Gå til innhold

hvilken bank har høyest rente 300k + ?

Anbefalte innlegg

Gjest anobano
Skrevet

hvilken bank har høyest rente når man har 300 000 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finnes det folk som mener man kan tjene seg steinrik på 1641 kronene man får i årlig renteavkastning på et studielån på 100 000,- så bare vent til ABene kommer - de har nok gode råd til deg også :)

Skrevet

hvilken bank har høyest rente når man har 300 000 ?

Hvis du er under 34 og vil binde dem til boligformål når du er 34 (eller før) bør du vurdere Nordea Boligspar (4,65 %).

Nordax tilbyr 3,55 % uten binding,. Men de har ikke nettbank og passer best som en ren plasseringskonto.

Ellers har de fleste av de gode bankene satt ned eller er i ferd med å sette ned til 3,25 % eller mindre. Unntaket er Svea som har 3,45 % og foreløpig ikke har varslet nedgang.

På 300 000 handler det ikke om å tjene seg steinrik...

AnonymBruker
Skrevet

Her finnes det folk som mener man kan tjene seg steinrik på 1641 kronene man får i årlig renteavkastning på et studielån på 100 000,- så bare vent til ABene kommer - de har nok gode råd til deg også :)

Det var jeg som regnet frem 1641 kr i en annen tråd her. Det var da snakk om å beholde et studielån på 200.000 kr for å tjene renten på sparekonto i stedet (som jeg mener er tull, siden det er mer verdt å være gjeldfri enn å tjene 1641 kr på et så høyt lån). Studielån er alltid lønnsomt å ta opp, selv om man ikke trenger pengene for å studere. Jeg tok selv opp fullt studielån selv om jeg kunne klart meg uten, og fikk da både stipend (man får ikke stipend uten å ta opp fullt lån) og renteavkastningen fra det rentefrie lånet. Det tjente jeg rundt 40.000 kr på i året.

Til TS:

Du bør prioritere å fylle opp BSU-kontoen din, gitt at du har muligheten og ikke har gjort det allerede. Resten av pengene bør du sette på høyrentekonto. Velg banken med høyest rente. Hvilken som er best for deg og dine forutsetninger kan du selv sjekke her: https://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd

Anonymous poster hash: 6456a...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...