Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsikring og ble utsatt for en ulykke som gjorde at jeg mistet al bagasje, klær, smykker, pc, mobil og alt. Men jeg har jo ikke kvitteringer for alt dette, hva skal jeg gjøre? Det meste har jeg hatt en stund.

Noen vært borti dette? Hvordan gjorde dere det?

Og er det slik at selv om jeg har kvittering, vil dem ta kontakt med butikken for å sjekke?

Anonymous poster hash: 2f415...b55
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsikringsselskaper har ingen måte å sjekke at du faktisk hadde det du sier du hadde. Hva om huset ditt brant ned f.eks.? Du hadde aldri klart å bevise noe. Ingen går å bærer med seg kvitteringer på alt de eier :P

Forsikringsselskapet må bare stole på deg, det er på denne måten mange svindler forsikringsselskaper.

Du har kanskje et beløp du er forsikret for? Noen har f.eks. en reiseforsikring som dekker tapt bagasje for inntil 10 000,- Innen for det beløpet du har forsikring for kan du få dekket tingene dine.

Men om du liksom hadde 2 mac, 1 iphone, 1 ipad, 1 designerveske til x-antall tusen osv. så blir de nok fort mistenkelig. (Sier ikke at du har planer om å svindle! :P)

Kontakt forsikringsselskapet ditt så får du vite hva du får erstattet :) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 65cc2...7e3
Skrevet (endret)

De forventer ikke at du har kvittering på alt du eier. Du lager en liste med det du har mistet og estimerer hva det vil koste deg å erstatte det. Er det summer de stusser på vil de muligens sjekke opp litt.

Lurt å ikke overdrive så veldig, i tilfelle den skulle dukke opp igjen.

Endret av kråkefjas
AnonymBruker
Skrevet

I forsikringsvilkårene pleier det å stå at tyveri må anmeldes, og kopi/bekreftelse på anmeldt forhold må fremlegges for forsikringsselskapet.

Du må kunne dokumentere og i hvertfall sannsynliggjøre hva som har skjedd og være forberedt på at selskapet kontrollerer.

De kan og be om bilder av mting du hevder å ha mistet.

Anonymous poster hash: 86d2e...d21

AnonymBruker
Skrevet

Men som ipaden min den fikk jeg som gave... Har ikke papirer på den :(

AnonymBruker
Skrevet

Men som ipaden min den fikk jeg som gave... Har ikke papirer på den :(

Les hva forsrikringsselskapet krever av dokumenter

Anonymous poster hash: 11570...6bf

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste butikkene lagrer i dag kjøp av elektroniske dippedutter. Spør du hvor gaven er kjøpt, og et slikt tilfelle, vil de fleste som gir synes det er ok å hjelpe med å opplyse om hvor tingen er kjøpt, så får du vite det. Da er enten kjøpet registrert på deg eller på den som har gitt gaven.

Både expert, elkjøp, lefdahl og Netcom har funnet opplysninger på kjøp på meg i inntil 10 år bakover. Om du ikke henter ut opplysninger selv, kan forsikringsselskapet be deg om å gjøre dette, eller ved mistanke om svindel sette i gang egne undersøkelser.

Kontakt fo3sikringsselskapet og få info om fremgangsmåte.

Så både ipad, telefon, pc er lett mulig å finne dokumentasjon for kjøp på.

Forsikringsselskapet ber deg lage liste over alt dunhar, hvert eneste plagg. Du må finne gjenkjøpsverdien selv og sannsynligjøre hva du har hatt i kofferten.

Og jeg tror ikke du får en kr. Ut uten politianmeldelse av tapet, eller annen dokumentasjon på ulykke, hva som nå har skjedd.

Anonymous poster hash: 86d2e...d21

AnonymBruker
Skrevet

Ulykka er dokumentert, ikke noe stress at dere kommer med det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...