Gå til innhold

Må ned 5 kg. hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 176 og veier 55 kg, men må ned til 50 pga et prosjekt. Spiser veldig mye mat fra før av, men er vegetarianer. Og elsker mat mat mat! men uansett så er det vanskelig pga at jeg er tynn ifra før. Og har ikke lyst til å ha den slags vekt til normalt. Så vil ha noe som gjør at jeg får i meg alle vitaminer og som ikke sulter. 5 kg i virkeligheten kan være lite, men ha stor betydning på bilder. Føler et slags press, men sånn er nå tillfeldet. Håper jeg ikke fremstår som noe anorexic lignende.

Anonymous poster hash: ca36a...acb
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er 176 og veier 55 kg, men må ned til 50 pga et prosjekt. Spiser veldig mye mat fra før av, men er vegetarianer. Og elsker mat mat mat! men uansett så er det vanskelig pga at jeg er tynn ifra før. Og har ikke lyst til å ha den slags vekt til normalt. Så vil ha noe som gjør at jeg får i meg alle vitaminer og som ikke sulter. 5 kg i virkeligheten kan være lite, men ha stor betydning på bilder. Føler et slags press, men sånn er nå tillfeldet. Håper jeg ikke fremstår som noe anorexic lignende. Anonymous poster hash: ca36a...acb

Hva prosjekt er det som er verdt at en allerede undervektig dame skal presse seg ned til en anorektisk vekt?

Hvorfor føler du deg presset?

Et sånt prosjekt har også sjanse for at du utvikler et vanskelig forhold til mat og vekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 176 og veier 55 kg, men må ned til 50 pga et prosjekt. Spiser veldig mye mat fra før av, men er vegetarianer. Og elsker mat mat mat! men uansett så er det vanskelig pga at jeg er tynn ifra før. Og har ikke lyst til å ha den slags vekt til normalt. Så vil ha noe som gjør at jeg får i meg alle vitaminer og som ikke sulter. 5 kg i virkeligheten kan være lite, men ha stor betydning på bilder. Føler et slags press, men sånn er nå tillfeldet. Håper jeg ikke fremstår som noe anorexic lignende.

Hvilke bilder? Skal du søke jobb som modell, og er det et krav der om at man må være helseskadelig undervektig?

Anonymous poster hash: 760d1...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette høres helt lurt ut. Selv om du er frisk nå, kan man lett bli opphengt i vekt og kropp når man går ned til en såpass lav vekt for din høyde.

Anonymous poster hash: 9ba0e...111

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke bilder? Skal du søke jobb som modell, og er det et krav der om at man må være helseskadelig undervektig?

Anonymous poster hash: 760d1...b4f

Nei. har fått et modelloppdrag, men da må jeg ned dit. Jeg elsker mat og liker ikke å være anorexic, men kun for jobben. Har et veldig godt forhold til mat og spiser det jeg vil når jeg vil. Dette er kun for en periode.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et oppdrag man bør takke nei til? Ønsker du å fronte undervekt som et ideal?

Anonymous poster hash: 548d9...d3e
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et oppdrag man bør takke nei til? Ønsker du å fronte undervekt som et ideal?

Anonymous poster hash: 548d9...d3e

Alle missforstår hva det vil si å være en modell. en modell er ikke noen ideal, en modell er til for å fremheve klærene, derfor skal man være så tynn så mulig så den får vist frem form og farge. Modellen forsvinner bak klærene, derfor det ikke er vakre formfulle kvinner på catwalken, nettopp pga de stjeler klærenes oppmerksomhet, Det er en jobb akkurat som alle andre jobber, og for en jobb så må man ha visse krav. Noen drar i krig, altså kjemper om livet, så i alle jobber er det en risk, og den er jeg og alle andre med jobb, villig til å ta.

Gjest Blomst83
Skrevet

Alle missforstår hva det vil si å være en modell. en modell er ikke noen ideal, en modell er til for å fremheve klærene, derfor skal man være så tynn så mulig så den får vist frem form og farge. Modellen forsvinner bak klærene, derfor det ikke er vakre formfulle kvinner på catwalken, nettopp pga de stjeler klærenes oppmerksomhet, Det er en jobb akkurat som alle andre jobber, og for en jobb så må man ha visse krav. Noen drar i krig, altså kjemper om livet, så i alle jobber er det en risk, og den er jeg og alle andre med jobb, villig til å ta.

:skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Du sammenligner krig med modelloppdrag? Hehe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. har fått et modelloppdrag, men da må jeg ned dit. Jeg elsker mat og liker ikke å være anorexic, men kun for jobben. Har et veldig godt forhold til mat og spiser det jeg vil når jeg vil. Dette er kun for en periode.

Hva slags modelloppdrag dreier det seg om? Jeg har selv fått div. tilbud, men takket nei fordi jeg ikke vil utsette kroppen min for langvarig undervekt.

AnonymBruker
Skrevet

Ut i skog og mark, men se opp for hoggorm. Er hoggorm-år i år.

Anonymous poster hash: 46ee3...aa8
Skrevet

I alle jobber er det en risk? :ler: I min jobb er den største risken papirkutt ;)

Skrevet

Tråden ryddet for reklame/spam

Bond, adm

Skrevet

Du viser bare hvor syk modellbransjen er.

Moderator(er): Dere bør stenge denne tråden. Dette er en allerede lett undervektig person som vil bli svært undervektig og spør om råd til hvordan bli det.

Gjest Sabrina
Skrevet

De kan jo bare bytte dere ut med de skjelettene som brukes i naturfag timene i stedet. Bare heng dem på en snor og dra dem nedover catwalken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagens

Anonymous poster hash: 394d3...3b0

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg syns det er lurt av deg å gå ned men jeg skal svare på det du spør om.

Hvis du elsker mat og spiser mye så er det bare å spise mindre. Tenk på at 1 kg fett tar 4 ganger så stor plass som 1 kg muskler, så selv om du går ned 5 kg så kan det godt være at bare halvparten av dette fett, mens resten er muskler.

Hvis du ønsker at så mye som mulig av de 5 kg skal være fett så bør du prioritere styrketrening fremfor kondisjon og få i deg store doser med proteiner. Da kan proteinpulver være til god hjelp. Siden 1 kg fett tar 4 ganger så stor plass som 1 kg muskler så kan det være at når du etter 1 mnd går på vekten og den ikke viser noen endring, så kan du fortsatt ha gått ned i fettprosent men har gått opp i muskelmasse og at det vil vises godt på bilder.

Skrevet

Hei TS,

Dessverre så jeg ikke helt innlegget ditt tidligere da den tidligere ryddingen var en del av en større ryddejobb etter en spambruker.

Vi ble også bekymret over innholdet i tråden, det du spør er direkte helseskadelig. Vi har kommet fram til at vi er nødt til å stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til http://www.iks.no, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen,

Bond, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...