Posten vi er sure på her nå, eller er det tollvesenet? :klo:

Jeg har en høne å plukke med Posten selv, synes det er i ferd med å bli fryktelig dyrt for mange tjenester. Og for oss som bruker porto i jobben gjelder det helt andre regler enn for Posten selv (bommer jeg en krone på portoen får vi et kjempe-straffegebyr, mens Posten kan surre og feillevere i et sett uten konsekvenser).

Men akkurat tollsystemet kan vi jo ikke laste dem for. Eller?

Anonymous poster hash: 9ebff...6a0
  • Liker 1
Skrevet

Posten er faktisk en av de mildere aktørene på akkurat dette.

Har faenskap som DHL, hvor de fort kan ta 500-1000 kr for å fortolle langt billigere varer.

Kort sagt går det ut på at om du bestiller noe der det skal skattes eller momses på, så legger de ut den summen for deg, slik at du skal få pakken fortere. For at de gjør dette, så må du betale en fast avgift.

Så tar de selvfølgelig penger for papirarbeidet, uansett om det skulle ta 10 sekunder eller 10 minutter.

Personlig mener jeg at slike avgifter burde informeres KJØPER av tjenesten, dvs. den du kjøper varen din av. De facto er at det alltid er mottakeren som får dette, noe jeg mener er bullshit. Det er helt klart et triks for å ikke skremme vekk kunder, og heller la tredjeparten(deg/mottaker) ta smellen når den tid kommer.

Noen firmaer (igjen, DHL er et godt eksempel) er ekstremt kyniske og utspekulerte på dette, slik at du knapt greier å finne noen som helst prislister over de utallige avgiftene som kan oppstå. Og du står alltid uten rettigheter.

Reint marketingtriks for å ikke skremme vekk kunder.

• Liker 3
Skrevet

Posten er faktisk en av de mildere aktørene på akkurat dette.

Har faenskap som DHL, hvor de fort kan ta 500-1000 kr for å fortolle langt billigere varer.

Kort sagt går det ut på at om du bestiller noe der det skal skattes eller momses på, så legger de ut den summen for deg, slik at du skal få pakken fortere. For at de gjør dette, så må du betale en fast avgift.

Så tar de selvfølgelig penger for papirarbeidet, uansett om det skulle ta 10 sekunder eller 10 minutter.

Personlig mener jeg at slike avgifter burde informeres KJØPER av tjenesten, dvs. den du kjøper varen din av. De facto er at det alltid er mottakeren som får dette, noe jeg mener er bullshit. Det er helt klart et triks for å ikke skremme vekk kunder, og heller la tredjeparten(deg/mottaker) ta smellen når den tid kommer.

Noen firmaer (igjen, DHL er et godt eksempel) er ekstremt kyniske og utspekulerte på dette, slik at du knapt greier å finne noen som helst prislister over de utallige avgiftene som kan oppstå. Og du står alltid uten rettigheter.

Reint marketingtriks for å ikke skremme vekk kunder.

Synes det er vel mye forlangt at du skal forvente at firmaer rundt om i verden skal sette seg inn i hva hvert enkelt land har av tollgebyrer med videre. Vil og være vannskelig for dem å sette seg inn i hva transportør i motakerlandet tar i gebyrer, da det ofte ikke er det samme firmaet som de leverte varen til en gang.

Selvsagt bruker de en distributør som også holder på i Norge så blir det utlevert av samme firma. For eks DHL, men for eks hvis et amerikansk selskap sender en vare via US Postal Service (Amerikanske postvesnet) er det ikke postvesnet i Norge som leverer deg varen, det er en av de andre aktørene (husker ikke i farta).

• Liker 2
Skrevet

Hadde vært greit om folk satte seg inn i tollreglene før de begynner å sutre. Disse reglene er det ikke akkurat posten som har funnet på.

Ta det med regjeringa,det er de som bestemmer ang dette. Firmaer som posten,postnord,dhl osv må bare forholde seg til reglene slik de er pr idag.

Skrevet

Det er ikke posten sin feil.

Skrevet

Problemet er ikke 200-kroners regelen, men behandlingsgebyret.

Hadde de nøyd seg med mva (25 %) hadde det vært OK

Det er en dårlig idé å øke 200 kroners grensen slik at du kan ta inn dyre varer fra utlandet avgiftsfritt men må betale mva i norske butikker.

• Liker 2
Skrevet

Siden mange vil øke toll grensen, har dere en plan for hvordan dere skal ordne med de norske bedriftene dette går utover?

Skrevet

Systemet i Norge for fortolling er ren idioti. Er kun vi som har en grense på 200 kr, noe som er helt sykt etter min mening. Håper dette endrer seg etter hvert.

Anonymous poster hash: d2b67...866

Enig, utrolig teit å beskytte norske arbeidsplasser... Vi burde heve grensen slik at alle butikker her i landet går konkurs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så alle butikker kommer til å gå konkurs hvis man hever grensa?

Det tror jeg kommer til å skje uansett egentlig. I hvert fall når man ser hvor dårlig utvalg det er i butikkene og at det bare er kjedebutikker. Og hvis det er noe som skiller seg ut så er prisene så høye at man rygger ut av butikken og heller bestiller på nett.

Det må en endring til hvis butikkene skal greie seg og faktisk gi kundene det de vil ha.

Tilbake til tema. Jeg er faktisk fornøyd med posten og godtar avgiftene de tar.

Dhl derimot skal gjerne ha en egen skyhøy avgift, og har, unnskyld språket, jævlig dårlig service. Når de tar seg så godt betalt, så må det gå an å a) ha litt bedre service og b) få et litt bedre system på utlevering.

Anonymous poster hash: 8aed9...0c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...