AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Hei. Sitter her oppløst i tårer og synes svært synd på meg selv. Samboeren min dro nettopp ut av døra og blir borte i 4(!) uker på ferie med en kompis. Jeg blir hjemme i Norge for å jobbe. Takler det at han dro ganske dårlig. Vil aller helst kaste meg i bilen og hente han på flyplassen. Føler meg veldig alene nå. Noen som har noen tips til å snu dette til noe positivt? Regner med at ting går bedre etterhvert, men akkurat i dette øyebilkk trenger jeg noen trøstende råd. Anonymous poster hash: 44823...4c2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Hei. Sitter her oppløst i tårer og synes svært synd på meg selv. Samboeren min dro nettopp ut av døra og blir borte i 4(!) uker på ferie med en kompis. Jeg blir hjemme i Norge for å jobbe. Takler det at han dro ganske dårlig. Vil aller helst kaste meg i bilen og hente han på flyplassen. Føler meg veldig alene nå. Noen som har noen tips til å snu dette til noe positivt? Regner med at ting går bedre etterhvert, men akkurat i dette øyebilkk trenger jeg noen trøstende råd. Anonymous poster hash: 44823...4c2 Klem Jeg er sikker på at sommeren blir fin for deg selv om du må bli hjemme og jobbe. Var turen planlagt og avtalt i god tid? Anonymous poster hash: 2efa7...e57
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Klem Jeg er sikker på at sommeren blir fin for deg selv om du må bli hjemme og jobbe. Var turen planlagt og avtalt i god tid? Anonymous poster hash: 2efa7...e57 Ja, de bestilte i fjor høst tror jeg. Men jeg har nok prøvd å fortrenge det litt Tusen takk for svar! Det setter jeg pris på. Anonymous poster hash: 44823...4c2
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Aktiviser deg selv, finn på noe med venner, tren, lag favorittmaten din.
Gjest avocadoen Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Har hatt avstandsforhold med kjæresten, så vet hvor vondt det er. Trøsten får være at 4 uker går ganske fort. Ikke mye til trøst, men. Første uka er alltid verst
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Hei. Sitter her oppløst i tårer og synes svært synd på meg selv. Samboeren min dro nettopp ut av døra og blir borte i 4(!) uker på ferie med en kompis. Jeg blir hjemme i Norge for å jobbe. Takler det at han dro ganske dårlig. Vil aller helst kaste meg i bilen og hente han på flyplassen. Føler meg veldig alene nå. Noen som har noen tips til å snu dette til noe positivt? Regner med at ting går bedre etterhvert, men akkurat i dette øyebilkk trenger jeg noen trøstende råd.Anonymous poster hash: 44823...4c2 Klem til deg! Her er det motsatt, jeg har reist et annet sted for å jobbe hele sommeren... enig med en over her, det er verst i starten, går seg til! Prøv å gjøre ting DU synes er koselig! Nå kan du gjøre alt kjæresten ikke liker, se filmer/programmer han ikke er intr i, spise maten han ikke liker/er allergisk mot... deilig innimellom akkurat det. En annen ting er vær obs på at han er på ferie og sikkert ikke har så mye mulighet til å snakke så mye med deg som du kanskje skulle ønske. Så prøv å finn på ting, så du er opptatt du også. Lykke til! Gleder meg til sommeren er over jeg også... (Selv om deg er tabu å si) Anonymous poster hash: 9a171...c82 2
Gjest bustyvel Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Slutt og syt, nyt sommeren din og vips så er han tilbake.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Haha? Det er 4 uker, ikke 4 år. Anonymous poster hash: 60b11...3ff 3
Sheltay Retrac Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Når jeg er alene, koser jeg meg med alt det jeg vet han ikke liker. Mat, aktiviteter og alt som jeg elsker å gjøre. Lese blader på stranda, besøke familien min, være masse sammen med mine venner, trene og kose meg. 1
Nanami Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Ååh, føler med deg! Det er så vondt å være gressenke. Jeg hater det. Du får prøve å tenke positivt, tren, spis god mat, nyt sommerværet, vær med venner. Lag masse gode opplevelser du kan snakke med kjæresten din om når han kommer hjem første uka er verst som de sier over her.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Har vært der selv nylig, da kjæresten var på Interrail i fire uker med en kompis. Syntes det var helt forferdelig, spesielt de første ukene (alle fire første ukene...) , men det hjalp litt å tenke på at han var ute og opplevde "verden" og fikk gjøre det han ville. Det hjalp også å sette meg mål som jeg skulle prøve å oppnå før han kom hjem, mål som jeg visste jeg aldri kom til å nå. Dermed gikk tiden fortere, fordi når dagene begynte å nærme seg ville jeg ha mer tid til å nå de målene. Som f.eks. å bli brunere, strammere i kroppen o.l. Anonymous poster hash: c289a...550
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Oi, hvem drar fra kjæresten sin i fire uker uten at en må? Stakkars deg.. Anonymous poster hash: f9746...472
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Oi, hvem drar fra kjæresten sin i fire uker uten at en må? Stakkars deg.. Anonymous poster hash: f9746...472 Alle som er i et sunt forhold og som har muligheten til å dra på en reise som frister nok. Anonymous poster hash: 60b11...3ff 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 Mannen min var på guttetur i tre uker rett etter at vi flyttet sammen. Fikk heller ikke snakket med ham denne tiden, da de var uten mobildekning hele turen. Første jeg hørte var en melding når han skulle ta flyet hjem. De første dagene var pyton. Men så aktivisere jeg meg med venner og familie. Var også deilig å få ham litt på avstand. Kjenne på savnet. Tiden går fort, og plutselig er han hjemme igjen. Og da er det så deilig å være sammen igjen :-) Anonymous poster hash: ffcf8...362
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #15 Skrevet 22. juli 2014 Tusen takk for alle svar! Har vært flink til å aktivisere meg de siste to dagene. Er selvfølgelig mer positiv til hele greia nå, når man får det litt på avstand. Jeg blir raskt ensom, men har nå informert mine aller nærmeste at jeg ønsker å finne på ting Godt å vite at andre går gjennom noe av det samme. Vi hadde avstandsforhold i nesten tre år, og da var det lengste vi var borte fra hverandre i 9 uker, så er helt klar over at 4 vil jeg kunne mestre Setter virkelig pris på alle svar dere har gitt meg! Men er det rart at en kjæreste reiser på ferie i 4 uker? Vi har et trygt og stabilt forhold, og jeg ser ikke på det som rart i det hele tatt. Må jo få oppleve verden og se på ting jeg ikke har så stor interesse for. Grunnen til at jeg spør er: "Hvor er *********?" "På ferie i ****langt borte***." "Hvor lenge blir han der da?" "4 uker." 1. "4 UKER! Er du seriøs? Ingen reiser vel på ferie i 4 UKER uten kjæresten sin?" 2. "Hva i svarte skal han gjøre uten deg i 4 uker?" 3. "3 uker på ferie hadde jeg skjønt, men 4 uker...det er voldsomt!" 4. "Hvorfor så lenge?" 5. "Ja, du er gressenke du altså. Hadde ikke jeg giddet!" 6. "En MÅNED med EN kompis. Hadde ikke jeg godtatt!" Om noen kunne fortelle meg hvorfor folk reagerer slik? TS Anonymous poster hash: 44823...4c2
Gjest Riviera Skrevet 22. juli 2014 #16 Skrevet 22. juli 2014 Vi reiser både med og uten hverandre. Han har vært på månedsreiser flere ganger, både ifm jobb og gutteturer (mest gutteturer). Aldri fått slike reaksjoner som du nevner over, og hadde jeg fått det hadde jeg ledd av folk som er så tydelig avhengige av kjærestene sine. Fint alene, best sammen, og sunt å kjenne på savnet (og vi tekster ikke 17 ganger om dagen heller).
Gjest Snuttepi Skrevet 22. juli 2014 #17 Skrevet 22. juli 2014 1. "4 UKER! Er du seriøs? Ingen reiser vel på ferie i 4 UKER uten kjæresten sin?"2. "Hva i svarte skal han gjøre uten deg i 4 uker?" 3. "3 uker på ferie hadde jeg skjønt, men 4 uker...det er voldsomt!"4. "Hvorfor så lenge?"5. "Ja, du er gressenke du altså. Hadde ikke jeg giddet!"6. "En MÅNED med EN kompis. Hadde ikke jeg godtatt!" Om noen kunne fortelle meg hvorfor folk reagerer slik? TS Anonymous poster hash: 44823...4c2 Jeg er vel en som ville reagert slik. Det er en enkel grunn til det: jeg kunne aldri selv tenkt meg å reise fra han i fire uker, og jeg hadde blitt lei meg, sur og skuffa om han valgte å bruke ferien sin uten meg. Nå har vi barn også, så da ville han reist fra både meg og barna, og det hadde vært helt uaktuelt å være alene med barna hele sommeren... Jeg har full forståelse for at ikke alle har det sånn, og er overhodet ikke av den oppfatning at folk som reiser uten hverandre har dårlige forhold, men jeg vil ikke ha det sånn selv. I min vennekrets er det slettes ikke vanlig å reise uten partner, annet enn helgeturer. Jeg har noen venninner som har fast sydentur på to uker hvert år, og mannfolka deres har fast fotballtur noen uker senere, men de får ikke noen reaksjoner på det. Slik jeg ser det er normen å ta lange reiser med partner, og dere bryter normen, dermed reagerer folk. Dere gjør ganske enkelt noe som ikke er så vanlig for så mange, og da får dere reaksjoner. Drit i reaksjonene, og gjør som dere vil. Dere gjør jo ikke noe galt 1
Åselin Skrevet 23. juli 2014 #18 Skrevet 23. juli 2014 Tusen takk for alle svar! Har vært flink til å aktivisere meg de siste to dagene. Er selvfølgelig mer positiv til hele greia nå, når man får det litt på avstand. Jeg blir raskt ensom, men har nå informert mine aller nærmeste at jeg ønsker å finne på ting Godt å vite at andre går gjennom noe av det samme. Vi hadde avstandsforhold i nesten tre år, og da var det lengste vi var borte fra hverandre i 9 uker, så er helt klar over at 4 vil jeg kunne mestre Setter virkelig pris på alle svar dere har gitt meg! Men er det rart at en kjæreste reiser på ferie i 4 uker? Vi har et trygt og stabilt forhold, og jeg ser ikke på det som rart i det hele tatt. Må jo få oppleve verden og se på ting jeg ikke har så stor interesse for. Grunnen til at jeg spør er: "Hvor er *********?" "På ferie i ****langt borte***." "Hvor lenge blir han der da?" "4 uker." 1. "4 UKER! Er du seriøs? Ingen reiser vel på ferie i 4 UKER uten kjæresten sin?" 2. "Hva i svarte skal han gjøre uten deg i 4 uker?" 3. "3 uker på ferie hadde jeg skjønt, men 4 uker...det er voldsomt!" 4. "Hvorfor så lenge?" 5. "Ja, du er gressenke du altså. Hadde ikke jeg giddet!" 6. "En MÅNED med EN kompis. Hadde ikke jeg godtatt!" Om noen kunne fortelle meg hvorfor folk reagerer slik? TSAnonymous poster hash: 44823...4c2 Det har jeg også opplevd. Men det er først og fremst fra folk som er vant til at kjærester/samboere/ektefeller er sammen ALLTID, og det funker ikke for oss. Så det har vel noe med hva man er vant til? Kjæresten min dro på interrail i en måned, og det synes jeg var greit. Han har drømt om det lenge, og jeg hadde nok hatet det. Så da var det bedre at han dro med en kompis. Bare man finner en balanse selv, er det vel greit? Vi har jo ferier sammen også. Men synes det er slitsomt at noen skal mene så mye om det (les: min familie). Vi bestemmer jo selv hva som funker for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #19 Skrevet 23. juli 2014 Tusen takk for alle svar! Har vært flink til å aktivisere meg de siste to dagene. Er selvfølgelig mer positiv til hele greia nå, når man får det litt på avstand. Jeg blir raskt ensom, men har nå informert mine aller nærmeste at jeg ønsker å finne på ting Godt å vite at andre går gjennom noe av det samme. Vi hadde avstandsforhold i nesten tre år, og da var det lengste vi var borte fra hverandre i 9 uker, så er helt klar over at 4 vil jeg kunne mestre Setter virkelig pris på alle svar dere har gitt meg! Men er det rart at en kjæreste reiser på ferie i 4 uker? Vi har et trygt og stabilt forhold, og jeg ser ikke på det som rart i det hele tatt. Må jo få oppleve verden og se på ting jeg ikke har så stor interesse for. Grunnen til at jeg spør er: "Hvor er *********?" "På ferie i ****langt borte***." "Hvor lenge blir han der da?" "4 uker." 1. "4 UKER! Er du seriøs? Ingen reiser vel på ferie i 4 UKER uten kjæresten sin?" 2. "Hva i svarte skal han gjøre uten deg i 4 uker?" 3. "3 uker på ferie hadde jeg skjønt, men 4 uker...det er voldsomt!" 4. "Hvorfor så lenge?" 5. "Ja, du er gressenke du altså. Hadde ikke jeg giddet!" 6. "En MÅNED med EN kompis. Hadde ikke jeg godtatt!" Om noen kunne fortelle meg hvorfor folk reagerer slik? TS Anonymous poster hash: 44823...4c2 Det er ikke direkte rart. Jeg synes det kommer litt an på reiserute, fremkomstmiddel og destinasjon. Hadde kjæresten min fortalt meg at han skulle sette kursen mot Sverige ved å ta fly dit, og i tillegg bo der i fire uker, så hadde jeg stusset litt og satt en del spørsmålstegn ved reisen. Men i og med at kjæresten min dro på Interrail i Europa og skulle innom flere land, så måtte jeg jo forstå (forstå, ikke like) at det ville ta noen uker. Anonymous poster hash: c289a...550 1
Norbertine Skrevet 23. juli 2014 #20 Skrevet 23. juli 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå