AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Idag fylte jeg opp BSU-en min. Jeg er 33 iår, så dette var det siste året jeg kunne spare.. Ønsker likevel å spare mer, og lurte på å åpne en BSU2? Men det som er rart er at BSU2 er for de under 33 år? Hvorfor er BSU for de under 34 år, mens BSU2 er for de under 33 år? Det henger jo ikke på greip. Lønner det seg heller for meg å spare på en høyrentekonto? Anonymous poster hash: b4044...e25
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Dytter på denne, jeg. Anonymous poster hash: b4044...e25
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Det er DNB som har BSU2. Dette er en privat ordning som de har. Og derfor bestemmer de jo selv hvilke villkår de vil ha på den. På samme måte som banker har f.eks. spesielle ordninger for studenter også videre. HVORFOR får du jo nesten spørre DNB om. Jeg antar at det er fordi de ønsker å henvende seg mot yngre kunder som ikke har lån ennå i håp om at de vil ta opp lån os DNB når den dagen kommer. Anonymous poster hash: 19b07...daf
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Nordea har jo noe lignende som DNBs BSU2.0. - "boligsparekonto". Jeg har ikke funnet noen høyrentekontoer med bedre rente enn det jeg får i boligsparekontoen til Nordea, men avhenger jo av hva du faktisk ønsker å bruke pengene på. Anonymous poster hash: 7e1f8...ec7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 TS. I min bank er det både BSU og BSU 2. Så det er ikke bare Nordea eller DNA som har det. Anonymous poster hash: b4044...e25
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Poenget er jo at det er banken selv som bestemmer villkårene... Nytter ikke å spørre her om hvorfor det er regler på det? Hvis du går i banken og hører så kan det jo hende at du får samme rente som BSU2 på en sparekonto evt. et annet spareprodukt som passer deg. Anonymous poster hash: 19b07...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå