AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 I min familie er vi prinsippfaste og kutter ut kontakt med ekser osv. når nye er på banen. Ikke at det skjer ofte:) Med typens familie skal alle være så ok med alt! Hater det! Ser søstern hans setter likes på absolutt ALT eksen hans foretar seg. I tillegg snakker søstern MYE om forskjellige ekser av han i mitt nærvær. Hun satte seg til og med ned med bilder hab hadde av ekser og bladde opp det ene etter det andre, foran meg! Jeg ble så forbanna, men holdt det i meg. Virker som hun vil provosere meg. Da vi kjøpte gave til henne verdt 450 kr fra bodyshop, sa hun " åååh, husker jeg fikk kremen av eksen din jeg" En annen gang kom en annen eks på besøk og jeg måtte være med på restaueant. Hun kom med den nye typen, men allikevel. De var ikke sammen så lenge! Hun er jurist og tror familien ser opp til henne. Jeg synes det er sårende, men blir seende patetisk ut om jeg skulle ra det opp. Jeg har bare gitt opp og gidder ikke tvinge på dem kaker og kaffe osv. Anonymous poster hash: 60a31...169
Nuttery Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Hva med å invitere på kaker og kaffe og håpe at de digger deg også? 2
Antoinette Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Har du snakket med kjæresten din om dette da? Eller går du bare rundt i surmuler for deg selv? Du har nok gitt opp for fort og hvorfor må du poengtere hvor mye bursdagsgaven kostet? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Har prøvd å være meg selv i alle disse 4 årene. Har sendt gaver, bedt de på kaffe og vist at jeg bryr meg om både han og dem. Jeg har vel sett mer og mer ting jeg stusser over i den familien. Det er nok heller dem det er noe rart med. Selv om moren er gift dro hun på besøk til eksmannen og sov på gjesterommet i 5 uker. Nå er de skilt, og det er visst etter henbes ønske, men hvem i alle dager bor i huset til en eksmann som er gift.. Jeg har i hvertfall holdt meg ganske så på avstand en stund. Jeg liker, kommenterer osv på facebook, men ikke så mye. Jeg reagerer virkelig på at de nærmest bombarderer eksen hans med likes, på absolutt alt hun gjør. I tillegg ødelegger søstern all romantikken ved å kunne si " på denne restauranten var vi da" Beate" nettopp hadde møtt deg" og jeg setter maten i halsen og vil bare gå. Jeg ble sur sist vi var på tur og hun sa alt det der. Da forteller typen min henne dette høyt" line blir så sjalu..hahaha" også er det jeg som driter meg ut. Anonymous poster hash: 60a31...169
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Prisen på gaven er ikke viktig! Jeg betalte ikke. Det var fordi typen min hadde dårlig råd og ville være grei mot søstern sin. Jeg plukket den ut. Brukte mye tid. Også var han såpass ålreit at han sa den var fra oss begge.Anonymous poster hash: 60a31...169
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Vel, det er lettere å forandre egne tanker, enn det er å forandre en hel svigerfamilie. Anonymous poster hash: 4e876...cc2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Jeg forstår deg veldig godt, du har all grunn til å reagere. Maken til hensynsløs og uempatisk oppførsel, ikke minst dypt uhøflig. Jeg synes de virker helt grenseløse, og det blir du som må sette en grense her, hvilket er helt på sin plass. Disse familiemedlemmene til kjæresten din er helt på tur og trenger en mental kilevink. Klem og lykke til Ps kan ikke tro noen av svarerene du har fått herAnonymous poster hash: e7407...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Har opplevd det samme, det var ganske klart at jeg ikke kunne måle meg med eksen i mora og søstra sine øyne. Eksen min og hans eks delte også bil, eide en leilighet sammen, studerte sammen og sendte en hund frem og tilbake. Foreldrene deres bodde på samme plass. De kjøpte bursdags- og julegaver til hverandre hele gjengen, og han var fadder til hennes tantebarn. Fikk aldri fred! Jeg kom inn i bildet 3 år etter bruddet og mora var fortsatt bestemt på at det skulle bli de to. Forsøkte selv å være venn med hennes, men det ble så jævli at jeg slo opp. Jeg tror jeg ville blitt mer mislikt om jeg satte ned foten. Ba eksen ta den kampen, men han nektet fordi han visste at de ikke ville ta hensyn. Enten må du leve med det, tørre å sette ned foten, eller la ei anna stakkars dame prøve seg på idiotene... Anonymous poster hash: 8c82c...0bd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Det der hadde ikke jeg orka. Ekser har ingenting i livene til hverandre å gjøre når de får nye kjærester.Anonymous poster hash: 5b87b...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Fy filler'n. Surt at eksen får masse likes på face da! Viktig å være prinsippfast og bryte all kontakt med folk man har satt pris på, derom det er ekser. De skal selvfølgelig bare like deg. Samme gjelder jenta som kommer etter deg. Anonymous poster hash: a4a55...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Hva slags utdannelse og jobb har du? Tjener du godt? Mtp at du trekker inn dette med at hun er jurist. Anonymous poster hash: 478b5...dbb
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har studert, la oss si psykologi, like mange år. Men jobber ikke som psykolog. Slet med å få jobb, uansett. Jeg har også studert og er vel ikke "dummere" enn henne, men de bryr seg ikke. De ser bare henne og snakker om hvor smart hun er. Jeg får liksom lyst til å heve røsten og si" jeg kunne studert juss selv, men ville ikke". Det blir uansett bare for dumt. Jeg tror eksen er veldig flink, men hun har jo type nå. Kjedelig å hele tiden bli målt med henne.Anonymous poster hash: 60a31...169
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #13 Skrevet 23. juli 2014 Vet hva du snakker om, både søsteren til mannen min og familien til eksen hans er omtrent like... De hadde vært skilt i noen år da vi ble sammen for sju år siden - til tross for det blir hun alltid invitert i familieselskaper når søsteren styrer; feiring av dager, bryllup, barnedåper. Forsåvidt greit nok, om det ikke hadde vært for at jeg alltid får høre at hun ikke kan komme hvis jeg skal dit. Jeg velger å la mannen min få bestemme hvem han vil ha som sin ledsager - og det er jo meg :-) Familien til eksen hans inviterte i lang tid etter at vi var blitt sammen de to som et par (tante Kari og onkel Per) i f.eks brylluper til nieser og nevøen og da etterhvert disses barn. Mannen min meldte alltid avbud, og nå har det avtatt. Han går i begravelser, og det synes jeg er helt greit. Anonymous poster hash: b9d4d...fd6
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. juli 2014 #14 Skrevet 23. juli 2014 Jeg hadde aldri orket noe slikt.
Gjest Artistina Skrevet 23. juli 2014 #15 Skrevet 23. juli 2014 Jeg forstår at det er vanskelig for foreldre når barna skifter partner. Man er kanskje knyttet til personen og når det blir slutt så er det forventet at familien også "gjør det slutt". Allikevel så mener jeg at man skal kutte kontakten av ren høflighet og respekt for nye partnere. Når man fortsetter å invitere tidligere kjærester/samboere/ektefeller så vitner det litt om mangel på sosial intelligens.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #16 Skrevet 23. juli 2014 Så godt å høre om en familie hvor man ikke må tvinge seg til å kutte all kontakt med bra mennesker selv om man ikke er sammen lenger. I min familie gidder vi heller ikke gjøre oss til uvenner med noen bare fordi det har blitt slutt, vi har bare kuttet ut en eks-svigerinne som viste seg å være ganske gal og slitsom. De andre er jo mennesker vi liker, hvorfor skal vi nekte oss kontakten med dem? Men oppførselen til søsteren hans høres bisarr ut, hun virker unaturlig opptatt av eksene hans. Det er det antagelig ikke så mye å gjøre med, med mindre kjæresten din setter seg ned og forklarer henne at det er over the top. Anonymous poster hash: 88f9b...d0f 2
Gjest Artistina Skrevet 23. juli 2014 #17 Skrevet 23. juli 2014 Så godt å høre om en familie hvor man ikke må tvinge seg til å kutte all kontakt med bra mennesker selv om man ikke er sammen lenger. I min familie gidder vi heller ikke gjøre oss til uvenner med noen bare fordi det har blitt slutt, vi har bare kuttet ut en eks-svigerinne som viste seg å være ganske gal og slitsom. De andre er jo mennesker vi liker, hvorfor skal vi nekte oss kontakten med dem? Men oppførselen til søsteren hans høres bisarr ut, hun virker unaturlig opptatt av eksene hans. Det er det antagelig ikke så mye å gjøre med, med mindre kjæresten din setter seg ned og forklarer henne at det er over the top. Anonymous poster hash: 88f9b...d0f For meg er det snakk om å respektere mine barns valg av partner. En av mine barns tidligere kjærester har kommet på besøk til meg noen ganger. Selvsagt inviterer jeg henne inn og sitter og snakker hyggelig med henne ... men jeg inviterer henne ikke til familieselskaper. Der går det en grense for meg og jeg snakker heller aldri om henne til hans nye kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #18 Skrevet 23. juli 2014 For meg er det snakk om å respektere mine barns valg av partner. En av mine barns tidligere kjærester har kommet på besøk til meg noen ganger. Selvsagt inviterer jeg henne inn og sitter og snakker hyggelig med henne ... men jeg inviterer henne ikke til familieselskaper. Der går det en grense for meg og jeg snakker heller aldri om henne til hans nye kjæreste. Vi er stort sett venner, i hvert fall ikke uvenner, med våre egne ekser også i min familie. Vi har jo en gang valgt å bli sammen med disse menneskene, fordi de har gode kvaliteter. I familieselskap inviteres ikke ekser uten felles barn med familiemedlemmer, men ekser inviteres gjerne til uformelle sammenkomster og tar selv initiativ til å komme på besøk, med eller uten nye partnere. Vi snakker heller ikke om ekser til nye partnere i utrengsmål, slik som søsteren til TS gjør. Det blir noe annet når det som i det tilfellet virker som det demonstreres at den nye partneren ikke når opp til eksen. Det er uhøflig og usivilisert. Det er imidlertid min mening at å ta det som en selvfølge at ekser skal være persona non grata kun fordi de ikke er i et kjæresteforhold eller ekteskap lenger også er usivilisert. Anonymous poster hash: 88f9b...d0f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #19 Skrevet 23. juli 2014 Min svigermor liker alltid alt min kjærestes eks legger ut på facebook, men det har jeg sluttet og bry meg med, for svigermor liker alltid alt alle legger ut av statuser og bilder litt snakk om henne er det jo, siden de har et barn sammen, men hun blir aldri bedt i selskaper og de har minimalt med kontakt. Kjæresten min har også null kontakt med sin ekssvigerfamilie bortsett fra skoleavslutninger osv sammen med barnet.Anonymous poster hash: 7aaaa...d5e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #20 Skrevet 23. juli 2014 Jeg er den eksen. Hehe. Ikke så voldsomt som deg da, men jeg var sammen med far til barnet mitt i 8 år og var utrolig "close" med familien hans. Nå har han en ny kjæreste, men jeg hadde masse kontakt med familien hans, og de kommer ofte på besøk. Jeg drar ikke på besøk til dem, og blir ihvertfall ikke med på restaurant, fordi jeg mener det er viktig å respektere at han har gått videre. Familien hans "digger" meg også, men tror og håper de er flinke til å skjule det forran henne Anonymous poster hash: 086e9...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå