Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nilsen
Skrevet

Hva synes dere om oversikten i VG om hvem som er best likt i Norge? Bergensere kom rimelig langt ned da... :) hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest muffen2
Skrevet

Jeg synes sørlendinger er de kjipeste folka i Norge jeg. alle jenter er like, blonde (gjerne bleika hår), bertete stil, fjåsete og ikke de skarpeste knivene i skuffen. Jeg har bodd på sørlandet og holdt på å kjede vettet av meg der. Det er lite fart i sørlendinger, og jeg sleit litt med at de ikke forstår ironi eller tar kjappe kommentarer. sørlandet er det mest konservative stedet i norge synes jeg.

Bergensere er et eget folkeslag :D det er nesten litt morsomt. Alle liker byen bergen, men folk er skeptiske til bergensere. Jeg har møtt knallhyggelige bergensere, men alle har det samme synet på dette: Bergen er verdens navle og ingen overgår bergensere...

Skrevet

Du verden Muffen........alle sørlandsjenter, blonde og fjosete.........ja, du vet tydligvis hvordan du skal skaffe deg venner hvertfall :ler:

Umulig og dele folk inn i hvor de bor, jeg har møtt både hyggelige og mindre hygglige bergensere.Samme gjelder nordlendinger, sørlendinger, østlendinger og trøndere........Mennesker må dømmes utfra hvordan de er og ikke hvor de bor :sjarmor:

Lurer på hvordan jeg er da som er halv svensk, halv trønder og født og oppvokst på østlandet :hoho::hoho: Dette ble rene kinderegget :ler: .........

Gjest Fæle dialekter..
Skrevet

Jeg er enig i at Oslo-folk er totalt uspennende og humor-løse- men jeg syntes Bergenserne burde komme høyere opp på listen! bergenserne er mer urbane og hevder seg mer enn de trege Oslo-folkene.

Nordlendingene burde komme nederst på listen. De er primtive, har fælt og bred språk og dialekt, og de er skjødesløse og ufine.

Østfoldingene burde komme nest nederst på listen: på grunn av den inngrodde tregheten og den elendige stygge dialekten deres!

Gjest gjesta
Skrevet

:ler: Går utifra at Gjest over her forsøker å være morsom...

Men seriøst - er det noen som ikke vet at Bergen er verdens navle? :klø:

Gå hem.

Skrevet

Jeg er nordlending, så jeg er selvsagt helt enig. :sjarmor:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Synes nordlendinger er kule jeg :) De har så utrolig kult språk og er litt tøffe i trynet. det liker jeg. Men det er litt amish der oppe da. hehe

litt enig med muffen i det med sørlendingene. Jeg bor og studerer i kristiansand for tia, men er fra oslo. Det muffen beskrev var prototypen på sørlandsjenter på en måte. Det finnes selvfølgelig mange som ikke er sånn. Jeg har møtt mange gøye sørlendinger, men merker at de er utrolig forskjellige fra meg og de jeg er vant til å gå med. Etter disse årene i kristiansand har jeg ikke funnet meg til rette i noen jentegjeng fra sørlandet, og endt opp med å gå med studenter som ikke er herfra. Er enig i at kristiansand er en kjedelig by ass... Oxo blåser det alltid her *fryser* Men det er koselig her oxo da og supert om sommeren.

Når Betty sier at det ikke går an å dømme mennesker utifra hvor de bor så er jeg delvis uenig... Det er faktisk stor forskjell på mennesker som er fra sørlandet i forhold til nordlendinger f.eks. Og når du sier "Lurer på hvordan jeg er da som er halv svensk, halv trønder og født og oppvokst på østlandet", så er du jo østlending siden det er der du er født og oppvokst :) altså der du har tilpasset deg og blitt påvirket av omgivelsene.

Jeg går ut i fra at i den artikkelen i VG så går de ut i fra den typiske østlending, den typiske nordlending osv. Og der er det jo store forskjeller. Men alle er jo ikke sånn som den typiske nordlending selv om de kommer fra nord norge. Jeg har møtt både kule og kjipe nordlendinger... Men flest kule! :tunge1:

Skrevet

Den artikkelen der representerte vel startskuddet for agurktiden :ler:

Kline noe sånt over hele forsida på dagbladet på en lørdag...

Gjest Fæle dialekter
Skrevet

Ehh..nei. Jeg er da seriøs og sier bare det jeg mener (dog generaliserer).

Skrevet

Jeg er halvt nordlending og ganske så enig :wink:

Derimot er jeg ganske så uenig i det dere sier om sørlandsjenter. kjenner meg så absolutt ikke igjen i beskrivelsen.

Skrevet

hehe

æ e nordlænning æ, kosen e det m dæ -hehe-

selvøligelig er vi de mest trivelige som finnest -hehe-

Skrevet
Hva synes dere om oversikten i VG om hvem som er best likt i Norge? Bergensere kom rimelig langt ned da... :) hehe

Vel - syns det var klokt jeg - jeg liker også Mannen min best og han er Nordlending... :wink:

Skrevet

Vel - syns det var klokt jeg - jeg liker også Mannen min best og han er Nordlending... :wink:

min mann er østlenning, og gjett om han ble sur dah -hehehe- østlendingen kommer jo ganske langt ned på statrestikken i avisen -hehehe-

og jeg synes det er morsomt -s-

Skrevet

Og jeg som er trønder og bosatt i Nord-Norge er selvsagt hjertens enig i at nordlendinger og trøndere scoret høyest i undersøkelsen!

Skrevet

min mann er østlenning, og gjett om han ble sur dah -hehehe- østlendingen kommer jo ganske langt ned på statrestikken i avisen -hehehe-

og jeg synes det er morsomt -s-

Vel, jeg er østlending sjøl og ifølge undersøkelsen er jeg heldigvis for dum til å skjønne noe av kritikken og derfor er jeg ikke sur heller :ler:

Gjest Seleena
Skrevet

Nokre av dei kuulaste folka eg veit om er frå Bergen. Ikkje noko vondt i dei i det heile... Intelligente, hyggelige og koselige folk.

Oslo-folk derimot :roll::tunge1:

Gjest gloria
Skrevet

Liker veldig godt bergensere jeg, i alle fall de jeg har møtt. Alltid smilende og i godt humør.

Østlendinger der i mot, er mulig jeg har fått et litt feil inntrykk av dem, men ut i fra de jeg har møtt, har majoriteten vært svært overlegne. Sier så klart ikke at dette gjelder alle. Når alt kommer til alt tror jeg nok at både trøndere, sørlendinger, østlendinger, rogalendinger, sunnmøringer og bergensere kan være like frekke i kjeften!

Skrevet

Jeg er nordlending og gift med en trønder så jeg er vel inhabil :sjarmor:

Skrevet

jeg er selv nordlending og er heeelt enig i den undersøkelsen :-) syns vi er utrolig tøffe , men det er jo mange andre og da fordet om de kommer fra en anna plass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...