Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det meste av livet vært sjenert og ganske innadvent. Da jeg var liten hadde jeg mange venner, men fra ungdomsskolen og til nå har jeg hatt noen få, men gode. Det siste året har jeg tatt tak i meg selv og vært mye mer sosial enn før. Har blitt kjent med en del nye mennesker som jeg føler etterhvert at kan kalles venner og ikke bare bekjente. Problemet er at jeg har blitt betatt av en av disse, og jeg har store problemer med å snakke med han hvis det er mange andre til stede. Er vi alene, flyter samtalen veldig lett. Han er en som folk synes det er lett å prate med. Men når det er folksomt rundt oss, knytter det seg helt for meg. Det føler jeg forsåvidt det gjør for han også. Jeg føler meg som en helt annen person når vi er alene kontra sammen med andre. Hjernen min jobber iherdig med å komme på noe fornuftig å si, men enten er det teit eller så forblir jeg taus. De andre, som jeg kun liker som venner, har jeg ingen problemer med å prate med. Det skal sies at jeg ikke drikker, noe som jo gjør at jeg i tillegg til litt sjenerthet er ganske rolig på fest. Trenger råd her, så han ikke tror jeg er helt tilbakestående! Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: fc424...54e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innadvendt og sliter generelt med å si noe særlig i grupper, med mindre jeg har en "grunn", som f.eks. personalmøter der noen må forsvares fra unødig tyn. Når jeg er på tomannshånd, derimot, kan jeg snakke masse, vel og merke om vi har noe å snakke om.

Ikke så mye hjelp i dette for deg, men du er ikke den eneste som fungerer best med folk på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 6d224...b52
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innadvendt og sliter generelt med å si noe særlig i grupper, med mindre jeg har en "grunn", som f.eks. personalmøter der noen må forsvares fra unødig tyn. Når jeg er på tomannshånd, derimot, kan jeg snakke masse, vel og merke om vi har noe å snakke om.

Ikke så mye hjelp i dette for deg, men du er ikke den eneste som fungerer best med folk på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 6d224...b52

"Godt" å høre at det er andre som har det sånn! På tomannshånd eller hvis vi er få og jeg er trygg på dem, kan jeg snakke masse. Skulle ønske jeg var sånn alltid!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har råd?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er litt vanskelig å gi gode råd, slikt er en treningssak. For meg tok det flere år å bli flink til slikt, og hadde mye med selvtillit å gjøre. Jo mer man utsetter seg for det og tvinger seg uti det jo lettere blir det. Fake it until you make it.

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å gi gode råd, slikt er en treningssak. For meg tok det flere år å bli flink til slikt, og hadde mye med selvtillit å gjøre. Jo mer man utsetter seg for det og tvinger seg uti det jo lettere blir det. Fake it until you make it.

Ja, du har nok rett i det. Har utfordret meg selv mye det siste året, så jeg får vel fortsette med det og håpe det bedrer seg enda litt til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...