AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Jeg er ganske innadvendt og sjenert, og har nok ikke verdens beste sosiale antenner. Jeg har slitt i mange år med dårlig selvbilde og det er først de siste årene at jeg har innsett at det hender andre liker å være sammen med meg. De siste årene har jeg gifta meg, fått barn, bytta jobb, flytta og skal nå begynne å studere. Men denne ganga vil jeg være mer forberedt på hvordan møte mine medstudenter på en bedre måte. Jeg har spurt de jeg har blitt kjent med de siste årene om hvordan de har oppfatta meg i starten, og det som går igjen er at jeg virker enten uinteressert eller for pågående. De gangene jeg har virka uinteressert har jeg prøvd å ikke være for pågående... Hvordan finne en balansegang? Hva kan jeg gjøre for ikke å enten være overivrig eller kjølig? Konkret: hvor lenge er det ok å holde en samtale gående i starten? Hvis noen jeg har snakka med ei gang eller to snakker med noen andre, skal jeg holde meg vekk eller kan jeg bli med i samtalen? (Forutsetter at det ikke er private samtaler da...) Hvor ofte er det greit å foreslå kaffepause eller lesegruppe? Og den jeg kanskje sliter mest med: hvis jeg treffer venninne A og hun skal finne på noe med sin venninne B som jeg ikke kjenner stort, er det da greit å henge seg på egentlig?? Eller er dette en sånn situasjon der jeg alltid venter på invitasjon? Tar gjerne imot alt av tips og "retningslinjer" jeg trenger ærlige og konkrete svar! Anonymous poster hash: 68ce5...2c3
solch Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 (endret) 1. Du må rett og slett bare endre holdningene dine. Ha en holdning at du skal ut i den store verden å treffe interessante mennesker. 2. Ikke tenk for masse, vær deg selv, om noen ikke liker deg så er det ok, da skal du heller ikke kaste bort tiden din på de. 3. Ikke vær wierd å snakk om hvordan du ønsker å treffe nye folk, eller hvordan de oppfatter deg osv, dette vil bli oppfattet som merkelig, spesielt i starten. For saken er; De fleste tenker ikke på hvordan de oppfatter deg, de er mer opptatt av hvordan de selv skal ta seg godt ut. 4. Ha et åpent sinn, vær tolerant, men tør å ha egne meninger 5. Lavær å være påtrengende og henge deg på folk bare helt uten videre, med mindre de spør deg om du vil være med. Det går jo selvsagt an å hinte frem at "oja dere skal å kjøpre iskrem, jeg kunne faktisk tenkt meg det samme for å kjøle meg ned i varmen" 6. Å bygge vennskap tar tid, tålmodighet er et nøkkelord. 7. Og enda en ting; Du er gift og har barn, du sitter nok på uendelig mange morsomme historier å fortelle. Og møter du andre foreldre, har dere nok mer enn nok å snakke om Endret 21. juli 2014 av solch
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 3. Ikke vær wierd å snakk om hvordan du ønsker å treffe nye folk, eller hvordan de oppfatter deg osv, dette vil bli oppfattet som merkelig, spesielt i starten. For saken er; De fleste tenker ikke på hvordan de oppfatter deg, de er mer opptatt av hvordan de selv skal ta seg godt ut. Takk for konkret tilbakemelding! Ang det jeg siterer her, så er ikke det noe jeg har spurt om ut av det blå det var ei venninne som sa det i forbindelse med noe annet vi snakka om, og så har jeg tatt det litt opp med noen andre også. Bare folk som kjenner meg godt nok til å vite hvor rar jeg kan være Anonymous poster hash: 68ce5...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå