Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? :-( kan noen vær så snill å prøve å hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 165 høy og veier 62kg. Jeg vil ned til 58kg, allerhelst 57. Jeg har dessverre en skade som gjør at jeg har myyye smerter, så trening blir sporadisk de dagene jeg er i noenlunde form, og heller ikke så hard som jeg hadde trent viss jeg var helt frisk.

Jeg spiser 1200-1300kcal til dagen, typisk dag kan se sånn ut:

Frokost: wasa fiberrik knekkebrød 3-4 stk (kommer an på pålegges kaloriinnhold) holder meg rundt 220kcal

Mellommåltid: wasa crisp and creals bar/ eple og annen frukt/ eventuelt en yoplait yohåghurt

Lunsj: ca likt som frokost

Middag: 150g kjøtt/fisk 100g ris/poteter. Holder meg til 350kcal ca

Mellommåltid: frukt eller lignende. Gulrøtter.

Kvelds: knekkebrød, bruker de resterende kalorier som gjenstår til 1200-1300 kcal

Jeg bruker fitbit og går 10.000 skritt utenom eventuel trening.

Spiser snop/drikker vin for 300 kcal på lørdag eller fredager.

Men jeg står bomstill på vekta, og jeg blir sprø!!! Jeg vet jo at det hadde vært mye bedre og lettere viss jeg fikk trene sånn som jeg ville men nå er det en gang sånn at det dessverre ikke går :-( spiser jeg for mye? Hva skal jeg gjør?

Noen tips? Hadde virkelig satt pris på det.

Anonymous poster hash: 50689...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du veier alt på grammet? Teller melk i kaffen, evt. lettbrus, tyggis og alt?

Bruker du fitnesspal eller noe annet?

Og hvor lenge har du holdt på?

Anonymous poster hash: a2507...42d
Skrevet (endret)

Jeg har ikke så mye erfaring med kaloritelling selv men en "typsik dag" ser ok ut og høres ut som du har kontroll på kaloriene. Men kan det hende du får i deg litt her og der som ikke ingår i "typisk dag"? Veldig mange underestimere hvor mye kcal de får i seg.. Smaker du f.eks ofte på maten mens du lager mat (litt ost her, en skibit der..)? Drikker litt juice eller brus som ikke kom med her? Kaffe med melk? Mer snop/vin enn 300kcal? Dressing på salaten, olje når du steker? Spiser du ikke grønnsaker eller noen form for saus til middag? Flere knekkebrød enn tiltenkt? Finnes mange muligheter for at kcal kan snike seg inn ;) Har du prøvd å ta bildet av ALT du spiser? Mattdagbok er seff en god ting (det bruker du kanskje?), men bilder fanger ofte opp mer..

Endret av Frk. Belle
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det går tregt er ganske enkelt at du er bare 62 kilo fra før.

Anonymous poster hash: 14873...c96
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du spiser veldig lite fett og proteiner. Vi behøver begge deler, selv om vi ikke spiser lavkarbo, og jeg merker i alle fall at fettet slipper lettere når jeg spiser nok fett.

Anonymous poster hash: 819ec...308
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg registrer all drikke som juice/melk osv. Spiser grønnsaker til middag ja, de veier jeg ikke. Burde kanskje gjøre det men tenker at jeg trenger det og at det er så kalorifattig. Jeg har holdt på noen måneder men blir bare demotiverende av å ikke gå ned noenting.

Takk for svar alle sammen! Og tips til hvordan jeg kan få i meg mer fett og proteiner? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg registrerre på roede klubben på nettet. Er ikke betalende medlem, men får tilgang til dagbok. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Og tips til hvordan jeg kan få i meg mer fett og proteiner? :)

Det er det enkleste. :)

Bytt ut det ene mellommåltidet (gulrøtter) med en neve nøtter, så har du fettet.

Bruk proteinrikt pålegg (kylling, skinke, egg, makrell i tomat på knekkebrødene), og gjerne "pålegg med knekkebrød" i stedet for "knekkebrød med pålegg".

Det betyr at du, i stedet for å spise 3-4 knekkebrød, spiser 2 stykker, og så fyller du på med pålegg, i stedet for motsatt. :)

Anonymous poster hash: 819ec...308

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må veie alt.

Når du drikker vin i helgen må du også måle mengden. En hel flaske vin har mellom 500 og 600 kalorier og folk har helt ulike definisjoner av hvordan "ett glass vin" ser ut. Dersom du ikke måler opp i en dl beger er sjansen stor for at du drikke mer enn du tror.

Et stort glass vin på 250ml er omtrentlig 230 kalorier, et standard på 175 ml omtrentlig 160 kalorier.

Ved sistnevnte har du altså plass til en halv Twix for totalt 300 kalorier.

AnonymBruker
Skrevet

Du må veie alt.

Når du drikker vin i helgen må du også måle mengden. En hel flaske vin har mellom 500 og 600 kalorier og folk har helt ulike definisjoner av hvordan "ett glass vin" ser ut. Dersom du ikke måler opp i en dl beger er sjansen stor for at du drikke mer enn du tror.

Et stort glass vin på 250ml er omtrentlig 230 kalorier, et standard på 175 ml omtrentlig 160 kalorier.

Ved sistnevnte har du altså plass til en halv Twix for totalt 300 kalorier.

:sjokkert: Jeg har aldri veid noe av det jeg har spist, men jeg har spist mindre av det jeg har spist, og jeg veier 55 kg på 8nde året.

Anonymous poster hash: a4823...4c1

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: Jeg har aldri veid noe av det jeg har spist, men jeg har spist mindre av det jeg har spist, og jeg veier 55 kg på 8nde året.

Anonymous poster hash: a4823...4c1

For noen er det greit, andre må veie.

Dersom noen ikke går ned i vekt, må de måle bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...