Gjest Virvar Skrevet 26. juni 2004 #1 Skrevet 26. juni 2004 Dragostea din tei som spilles mye nå - minner litt om en sang som ble spillt mye på Nrk radioen for 3-4 sommre siden. Den hørtes helt teit ut til å begynne med, men så fikk jeg den på hjernen. Hørte den igjen her en dagen - og begynte å gruble - HVA heter sangen, og HVEM synger den? Det låter omtrent slikt : "mamoska matei mamosja sjo, mamosja lalaal mamosja to ...lalalala alaaaa bla bla bla. se vajisa sje mosato, se vajisje lalalala" ........ HUFF !!! det går jo ikke an å skrive det jo - hører bare tonen i hodet mitt. :evil: :oops: Det er iallefall på et eller annet fremmed språk. Trodde det var russisk første gangen jeg hørte den *ler* .- men eg aner ikke - har ikke god greie på sråk. kanskje noe fransk eller spanks? Tror det er mann/menn som synger.
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2004 #2 Skrevet 26. juni 2004 Det er sikkert spanks (unnsul - jeg klarte ikke la være - har ikke peiling jeg - kan du ikke skrive noen noter også ?
Arkana Skrevet 26. juni 2004 #3 Skrevet 26. juni 2004 Det er rumensk. Har aldri hørt sangen, men du tenker kanskje på Haiducii "Dragostea din tei"?
Gjest Virvar Skrevet 26. juni 2004 #4 Skrevet 26. juni 2004 Hehe, det er iallefall spansk for meg ..eller gresk Hehe huff- det er ikke SÅ lett da .....lalalalalaaaaaa laalala lalalaaaa lalala ...mamosja matei mamosja so ...mamosja allaballa mamosja sjo .........NÅ greier du den vel?
Gjest Virvar Skrevet 26. juni 2004 #5 Skrevet 26. juni 2004 Det er rumensk. Har aldri hørt sangen' date= men du tenker kanskje på Haiducii "Dragostea din tei"? nope - denne jeg tenker på er noen år - 3-4 kanskje Minner litt om en slags folkemusikk - iallefall trodde jeg det var det fra et eller annet langt vekkistan land. For den hører ikke umiddelbart ut som en pop sang *ler*
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2004 #6 Skrevet 26. juni 2004 Nå skjønte jeg det med en gang Det må være denne (Litt takk til Arkanannannannanannananna )
Gjest Virvar Skrevet 26. juni 2004 #8 Skrevet 26. juni 2004 Jeg tror Gjest kan ha rett !!! Me gustas tu = mamosja so - som jeg så håpløst trodde de sang *ler* Men det var nå _litt_ likt da synes jeg :oops: *nynne* Grrrr nå fikk jeg sangen på hjernen
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2004 #9 Skrevet 26. juni 2004 Ok. DEN sangen har jeg faktisk hørt før Men trallen var kanskje litt misvisende eller?Det høres forresten spanks ut Me gustas tu=jeg liker deg :-)
Gjest Elenath Skrevet 26. juni 2004 #10 Skrevet 26. juni 2004 Ok. DEN sangen har jeg faktisk hørt før Men trallen var kanskje litt misvisende eller?Det høres forresten spanks ut Me gustas tu=jeg liker deg :-) Manu Chao synger ikke på spansk, men på et eller annet lite lokalt språk som jeg ikke husker hva heter nå. Er vist en blanding av spansk + masse annet...
Arkana Skrevet 26. juni 2004 #11 Skrevet 26. juni 2004 Er vist en blanding av spansk + masse annet... Spansk og portugisisk, etter hva jeg kan finne.
Gjest Elenath Skrevet 26. juni 2004 #12 Skrevet 26. juni 2004 Spansk og portugisisk, etter hva jeg kan finne. ok, ikke så masse annet da :oops:
Gjest Turi Skrevet 27. juni 2004 #13 Skrevet 27. juni 2004 Kjente bare igjen litt fra spansk-kurset mitt jeg :-) Men noe av det kjente jeg IKKE igjen, så jeg skjønte at noe var rart. Uansett - fint at Kattepus fant sangen da.... Og jeg har fått den på hjernen - tusen takk pusen :-)
Gjest Virvel Skrevet 27. juni 2004 #14 Skrevet 27. juni 2004 Manu Chao synger ikke på spansk, men på et eller annet lite lokalt språk som jeg ikke husker hva heter nå. Er vist en blanding av spansk + masse annet... Neida, Manu Chao synger på spansk som bare det, men han har noen sanger på fransk, engelsk og portugisisk også, pluss iallfall én på arabisk. Men for det meste spansk, altså, og her er teksten til Me gustas tú. Og hvis du liker den, burde du absolutt kjøpe albumet den er fra, Próxima Estación: Esperanza. Han har gitt ut et album til før det som heter Clandestino, og i fjor eller noe kom en live-CD som heter Radio Bemba Sound System. Sistnevnte høres helt annerledes ut enn den Manu Chao jeg var vant til, men det er en skikkelig go'-CD når du først blir vant til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå