Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke se noen formulerte spørsmål.

Noen av oss tenker før vi eventuelt setter barn til verden, samt dyrker ikke fedme ;)

Og du må vel være prakteksemplar på et menneske som dyrker dumskap

Anonymous poster hash: 7d669...569

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lenge i det lange løp. At det kan føles sånn, kan jeg meget godt forstå selvsagt.

Du har tydeligvis utrolig lite kunnskap om hva du uttaler deg om.

Kan du ikke komme tilbake, når du er i uke 38-39 i ditt svangerskap, om du blir gravid, så kan vi snakkes?

Men det aller beste hadde jo vært om slike som deg faktisk ikke er i stand til å bli gravide....Jeg tenker da fra et samfunnsperspektiv. Det er ikke "bra" for et samfunn å ende opp med for mange med ett for lavt gangsyn. Jeg mener du har et for lavt gangsyn, i og med at du tror at verden er sort/hvitt.

Anonymous poster hash: 37b65...581

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den tråden her ble da veldig stygg?

Det er klart det ikke er noe bra å spise junkfood, det er en grunn til at vi kaller det "junk". Det er viktig å leve sunt i svangerskapet, så sunt man klarer. De færreste greier dog å leve 100% disiplinert i 9 måneder, og kanskje spesielt de 9 månedene vi snakker om her, da de tidvis kan være vriene.

Jeg forsøkte å leve relativt sunt i graviditeten, noen ganger sprakk jeg. Har ikke behov for å blåse ut på noen som forteller meg at man ikke bør stappe i seg junkfood når det dannes et barn i magen. Det vet jeg godt selv, du trenger ikke lese mye om graviditet før du skjønner at det har mye for seg å anstrenge seg. Til og med FØR graviditeten.

Og debattanten som blir skjelt ut i denne tråden har da aldri ymtet frempå om at hun pleier å gå bort til gravide på gaten og fordømme dem? Dette er en debatt-tråd på internett ... Og at folk tenker sitt om noen de ser på gaten, det VET vi jo? Vi gjør det selv.

Hilsen diplomaten.

Anonymous poster hash: 86ba7...fec
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, da svarer jeg på de jeg tror du mente som spørsmål:

1. Hvorfor føler du at du har noe du skulle ha sagt ang andres matvaner?

Fordi dette er et forum, et spørsmål ble stilt i en tråd. Dermed kan man kommentere andres kosthold. Dersom noen ikke takler å lese andres svar er kanskje ikke et forum et sted for dem.

2. Sier du slikt til fremmede på restaurant, eller er gravide en gruppe en kan si hva en vil til?

Se svar rett over.

Forøvrig er det ikke bare synlig fedme som er skadelig, men også den indre. Folk som ikke legger på seg på utsiden kan oppleve det siste. De som dytter i seg junk tom mens de er gravide, ja da sier det utrolig mye om dem.

Har det så fint jeg, trenger ikke bekymre deg :)

Mener du seriøst at å spise EN hamburger er å dytte i seg junkfood? Wow, du er ikke riktig klok.

Anonymous poster hash: 0c326...893

Skrevet

Den tråden her ble da veldig stygg?

Det er klart det ikke er noe bra å spise junkfood, det er en grunn til at vi kaller det "junk". Det er viktig å leve sunt i svangerskapet, så sunt man klarer. De færreste greier dog å leve 100% disiplinert i 9 måneder, og kanskje spesielt de 9 månedene vi snakker om her, da de tidvis kan være vriene.

Jeg forsøkte å leve relativt sunt i graviditeten, noen ganger sprakk jeg. Har ikke behov for å blåse ut på noen som forteller meg at man ikke bør stappe i seg junkfood når det dannes et barn i magen. Det vet jeg godt selv, du trenger ikke lese mye om graviditet før du skjønner at det har mye for seg å anstrenge seg. Til og med FØR graviditeten.

Og debattanten som blir skjelt ut i denne tråden har da aldri ymtet frempå om at hun pleier å gå bort til gravide på gaten og fordømme dem? Dette er en debatt-tråd på internett ... Og at folk tenker sitt om noen de ser på gaten, det VET vi jo? Vi gjør det selv.

Hilsen diplomaten.

Anonymous poster hash: 86ba7...fec

Takk, du skriver det jeg tenker for å være helt ærlig! Dersom noen spør et spørsmål på nett, svarer jeg dersom emnet opptar meg. I den virkelige verden hadde jeg formulert meg annerledes, men så vet de som kjenner meg at spør de meg om råd, får de en ærlig mening. Håper forøvrig at du hadde en fin graviditet :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å spise junk som gravid, da mener jeg man skal ha de aller sunneste månedene i sitt liv. Om man er dårlig til å planlegge, så er det bare å begynne å øve seg for neste fase i ens liv krever MYE planlegging.

• Liker 1
Gjest Newbitch
Skrevet

Takk, du skriver det jeg tenker for å være helt ærlig! Dersom noen spør et spørsmål på nett, svarer jeg dersom emnet opptar meg. I den virkelige verden hadde jeg formulert meg annerledes, men så vet de som kjenner meg at spør de meg om råd, får de en ærlig mening. Håper forøvrig at du hadde en fin graviditet :blomst:

Du virker litt forstoppet i topplokket. Nei, jeg er ikke feit eller sjalu eller lignende

Gjest Newbitch
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å spise junk som gravid, da mener jeg man skal ha de aller sunneste månedene i sitt liv. Om man er dårlig til å planlegge, så er det bare å begynne å øve seg for neste fase i ens liv krever MYE planlegging.

:ler: ja, matlyst og kvalme under graviditet handler om planlegging.

For øvrig 0 stress med mine barn ift planlegging og hverdag, og jeg var alene med første to.

Har i dag tre friske og voksne barn, til tross for at jeg spiste litt dritt under graviditeten. Et mirakel

• Liker 7
Skrevet

Da skjønner du vel også at andre debattanter reagerer når du uttrykker din ærlige mening uten noe som helst erfaring. du har ikke vært gravid selv så du vet ikke hvor vanskelig det kan være og hvor lite kontroll du har over kroppen din. Jeg har aldri møtt/hørt om gravide som stapper i seg masse drittmat, og en burger en gang i blandt er faktisk ikke en krise. Dessuten sier det seg selv at hvis du ligger å spyr i flere uker, ute av stand til å spise normal mat, så er faktisk viktigere at du får i deg noe fremfor å tenke på spise mest mulig sunt.

Tenker du får en kraftig reality check om du blir gravid,
  • Liker 1
Skrevet

Ja lykke til med å planlegge hvordan kroppen reagerer som gravid! Skulle faktisk ønske det var så enkelt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da skjønner du vel også at andre debattanter reagerer når du uttrykker din ærlige mening uten noe som helst erfaring. du har ikke vært gravid selv så du vet ikke hvor vanskelig det kan være og hvor lite kontroll du har over kroppen din. Jeg har aldri møtt/hørt om gravide som stapper i seg masse drittmat, og en burger en gang i blandt er faktisk ikke en krise. Dessuten sier det seg selv at hvis du ligger å spyr i flere uker, ute av stand til å spise normal mat, så er faktisk viktigere at du får i deg noe fremfor å tenke på spise mest mulig sunt.

Tenker du får en kraftig reality check om du blir gravid,

Hun kommer til å få seg en kraftig reality check!!

Jeg skjønte ikke selv hvor krevende en graviditet kan være på alle måter, sånn fysisk sett. Og jeg har hatt en LETT graviditet........

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ett slikt heseblesende fokus på dette med hva gravide skal spise hele tiden?

Og hvorfor kommer de mest fanatiske standpunktene nettopp fra mennesker som aldri har vært gravide????

Helsemyndighetene legger opp til og anbefaler gravide å spise akkurat like sunt som resten av befolkningen bør gjøre. Når det er sagt, så vil jeg faktisk si at det er mer OK for en gravid å putte noe usunt i kroppen, enn resten av befolkningen. Jeg tenker da på tilfeller som veldig mange andre her har påpekt, der de gravide sliter med å få i seg mat i starten. Dette gjelder faktisk utrolig mange...Null matlyst, ekstremt kvalm, og man blir bare uvel av å se mat. Da må de gravide faktisk få velge ut den maten som de klarer å spise..... Når kvalmen demper seg, og formen blir bedre, endrer kostholdet seg som regel til det sunne også.

• Liker 1
Skrevet

Hun kommer til å få seg en kraftig reality check!!

Jeg skjønte ikke selv hvor krevende en graviditet kan være på alle måter, sånn fysisk sett. Og jeg har hatt en LETT graviditet........

Samme her, har hatt en lett graviditet, men det er jo likevel krevende. Stakkars dem som maa slite med kvalme og bekkenlosning i tillegg:/ for a saa bli kjeftet paa fordi dem unner seg en bolle.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor er det ett slikt heseblesende fokus på dette med hva gravide skal spise hele tiden?

Og hvorfor kommer de mest fanatiske standpunktene nettopp fra mennesker som aldri har vært gravide????

Helsemyndighetene legger opp til og anbefaler gravide å spise akkurat like sunt som resten av befolkningen bør gjøre. Når det er sagt, så vil jeg faktisk si at det er mer OK for en gravid å putte noe usunt i kroppen, enn resten av befolkningen. Jeg tenker da på tilfeller som veldig mange andre her har påpekt, der de gravide sliter med å få i seg mat i starten. Dette gjelder faktisk utrolig mange...Null matlyst, ekstremt kvalm, og man blir bare uvel av å se mat. Da må de gravide faktisk få velge ut den maten som de klarer å spise..... Når kvalmen demper seg, og formen blir bedre, endrer kostholdet seg som regel til det sunne også.

Jeg har to svangerskap bak meg.

De som sliter med kvalme, må ha fokus på å finne ut hva de tåler. Jeg snakker om de andre, "nå kan jeg endelig slippe ned magan og spise alt jeg vil for jeg er gravid".

Endret av ViljaH
Skrevet

Ja lykke til med å planlegge hvordan kroppen reagerer som gravid! Skulle faktisk ønske det var så enkelt.

Jeg mente planlegge ift hun som hadde matallergi og ble svimmel hvis hun gikk for lenge uten mat, så derfor var McD et allergivennlig valg i farten. Det går an å istedet alltid ha noe allergivennlig småmat i veska. Bare sier det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to svangerskap bak meg.

De som sliter med kvalme, må ha fokus på å finne ut hva de tåler. Jeg snakker om de andre, "nå kan jeg endelig slippe ned magan og spise alt jeg vil for jeg er gravid".

Men denne tråden handler ikke om disse damene! Den handler om en liten utskeielse. Hvem koser seg ikke litt ekstra i blant? Jeg koser meg med ett eller annet hver lørdag jeg, gravid eller ikke. Det går nok helt fint!

Kjøper ikke burger da, men noe helgekos bøir det jo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser kildene som passende da de legger frem hvor dårlig det er å spise drittmat. Middelveien må vel egentlig være å tenke på barnet først (9 mnd er ikke så lenge tross alt), med mindre lege sier noe annet.

Med all respekt, du er ikke mye nyansert :)

Anonymous poster hash: d751f...d09

Gjest daisydaisy
Skrevet

Forskjellen på deg og andre blir da at du faktisk forhørte deg med leger og diverse. Det blir en forskjell, dersom du ikke ser den så er det ok for meg :)

Hvorfor ikke spise sunt? Jeg skjønner ikke hvorfor man må stappe i seg så mye dritt som det én burger faktisk er.

Da hadde jeg på forhånd forhørt meg med lege. Er mange grunner til ekstrem kvalme/nedsatt matlyst. Å ikke gidde å sjekke det, men stappe i seg drittmat er for meg underlig.

Som regel med slike mennesker er det ikke "ett måltid", men mange. Sliter man med mye kvalme ol så bør man faktisk forhøre seg med lege. Det er dessuten mange matvarer som kan hjelpe å spise mot kvalme :)

Hva legger du i "slike mennesker"?

AnonymBruker
Skrevet

I og med at du reagerer slik du gjør vil jeg tippe at jeg traff en nerve hos deg. Lykke til sier jeg bare ;)

Jolene. Kan jeg spørre hvorfor du er såpass slem når det kommer til dette temaet?

Jeg har lest endel av dine innlegg i andre debatter og har jevnt over et veldig positivt inntrykk- men jeg blir ærlig talt litt satt ut av forakten din i slike debatter.

Altså. Du VET du ikke anvender kildene dine i full relevans til HI.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i "slike mennesker"?

Jeg lurer på det samme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...