Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått tak i en liten perle av et gammelt småbruk som vi pusser opp nå, vi jobber begge 100% ved siden av og har et tidsskjema vi prøver å forholde oss til. Meningen er at vi skal pusse opp dette sammen, og med en snekker vi kjenner privat. Men så er det svigers som hele tiden kommer innom for å se hvordan det går, de kommer hver dag i helgen og optil flere ganger i uken. Blander seg inn og har med seg kaffe og noe attåt hver gang. Som reulterer i en pause på flere timer. Jeg har sagt til mannen min at dette har vi ikke tid til, vi har avtaler med rørlegger og elektrikker og da må visse ting være ferdig. Koselig at svigers bryr seg om vi får det de mener godt det vet jeg. Men det er frustrerende.

Vi måtte søke i kommunen for å få lov å pusse opp, og det fikk vi mot at vi beholdt fargen på huset som alltid har vært hvitt, og setter inn vinduer tilsvarende de som er der, men svigermor mener vi skal ha en annen farge på huset og har kommet med mange fargekart, mest av alt ønsker hun at huset skal være blått... jeg vil ha et hvitt hus, vi må pga kommunen, mannen min vil ha hvitt hus.. Her en helg da de kom igjen så sa jeg at jeg ikke kunne ta pause, da hadde hun gått på baksiden av huset og malt litt blått på huset slik at jeg skulle få se at det var såååå fint.. Stygg farge forresten..

Jeg ble så sint, måtte gå unna og ta meg sammen. Og så sa jeg at det var veldig koselig at de brydde seg så mye, men vi har et tidskjema og vi kan ikke ha pauser så ofte, vi ville heller ikke ha blått hus, jeg måtte understreke at jeg syntes ikke det var noe fint og at å komme og begynne å male uten vår tilatelse var uaktuelt. Mannen min var enig men synes det er vanskelig å si noe til foreldra sine. De fikk hakeslipp og dro sin veg... Jeg holdt meg saklig og var heller ikke sint når jeg sa det.

Var jeg for ufin, eller hadde jeg rett til å si i fra?

Anonymous poster hash: 8720b...48f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du var ikke ufin ut i fra det du beskriver her.

Du har all din rett til å reagere på dette, og mannen din bør prøve å vise tydeligere at han er enig med deg.

De roer seg vel ned etter noen dager, så sant de ikke er av den virkelig langsinte typen.

Anonymous poster hash: a95d4...0ac
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette håndterte du bra.

Anonymous poster hash: ff87e...79c
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Malte de på huset? Jeg hadde virkelig sagt i fra i klare ord hva jeg synes om oppførselen.

Synes du håndterte det bra!

AnonymBruker
Skrevet

ja de malte for å vise fram flere typer blåmaling.. Fint det er flere som er enig med meg, vil ikke skape dårlig stemning, men det er jo det de gjør så..

Gjest nobilian
Skrevet

Eh.. Helt uakseptabelt fra hennes side. Én ting er ønske om farge, noe annet er det at dere har fått tillatelse under forutsetning av at dere beholder fargen..det burde ikke være så vanskelig å skjønne.

Hadde det vært meg, hadde jeg sneket meg inn i nattens mulm og mørke og tatt på dama litt lilla leppestift, for "den fargen et jo bare nyydelig".

• Liker 5
Skrevet

Eh.. Helt uakseptabelt fra hennes side. Én ting er ønske om farge, noe annet er det at dere har fått tillatelse under forutsetning av at dere beholder fargen..det burde ikke være så vanskelig å skjønne.

Hadde det vært meg, hadde jeg sneket meg inn i nattens mulm og mørke og tatt på dama litt lilla leppestift, for "den fargen et jo bare nyydelig".

:fnise:

Skrevet

Bra du sa fra.

Skrevet

Syns du sa ifra på en god måte. :) om noen dager så har kanskje svigermor skjønt at det var hun som gikk over streken

Skrevet

Jeg synes, som de andre sier, at du tar dette på en bra måte! Skjønner meg ikke på folk som må presse seg på og skal bestemme på den måten. Blir irritert på dine vegne, ts! Svigermor må vel til slutt skjønne at hun ikke kan holde på sånn.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Mannen min har fått flere meldinger om hva vi har tenkt å gjøre med fargen, når han gjorde det klinkende klart at den forblir hvit, og at vi ikke har lov å endre, begynte hun å mase om blå gardiner.. Nå har jeg faktisk lagt ned forbud om besøk til huset er ferdig. Jeg klarte ikke dy meg, og da ser hun at gardinene ikke er blå. Følte jeg måtte sette ned foten. Heldigvis støtter mannen min meg mer nå, og motsier siene egne foreldre. Men snurte ble de ;) i don`t care :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...