Gå til innhold

Er det noen som vet hvor man får tak i PARSON JACK RUSSEL?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har bestemt oss for denne rasen og vurderer å kjøpe en slik hund til høsten en gang. Regner med i september/oktober.

Vi bor i Oslo, og lurer på om det er noen her inne, som vet om noen på Østlandet, som driver med avvel av denne rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På finn.no er det ofte jrt til salgs...

Og det koster ikke allverdens å reise et lite stykke for å hente en hund :D Vi bor i Tromsø og dro helt til Hokksund for å hente vår Jack Russell.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Okay, takk for svar!

SÅ BRA AT DE DRIVER MED PARSON JACK RUSSEL OPPDRETT I NORGE.

Hva måtte dere gi for valpen?

Hvordan gjorde dere det når huden var "baby". Hvor lenge/ mye var dere hjemme med den i begynnelsen. Hvor fort lærte dere den til at den også må regne med å være alene hjemme, en del av dagen? Vi lurer på om vi skal anskaffe oss 2 stk., slik at de har selskap i hverandre når vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 7500 for vår hund. Men vi har en vanlig jack russell, ikke parson. Stor forskjell der. Parson har mye lengre pels.

Vi kjøpte han i februar, og jeg har vært hjemme med han hele tiden. Han var ekstremt avhengig av oss i begynnelsen, og ville bare ligge på fanget. Så vi kunne rett og slett ikke la han være alene hjemme. Vi prøvde og dra fra han i korte øyeblikk i starten, men han ble bare lei seg og hylte det han klarte. Så vi måtte ta han med overalt :D Men nå, nå tror jeg han liker å være alene. Sitter i soveromsvinduet og titter etter oss. Tror at hvis man har mulighet, skal man vente til hunden selv er klar til å være alene. Jeg hadde ialfall vært redd hvis jeg var barn og måtte være alene..

To hunder tror jeg kan være bra for både dere og hundene. Men det kan jo bli litt slossing mellom de to når de er alene :wink:

Fant du oppdretter på parson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det har jeg ikke funnet enda. Men jeg fikk noen tips om at det finnes noen i Nykjöping som driver med oppdrett av parson jack russel terrier.

Hvor lenge var dere hjemme dag og natt med huden da? Snakker vi om 1mnd 6 mnd eller? Ingen av oss kan ta med hunden på jobb, så dette er helt uaktuelt for vår del. Men vi får kanskje en snill svigermor til å bo hos oss, å passe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små valper må jo luftes ca en gang i timen en god stund. Så svigermor må nok bli der en stund :wink:

Kanskje en måneds tid.. Så må de tilvennes.. 5 min alene første gang, så øke etterhvert.

Vi har stort sett nettopp begynt og ha hunden alene, og aldri mere enn 3-4 timer. Men det kommer selvsagt litt an på hunden. Noen hunder trenger mere menneskelig kontakt enn andre. Vi skal ha oss en til hund ganske snart, og sambo har ordnet det slik at han får 3 uker ferie + at jeg skal ta et par uker slik at vi får tilvendt valpen.

Her er en link til et hundeforum, der du kan stille spørsmål hvis du lurer på noe. Veldig god hjelp å få der.

http://www.dyrenett.no/no/s/forum/?art=Hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville kontaktet NKK for å få vite navn og nummer til en valpeformidler, jeg.

På finn.no finner man mye rart (ser jeg som kjenner et par andre raser enn den som blir etterspurt her i alle fall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...