Gå til innhold

Tilkallingsvikar - tatt fra vakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er tilkallingsvikar hos en bedrift og har i sommer hatt faste vakter. Altså har jeg fått tilsendt vaktlista for Juli i slutten av Juni. Var da satt opp på fem vakter i neste uke, og svarte med en gang pr epost at disse vaktene passet helt fint for meg.

Får nå beskjed om at fast ansatt ikke kan jobbe de vaktene han er satt opp på, og må bytte med meg. Jeg har allerede sagt tydelig ifra om at vaktene hans ikke passer for meg (hadde jeg vært satt opp på hans vakter når jeg fikk lista for en mnd siden ville jeg lagt opp dagene annerledes, men det er litt sent å komme med det nå), og at jeg vil beholde de opprinnelige vaktene jeg er satt opp på. Kan forøvrig også nevne at etter det jeg har fått høre, har sjefen min visst om at det har vært et problem i tre uker nå, uten at det har blitt gjort noe med det..

Det det ser ut til å lande på er da at jeg ikke får jobbe i det hele tatt, at han som er fast ansatt får "mine vakter", og at en annen vikar jobber hans..

Har sjefen min lov til å gjøre dette? Har jeg ingen rettigheter som tilkallingsvikar, når jeg egentlig allerede har fått utdelt de vaktene, bare fordi jeg ikke har "fast prosent"? Er litt fortvilet, føler meg presset til å snu hele uka på hodet hvis jeg skal få lov til å jobbe i det hele tatt, og jeg er ganske avhengig av å ha litt inntekter..

Anonymous poster hash: 67e03...5f2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut fra at du har sjekket hva som står i tariffavtalen, evt. snakket med fagforeningen din. Særlig ettersom du gir så lite opplysninger at INGEN på KG kan svare på hva rettighetene dine er.

Anonymous poster hash: f7e76...e28
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha melding om endelig vaktliste minimum 14 dager i forveien. Ring arbeidstilsynet og hør hva du kan gjøre, og organiser deg, med tanke på fremtidige problemer.

Anonymous poster hash: 1c3da...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...