Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går, sto jeg og ventet på bussen. Jeg tok meg selv å reagere på at en høygravid dame sto og stappet i seg mat og drikke fra Mcdonalds. Hva tenker dere. Ok å spise slik mat mens gravid?

Anonymous poster hash: a52a3...00c
Videoannonse
Annonse
Gjest daisydaisy
Skrevet

Det er vel mange som gjør det når de er gravide? Selv ville jeg spist sunnere, men men.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, det er ok. Regner med at det ikke er daglig kost, for det er jo ikke sunt for noen, gravid eller ei.

• Liker 21
Skrevet

Det er helt greit en gang i blant.

• Liker 7
Gjest Magdalene
Skrevet

Gravid eller ikke, alt med måte.

Du vet jo ikke om det var en nødløsning for henne, og om det var første gang i svangerskapet, eller om det er noe som skjer hver uke..

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte av og til ty til mc Donalds som gravid. Jeg ble ofte akutt kjempe sulten og ble veldig uvell uten mat. Med allergier er det vanskelig å finne mat jeg kan spise ute, men burgerene de har kan jeg spise.

Jeg er ikke alltid den flinkeste til å planlegge, så det skjedde at jeg glemte å ta med mat.

Men uansett så er det ikke ille å spise mat fra mc Donalds en sjelden gang i blant. Alt med måte.

Anonymous poster hash: d44dc...8e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om man bare spiser sånt, så er det jo ikke bra. Om det er en sjelden gang ser jeg virkelig ikke problemet.

Anonymous poster hash: 81862...e2a
Skrevet

Dersom man ikke ønsker det beste for barnet sitt, men heller usunn dritt så er det selvsagt ok :) De som faktisk bryr seg om barnet sitt, samt planlegger snacks ol bedre ville sikkert ment noe annet :)

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Dersom man ikke ønsker det beste for barnet sitt, men heller usunn dritt så er det selvsagt ok :) De som faktisk bryr seg om barnet sitt, samt planlegger snacks ol bedre ville sikkert ment noe annet :)

Babyen lider ikke av et måltid eller to på MCDonalds i løpet av graviditeten.

• Liker 40
Skrevet

Du kan ikke forvente at barnløse skal skjønne sånt. :)

• Liker 22
Skrevet

Det er helheten det er snakk om. Ingen har godt av å spise der, spesielt ikke dersom man er gravid. Hvorfor ikke tenke på babyens beste fremfor en selv når man tross alt har ansvaret for seg selv OG babyen.

Du kan ikke forvente at barnløse skal skjønne sånt. :)

Kan ikke forvente at kvinner som ikke tenker på kosthold skal kunne skjønne sånt :)

Kilder: HER og HER

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Vi får snakkes når du selv har gått gravid, med eventuelle cravings, dårlig matlyst og alt annet som følger med ;)

Hilsen ei som hadde 0 matlyst gjennom hele svangerskapet, og levde på mye fint brød og mye karbo. HYL!!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser aldri junkfood, heller ikke som gravid. Det er bare tull at det vil skade barnet på noesomhelst slags måte å spise hva enn det skulle være(bortsett fra matvarer som er spesifisert på matportalen) som gravid sålenge det ikke skjer hyppig.

Det er verre å spise feil ostetype eller bløtkokt egg i Syden for fosteret enn junkfood eigang iblant.

Ingen dauer, får diabetes eller noe som helst annet av usunn mat en sjelden gang.

Anonymous poster hash: d751f...d09

• Liker 8
Gjest Magdalene
Skrevet

Det er helheten det er snakk om.

Ja, nettop.

En burger fra mcdonald gjør ingen ting for hverken mor eller baby, om hun til vanlig spiser sunt.

• Liker 7
Skrevet

Vi får snakkes når du selv har gått gravid, med eventuelle cravings, dårlig matlyst og alt annet som følger med ;)

Hilsen ei som hadde 0 matlyst gjennom hele svangerskapet, og levde på mye fint brød og mye karbo. HYL!!

Så du tenker ikke på ettervirkninger av ditt kosthold mtp barnet? Vi får snakkes om 10 år når barnet ditt har problemer med hormonbalanse eller overvekt ;)

Jeg spiser aldri junkfood, heller ikke som gravid. Det er bare tull at det vil skade barnet på noesomhelst slags måte å spise hva enn det skulle være(bortsett fra matvarer som er spesifisert på matportalen) som gravid sålenge det ikke skjer hyppig.

Det er verre å spise feil ostetype eller bløtkokt egg i Syden for fosteret enn junkfood eigang iblant.

Ingen dauer, får diabetes eller noe som helst annet av usunn mat en sjelden gang.

Da får du lese de linkene jeg linket til :)

Ja, nettop.

En burger fra mcdonald gjør ingen ting for hverken mor eller baby, om hun til vanlig spiser sunt.

Nei, det gjør selvsagt ingenting. Skadelige stoffer som tilsettes i ferdigmat, hvem bryr seg? Hvorfor ikke sette barnet først når man skal ha det? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helheten det er snakk om. Ingen har godt av å spise der, spesielt ikke dersom man er gravid. Hvorfor ikke tenke på babyens beste fremfor en selv når man tross alt har ansvaret for seg selv OG babyen.

Kan ikke forvente at kvinner som ikke tenker på kosthold skal kunne skjønne sånt :)

Kilder: HER og HER

Som sagt; vent til du selv skulle bli gravid.

Min plan var å spise sunt og variert, istedetfor klarte jeg ikke få i meg noe som helst de første 3 mnd. Ikke drittmat heller.

Jeg tenkte absolutt på det beste for babyen og meg selv, men dette ble for meg som å skulle spise et lass pannekaker med sirup på dynket i fløte når man attpåtil har omgangssyke og spyr hele tiden.

Ikke så enkelt som du innbiller deg mao ;)

Men nei, junkfood er ikke OK ofte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som normalen: Nei.

Som utskeielse en gang iblant: Ja.

Har forøvrig aldri vært gravid. Er mann, så det er kanskje ikke så rart.

Anonymous poster hash: b04a4...92f
  • Liker 4
Skrevet

Som sagt; vent til du selv skulle bli gravid.

Min plan var å spise sunt og variert, istedetfor klarte jeg ikke få i meg noe som helst de første 3 mnd. Ikke drittmat heller.

Jeg tenkte absolutt på det beste for babyen og meg selv, men dette ble for meg som å skulle spise et lass pannekaker med sirup på dynket i fløte når man attpåtil har omgangssyke og spyr hele tiden.

Ikke så enkelt som du innbiller deg mao ;)

Men nei, junkfood er ikke OK ofte.

Dersom det uthevede er ditt beste argument, ok :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er ok! Det er ikke ok å skylde på kvalme heller. Mcdonalds er ikke mat, det er søppel.

Anonymous poster hash: f2b56...025
  • Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Så du tenker ikke på ettervirkninger av ditt kosthold mtp barnet? Vi får snakkes om 10 år når barnet ditt har problemer med hormonbalanse eller overvekt ;)

Da får du lese de linkene jeg linket til :)

Nei, det gjør selvsagt ingenting. Skadelige stoffer som tilsettes i ferdigmat, hvem bryr seg? Hvorfor ikke sette barnet først når man skal ha det? :)

Tenker på ettervirkninger? Jo, det skal jeg fortelle deg at jeg gjorde. Mitt alternativ hadde vært å ikke spise i det HELE tatt fordi alt som het matlyst var helt borte. Hadde det vært bedre for barnet? Virkelig?

Jeg spurte til og med lege, helsesøstre og jordmødre på sykehuset om kostholdet mitt var greit. Det var ikke snakk om junkfood, men i verste fall fine rundstykker med sjokoladepålegg. Fikk klarsignal fra alle hold, for de visste at mitt alternativ var 0 mat.

I tillegg fikk jeg en prematur baby, som grenset til dysmatur. Hadde jeg valgt å ikke spise, vet jeg ikke hva utfallet hadde blitt. Etter fødsel veide jeg mindre enn før jeg ble gravid, og jeg var helt normalvektig.

Men å diskutere med deg er som å snakke til en vegg, totalt blottet for nyanser og hvordan det fungerer i det virkelige liv ;) tror at babyen min klarer seg helt fint om 10 års tid, da kostholdet og aktivitet etter at hun er født har mye mer å si enn at meg spiste fine rundstykker når jeg gikk gravid

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...