Gå til innhold

En ung mann som trenger litt hjelp ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har slitt med angst, som har vert så sterk at det blir kalt OCD. Jeg jobber hardt for å bli bedre av det, og er vel mer eller mindre god igjen. Det er så mange som har fordommer mot personer som har slitt med psyken. Av selvsagte årsaker, nemlig at de tenker at da må hjernen ikke funker slik som med schizofrene og psykopater. Men de færreste er så uheldige.

Selv om jeg er frisk, og kanskje like godt kunne vert en venn av deg. Ingen jeg kjenner har noen gang merket noe med meg, og det er jo bare redsel og depresjon og dårlige følelser som har blitt for sterke. For mye press. Pga mobbing og en del annet. Så vet jeg at det er veldig uattraktivt og noe jeg ikke kommer til å skjule fra en eventuell partner.

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal ha unger, siden jeg fysisk sett ikke har de beste byggesteinene å gi videre. Så jeg blir kanskje barnløs. Er ingen egoist, og skal ha det bare fordi det blir bedre for meg sosialt.

Er dette noe som er helt egenskaper som er helt uakseptabelt for enhver kvinne? Kjenner du noen som har havnet godt ut av en slik situasjon, med slike dårlige opplevelser som jeg.

Anonymous poster hash: 8da6d...f15
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du går i terapi, og ikke lar partneren bli en slags støttekontakt. Hverken mann eller kvinne vil sette pris på det.

Hvor gammel er du, forresten?

Anonymous poster hash: 9ff94...ae9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du går i terapi, og ikke lar partneren bli en slags støttekontakt. Hverken mann eller kvinne vil sette pris på det.

Hvor gammel er du, forresten?

Jeg er 22, men går ikke i terapi. Gjorde det i 1 år og noen måner.

AnonymBruker
Skrevet

Så du er mao helt vanlig? I så fall, ikke fall for fristelsen til å betro deg til dater i tide og utide. Om du er mann eller kvinne vil slikt fort slå feil ut. Fokuser på den og det du er nå, ikke det du har slitt med tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både panikkangst, sosial angst og OCD. Sannsynligvis aspergers også. Har hatt 3 seriøse forhold og det sistnevnte har vart lenge og vi skal snart gifte oss.

Vet også om et par hvor begge har både angst og OCD :)

Anonymous poster hash: 9ab8a...22c
AnonymBruker
Skrevet

Så du er mao helt vanlig? I så fall, ikke fall for fristelsen til å betro deg til dater i tide og utide. Om du er mann eller kvinne vil slikt fort slå feil ut. Fokuser på den og det du er nå, ikke det du har slitt med tidligere.

Ja, i følge psykologen er jeg frisk. Nei, det vil jo ikke bli et tema før det kanskje kan bli noe. Ingen vits i å plage dater som kanskje ikke vil ha noe med meg å gjøre i førsteomgang :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både panikkangst, sosial angst og OCD. Sannsynligvis aspergers også. Har hatt 3 seriøse forhold og det sistnevnte har vart lenge og vi skal snart gifte oss.

Oi, det var bra :) Har selv ikke noe parforhold bak meg av noe salg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i følge psykologen er jeg frisk. Nei, det vil jo ikke bli et tema før det kanskje kan bli noe. Ingen vits i å plage dater som kanskje ikke vil ha noe med meg å gjøre i førsteomgang :)

Da er det jo ikke noe problem, da. Du er helt normal, og ting vil gå seg fint til for deg.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei,

jeg har slitt med angst, som har vert så sterk at det blir kalt OCD. Jeg jobber hardt for å bli bedre av det, og er vel mer eller mindre god igjen. Det er så mange som har fordommer mot personer som har slitt med psyken. Av selvsagte årsaker, nemlig at de tenker at da må hjernen ikke funker slik som med schizofrene og psykopater. Men de færreste er så uheldige.

Selv om jeg er frisk, og kanskje like godt kunne vert en venn av deg. Ingen jeg kjenner har noen gang merket noe med meg, og det er jo bare redsel og depresjon og dårlige følelser som har blitt for sterke. For mye press. Pga mobbing og en del annet. Så vet jeg at det er veldig uattraktivt og noe jeg ikke kommer til å skjule fra en eventuell partner.

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal ha unger, siden jeg fysisk sett ikke har de beste byggesteinene å gi videre. Så jeg blir kanskje barnløs. Er ingen egoist, og skal ha det bare fordi det blir bedre for meg sosialt.

Er dette noe som er helt egenskaper som er helt uakseptabelt for enhver kvinne? Kjenner du noen som har havnet godt ut av en slik situasjon, med slike dårlige opplevelser som jeg.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei,

Du er så langt fra alene.

Hvilke verdier setter DU pris på?

Du har svaret,men tror du ikke flere enn deg har dypere verdier?

Du ville jo aldri dømt noen i din situasjon?

Hvorfor tror du at så få andre gjør det? Det er mange med sterke opplevelser og erfaringer. Du vet jo det.

Så du er aldeles ikke alene,og hvorfor i huleste skal ikke du få det du vil og trenger når andre får det?

See?

Og. Du trenger ikke unnskylde problemene dine(ingen ser osv).

Alle skjønner vel det? Eller...kanskje ikke sneversynte mennesker. Du får tenke at de er på en annen hylle enn deg i livet. Unnskyld eller overse/høre dem.

Se deg i speilet og snakk til din viktigste venn :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tipper du er dame.

Anonymous poster hash: a81bb...cfb

Skrevet (endret)

Du sier du ikke vil ha barn pga byggesteiner du ikke vil gi videre.

OCD og angst er ikke arvelig. Det er (erfaringsbasert og) tillært.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...