Siljemo Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Går ikke ned i vekt. Spiser 1000 kcal om dagen, trener styrke 4 ganger i uka. Står på stedet hvil. Spiser nok uvariert mat. Kan noen komme med en skreddersydd diett til meg? Er 160 cm og veier 63,5 kg.
Viktualia Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Aalt for lite mat! Kan ikke gi deg noen skreddersydd diett, jeg er ikke ernæringsfysiolog og har ikke engang møtt deg. Men hva med å skaffe deg en kostholdsapp, f.eks. MyFitnessPal. Når du trener styrke er det ikke brått sikkert at det er en ulempe å ha noen få ekstra kilo, kanskje du skal roe ned fokuset på vekta litt, og heller se på resultatene av treningen.
Inwe Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Har du prøvd å måle deg, og ta formbilder? Kan hende det har skjedd endel selvom vekta står stille. Og du spiser ALT for lite, legg deg på minimum 1500 kcal og øk til 1700 de dagene du trener. Kroppen din har ikke godt av så mye aktivitet og så lite mat. Du kommer til å gå rett opp igjen når du begynner å spise normalt om du fortsetter sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Hvor lenge har du spist 1000kcal per dag uten å gå ned i vekt? Anonymous poster hash: 3322e...bcd
Nuttery Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Legg deg på rundt 1800 kcal de dagene du trener styrke, kanskje 15-1600 de dagene du pauser.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Går ikke ned i vekt. Spiser 1000 kcal om dagen, trener styrke 4 ganger i uka. Står på stedet hvil. Spiser nok uvariert mat. Kan noen komme med en skreddersydd diett til meg? Er 160 cm og veier 63,5 kg. Det er faktisk umulig å ikke gå ned i vekt når du trener styrke 4 ganger i uka og spiser kun 1000kcal per dag. Sannheten er at du kanskje teller 1000 kcal, men du spiser mye mer enn det. Kan også hende at styrketreningen ikke blir tatt seriøst nok. Nå er det sikkert flere som kommer til å reagere og spy ut "jammen lite mat bla bla bla forbrenning bla bla bla" og "jeg ligger på det samme og går ikke ned heller så bla bla bla". Det jeg har å si til det er... BULLSHIT! Faktum er at dere lyver til dere selv og spiser mer og trener mindre enn dere selv tror. Anonymous poster hash: 5201e...2de
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Frokost: 40g havregryn 30g proteinpulver 1SS nøttesmør (f.eks peanutsmør) 1/2 banan Snack 1 120g gresk yoghurt 1/2 banan 25g mandler Lunch: 170g søtpotet 100g laks Snack 2: 180g mager cottage cheese 1dl blåbær Middag: 90g kylling 150g potet Kvelds: 5 eggehvitter 1 SS nøttesmør Alt tilberedes uten fett. Ovnsbaking er fint. Drikk mye vann, så mye grønnsaker du vil. Logg alt på myfitnesspal for å få en grei oversikt. VEI MATEN. IKKE SYNS PÅ ØYEMÅL. Maten veies etter den er tilberedt. Ikke noen dressinger med fett. Bestill f.eks walden farms fra iherb. De er uten kalorier/sukker/gluten osv. Smakstilsett med kalorifri saft, krydder, salt, pepper osv. Anonymous poster hash: d709d...b04
Siljemo Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2014 Aalt for lite mat! Kan ikke gi deg noen skreddersydd diett, jeg er ikke ernæringsfysiolog og har ikke engang møtt deg. Men hva med å skaffe deg en kostholdsapp, f.eks. MyFitnessPal. Når du trener styrke er det ikke brått sikkert at det er en ulempe å ha noen få ekstra kilo, kanskje du skal roe ned fokuset på vekta litt, og heller se på resultatene av treningen. Jeg har en kostholdsapp som viser akkurat hva og hvor mye jeg bør spise utifra vekt og fettprosent.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Maten skal jo veies før den tilberedes. Frokost: 40g havregryn 30g proteinpulver 1SS nøttesmør (f.eks peanutsmør) 1/2 banan Snack 1 120g gresk yoghurt 1/2 banan 25g mandler Lunch: 170g søtpotet 100g laks Snack 2: 180g mager cottage cheese 1dl blåbær Middag: 90g kylling 150g potet Kvelds: 5 eggehvitter 1 SS nøttesmør Alt tilberedes uten fett. Ovnsbaking er fint. Drikk mye vann, så mye grønnsaker du vil. Logg alt på myfitnesspal for å få en grei oversikt. VEI MATEN. IKKE SYNS PÅ ØYEMÅL. Maten veies etter den er tilberedt. Ikke noen dressinger med fett. Bestill f.eks walden farms fra iherb. De er uten kalorier/sukker/gluten osv. Smakstilsett med kalorifri saft, krydder, salt, pepper osv.Anonymous poster hash: d709d...b04 Anonymous poster hash: bc6eb...7ea
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 Til AB som siterte i innlegget mitt over her: Min trening og kostholdsveileder sier at maten skal veies etter den er kokt/stekt, ettersom den mister en del vann i tilberedningsprosessen og derfor veier mindre etter tilberedning. Da gjør jeg det Det fungerer fint. Anonymous poster hash: d709d...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå