Gå til innhold

Samvær, bytte hvert år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ble separert i februar, og vi var i utgangspunkt enig om samvær, jeg skulle ha barnet når min venninne hadde sitt barn. Så måtte han bytte pga av vaktodning på jobb. Det gikk jeg med på, men han visste at det ødela min kontakt med min venninne. Nå bytter han jobb og jeg ønsker å bytte helger, men det passer ikke han.Derfor mener han at alle bytter på helgesamværet hver år. Altså dersom du har barna i oddetallsuker i 2014, har du barna i partallsuker i 2015 og vice versa. Dette har jeg aldri hørt om og lurer på om det er vanlig? Hvordan løser dere det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at ordningen passer for dere og for barnet. Å få det til å passe inn slik at man også kan holde på jobben tenker jeg er langt viktigere enn at det skal passe for å holde kontakt med venninner.

Noen bytter helger hvert år, andre ikke. Hva står i samværsavtalen deres?

Anonymous poster hash: 234e6...7b5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at ordningen passer for dere og for barnet. Å få det til å passe inn slik at man også kan holde på jobben tenker jeg er langt viktigere enn at det skal passe for å holde kontakt med venninner.

Noen bytter helger hvert år, andre ikke. Hva står i samværsavtalen deres?

Dette. Å ha et samvær som passer med jobben er 100% mer vektig enn å få samværshelger tilpasset når venninne også har barnefri. Du mister da ikke venninnen bare fordi dere ikke har barnefri samtidig, eller er vennskapet basert på fylla-ut-på-byen-kanakas-dritings..? I så fall gjør din eks deg en tjeneste ved å forringe denne muligheten.

Anonymous poster hash: 0fc5b...0fb

• Liker 2
Skrevet

Dette. Å ha et samvær som passer med jobben er 100% mer vektig enn å få samværshelger tilpasset når venninne også har barnefri. Du mister da ikke venninnen bare fordi dere ikke har barnefri samtidig, eller er vennskapet basert på fylla-ut-på-byen-kanakas-dritings..? I så fall gjør din eks deg en tjeneste ved å forringe denne muligheten.

Anonymous poster hash: 0fc5b...0fb

Åh herremingud..... jeg er ikke interessert i å gå på byen. Og det ikke et vennskap basert på gå ut på byen.

Når han slapp bomben at han ville gå fra meg etter nesten 25 år, ble vi enige om at barna skulle være hos meg i partalluker pga av familiehappeninger og det passet med min venninnes barnehelger. Jeg har svært lite kontaktnett og syns det er kjekt å ta vare på de man har. Så etter et par uker kom han med bekreftelse fra jobben at det ble innført en vaktordning der som gjaldt om vinteren og derfor måtte han kanskje på jobb enkelte oddetallhelger. Nå slutter han i denne jobben og begrunnelsen for at han skal ha barna i partallhelger faller da bort.

Jeg synes da at det som er mest realt er vi bytter helger til slik vi ble einge om i starten.

Men spørmålet mitt er om det er vanlig å ha samvær oddetallsuker og partallsuker annenhvert år??

Skrevet

Jeg vet det er ganske vanlig å bytte samvær i partalls-oddetallsuker annenhvert år for dem som har skolebarn her i Oslo, i hvertfall. For høstferien og vinterferien er i samme uke hvert år, så noe annet blir "urettferdig" når det gjelder feriefordelingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er ganske vanlig å bytte samvær i partalls-oddetallsuker annenhvert år for dem som har skolebarn her i Oslo, i hvertfall. For høstferien og vinterferien er i samme uke hvert år, så noe annet blir "urettferdig" når det gjelder feriefordelingen.

Det er vanlig å holde ferier utenfor ordinært samvær. Det vanlige er at man avtaler ferier og høytider i eget punkt i samværsavtalen.

• Liker 1
Skrevet

Du gikk med på endring for ham, da synes jeg det er fair at han går med på endring for din skyld nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...