Gå til innhold

Vielse og navnefest samme helg. Praktiske tips? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer å ha borgerlig vielse og navnefest for babyen samme helg. De aktuelle dagene er fredag og lørdag, eventuelt fredag og søndag. Begge deler foregår tidlig på dagen.

Vi kan ha ca. 30 gjester på tinghuset og ca. 15 på navnefesten. Ønsker ikke noe stort tjohei og tjohopp, men en hyggelig markering av dagene.

I hovedsak tenker jeg feiring av navnefest for nærmeste familie og uformell bryllupsfest for venner. Hvordan ville dere lagt opp feiringen på en helg uten for mye kaos? ;) Tror nesten det beste er å bruke fredag og lørdag,

1. Vielse på fredag. Lunsj og kaker for familie? Middag og kaker for familie? Fest samme kveld for venner?

2. Navnefest på lørdag. Lunsj og kaker for familie? Fest for venner om kvelden?

(3. Navnefest på søndag. Kun fest på lørdag. Det blir litt oppstykket om familie vil delta både på vielse og navnefest fredag og søndag.)

Anonymous poster hash: f33d8...e1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt vielse på fredag og middag med forlovere. (Og skaffe barnevakt). Da kan dere avslutte kvelden litt tidligere, og er uthvilt og har litt tid til å forberede navnefesten.

Navnefest på lørdag, velg ut hvem som skal få være til stede ved seremonien. Så lunsj/koldtbord/snitter med familien. Dåpskake og kaffe. Går rett over i bryllupsfest (hvis dere vil familien skal få være med på den). Server gjerne tapas, grillmat el. når gjestene kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...