Hilde Skrevet 26. juni 2004 #1 Skrevet 26. juni 2004 Hvis du skal ramse opp spiselige/drikkbare ting som er dine absolutte favoritter, hva blir det? Her er min liste; Kettle chips med salt og grovmalt pepper Hjemmelaget grønnsakssuppe Norske jordbær Skittles Glasscola Pizza fra pizzapiece Mammas lapskaus Bestemors engelske kalkunmiddag 1 juledag Kulinaris blodappelsinsorbet
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2004 #2 Skrevet 26. juni 2004 *Mammas kjøttkaker og mammas klubb (raspeball) *Tiramisù *Môvenpick is *Ovnsbakt ørret *Chicken Tikka med masse nan
sirka Skrevet 26. juni 2004 #3 Skrevet 26. juni 2004 Ribbemiddagen på julaften Hjemmelaga pastamiddag med masse parmasan (og mengder av rødvin til.....) Jordbær med fløte Fetaost Pistasjenøtter Sjokolade (gjerne med "klissete" fyll) Ostekake Brownies Ovnsbakt ørret med rømmesalat Sørlands Chips (paprika) Multekrem Reker .... og sikkert mye mer...
Væren Skrevet 26. juni 2004 #4 Skrevet 26. juni 2004 OK, i usortert rekkefølge etter innfallsmetoden: * Kald øl * Tandoori chicken * Bakt potet med rømme, mais og bacon * Pinnekjøtt på julaften * Kalkun til nyttår * Grillspyd om sommeren * Komler om torsdagen * Ferske reker og krabbe * Hjemmelaget biffkjøttpizza * Biff * Fersk gjærbakst, alt mulig * Salat med masse, masse godt i * Sørlandschips, orange pose, saltet * Vaniljeis med friske jordbær og eggelikør over * All mulig pasta, gjerne med fløtesaus og kylling * m * pizzahorn * jordbær med fløte * tacopai * ... og omtrent alt mulig annet som er spiselig...
Gjest 1111 Skrevet 26. juni 2004 #5 Skrevet 26. juni 2004 *varm eplekake med masse epler *hjemmelagd pizza, helst mamma sin *ordentlige brownies *skinkepai, men helst bare paibunnen *godt&blandet *iskald freia melkesjokolade rett fra kjøleskapet *lakris *fersk gjærbakst; kanelsnurrer, skoleboller *rosiner i alt mulig rart *kaller det bare "deigbrød", men det er et skikkelig godt, deigete brød kjøpt på mega *mørke moreller *horn med skinke, ost og purre
Gjest Starya Skrevet 26. juni 2004 #6 Skrevet 26. juni 2004 *taco *martini *seibiff *Pepsi max *stratos *jordbær *vannmelon *pinnekjøtt med masse kålstuing
Arkana Skrevet 26. juni 2004 #7 Skrevet 26. juni 2004 Åh, her gjelder det å begrense seg ja. Off the top of my head: * biff * hjemmelaget pizza * varm eplepai m/iskrem * chili con carne * taco * iskald cola med lime * tortillachips med salsa eller holidaydip * fjellchips m/rømme og pepper * Mammas julekalkun m/tilbehør * alt av indisk mat * min cottage pie * mine brownies * stiffado * suksessterte * Häagen Dazs iskrem * belgisk konfekt og masse masse mer
Gjest gjesta Skrevet 26. juni 2004 #8 Skrevet 26. juni 2004 I tilfeldig rekkefølge: *Pinnekjøtt på julaften *Jordbær med fløte *Freia melkesjokolade *Minde Sjokoladelakris *Tomater *Fetaost *Suksessterte *Kald øl en varm sommerdag *Rødvin foran peisen en sur, mørk høstdag *Taco med alt mulig slags tilbehør
-Fisken- Skrevet 26. juni 2004 #9 Skrevet 26. juni 2004 * BRUS! * te * tyggis * lakerol * dietorelle * ovnsbakt laks * skalldyr * taco * wok * jordbær * epler * druer * melon * nøtter * tørket frukt * smågodt * jordbær * fersk, varm gjærbakst
-Fisken- Skrevet 26. juni 2004 #10 Skrevet 26. juni 2004 * BRUS! * te * tyggis * lakerol * dietorelle * ovnsbakt laks * skalldyr * taco * wok * jordbær * epler * druer * melon * nøtter * tørket frukt * smågodt * jordbær * fersk, varm gjærbakst Glemte: * moreller * grøt * nektariner
Gjest tusjen Skrevet 26. juni 2004 #11 Skrevet 26. juni 2004 Jeg kan lage den lange listen, her kommer noen favoritter: taco sjokolade innbakt svinekjøtt m/sursøt saus sjokolade pepsimax sjokolade kaffe sjokolade croissanter mokkabønner caffe latte monolitt cappucino og mye mere.. tusjen
-Fisken- Skrevet 26. juni 2004 #12 Skrevet 26. juni 2004 Glemte: * moreller * grøt * nektariner Glemte: * mammas hjemmelagde pizza * mammas lasagne * mammas blåbærpai * hjemmelagde muffins med blåbær i * kålstuing * surkål (elsker det!) * potetklubb
-Fisken- Skrevet 26. juni 2004 #13 Skrevet 26. juni 2004 Glemte: * moreller * grøt * nektariner Og nan-brød! Ok, jeg gir meg nå :oops:
Kelsey Skrevet 27. juni 2004 #14 Skrevet 27. juni 2004 *chicken tikka masala *fried rice (stekt ris? :klø: ) *thai mat generelt *jordbær og andre bær *youghurt (bær og fruktsmaker) *plommer *fersk suppe med kjøtt, poteter og sursøt saus etterpå *hønsefrikasè *smågodt *krokanis *vaniljeis med karamell eller bærsaus *mexicansk mat *tortillachips med salsadip *honni korn *elgebiff som er røød inni med bakt potet til *fylte horn (med ost og skinke) *lasagne *makaroni med sukker *karbonadesmørbrød
Dru Skrevet 27. juni 2004 #15 Skrevet 27. juni 2004 * Min lasagne * Mammas fylte svineschnitzel * Min egen hjemmelagde iste * Kaffe * Cæsarsalat * Mammas komper(komle, ball, kall det hva dere vil) * Mammas viltgryte(selv om min begynner å bli like god) * Det aller meste av kinesisk * Stekt laks/ørret med rømmesaus, nypoteter og agurksalat * Stekt makrell med samme tilbehør som over * Cheeze Doodles/ Cheeze Ballz
Bokalven Skrevet 27. juni 2004 #16 Skrevet 27. juni 2004 Jammen... Det er jo så mye godt! Men noe av det jeg liker best er... ...sjokolade ...italiensk iskrem ...Scottish Tablet ...Palak Paneer (slik indisk vegetarrett med hjemmelaget ost og spinat) ...min hjemmelagede pizza (kun min tomatsaus og ost) ...sånn dessert vi spiste på onsdag, men som jeg ikke vet hva var ...ostekake ...kakao ...nystekte rundstykker med egg ...te ...vafler med rømme og syltetøy ...jordbær med vaniljeis ...vaniljeis med hjemmelaget multesaus ...nøttestek med poteter og saus (min vegetariske julemiddag) ...hjemmelaget milkshake Og jeg kunne sikkert fortsatt i en halv evighet. Hehe.
-Fisken- Skrevet 27. juni 2004 #17 Skrevet 27. juni 2004 Og nan-brød! Ok, jeg gir meg nå :oops: Hvordan kunne jeg glemme IIIIIIS!
ringblomst Skrevet 28. juni 2004 #18 Skrevet 28. juni 2004 Dette kom jeg på i farten: Mammas asiatiske mat Ribbemiddag på julaften Nypoteter Salat med chevre eller fetaost og marinerte hvitløk Ovnstekt ørret/laks med alt det gode tilbehøret Taco m/ rømme Mövenpick is Hennig Olsens Sørlandsis sjokoladeis med sjokobiter Kyllingburger Fiskeboller i bearnaise-saus Biff med pannestekte poteter Vafler Ferske baguetter/loff Frikadeller Brunebønnesuppe - høres j*vlig ut, men er nydelig Potetgrateng med masse grønnsaker - glad jeg er mett .
Gjest Ethereal Skrevet 28. juni 2004 #19 Skrevet 28. juni 2004 Hmm, jeg skal prøve å være kortfattet: Jeg liker: *All mat med tunfisk *Italiensk mat *brokkoli *egg *artisjokker *supper av alle slag *grillede grønnsaker *OST!!! Brie, fetaost, gouda, cheddar, parmesan, pecorino..... *olivener!!! *rosiner!!!
Elbereth Skrevet 29. juni 2004 #20 Skrevet 29. juni 2004 I tilfeldig rekkefølge: Alt av sjømat Gjærbakst Salat, spes. gresk salat Min hjemmelagde lasagne Min svinewok Biff med sopp- og fløtesaus Helstekt lammelår med masse hvitløk og rosmarin Helstekt marinert smågris Frukt og bær Oster Saftig/klissen sjokoladekake med vaniljeis Taco med masse godt og GUACAMOLE! Mørkt øl Rødvin Kaffe Te Iskald skummet melk Vann med sitronskiver Nå ble jeg sulten, nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå