Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2004 #1 Skrevet 26. juni 2004 Har en fløflekk som har vært brun, men som nå er blitt litt opphøyd og rød i midten. Er dette en farlig føflekk?? Legen min har ferie i tre uker og jeg sitter her nå og er kjempe redd.... Takk til de som har noen råd å komme med.
Gjest baby-E Skrevet 26. juni 2004 #2 Skrevet 26. juni 2004 Hei! Jeg har ikke spesiellt peil på dette, men jeg gikk inn på lommelegen.no, der sto det bl.a "Når er det fare på ferde? Av og til kan en brun føflekk utvikle seg til kreft, eller melanom på fagspråket. Noen ganger fordi den har vært for mye i solen eller solarium. Hvis føflekker hos voksne begynner å: -blø -klø -bli mørke eller -hvis skillet mellom føflekken og resten av huden blir utydelig, bør man gå til lege. Slike forandringer kan være tegn på kreft. Det blir oftere kreft i føflekker som er synlige ved fødselen, enn i dem som kommer fram senere. Barn får nesten aldri kreft i føflekker. " Håper dette hjalp litt....
Arkana Skrevet 26. juni 2004 #3 Skrevet 26. juni 2004 Hvis en føflekk forandrer seg, slik din har gjort, bør du få den sjekket.
-Fisken- Skrevet 26. juni 2004 #4 Skrevet 26. juni 2004 Hvis en føflekk forandrer seg' date= slik din har gjort, bør du få den sjekket. Ville jeg også gjort.
Ella Skrevet 26. juni 2004 #5 Skrevet 26. juni 2004 Hei på deg! Jeg synes du skal fjerne den. Ikke fordi jeg synes den høres farlig ut, for det kan ikke jeg vite noe om, men fordi du er engstelig. Har nettopp fjernet en selv pga at jeg engstet meg for den. Min fastlege hadde også ferie, men jeg gikk til daglegevakt (privat legesenter) med den. Var heldig og fikk time på dagen. Nå har jeg det mye bedre. Hilsen Ella
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå