AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Jeg har studielån fra studier for noen år siden, som jeg betaler på i dag. Nå skal jeg fullføre studiene (hoppet av litt over halvveis), og har i den forbindelse søkt mer studielån. Hvordan blir det med studielånet jeg allerede har, skal jeg fortsette å betale på dette, eller blir det "fryst" til jeg er ferdig med studiene? Anonymous poster hash: 67237...9d1
Gjest Tiaen Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Aner ikke. Ring til lånekassen imorgen, de har åpent mellom 09.00 til litt på ettermiddagen tror jeg Husk å ring tidlig, ellers er det umulig å få tak i de.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Du betaler ikke ned på studielånet du har mens du studerer. Anonymous poster hash: ece8f...367
Gjest Blubbs Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Eksisterende studielån fryses slik at du ikke betale noe mens du studerer
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Jeg har studielån fra studier for noen år siden, som jeg betaler på i dag. Nå skal jeg fullføre studiene (hoppet av litt over halvveis), og har i den forbindelse søkt mer studielån. Hvordan blir det med studielånet jeg allerede har, skal jeg fortsette å betale på dette, eller blir det "fryst" til jeg er ferdig med studiene? Anonymous poster hash: 67237...9d1 Det fryses dersom du studerer på FULLTID. Dersom du studerer på fulltid kan du også i etterkant søke om ettergivelse av renter i perioden du studerte. Er ikke sikkert du får, da, siden det er avhengig av inntekt du hadde i den perioden. Anonymous poster hash: 9d661...4d8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Det fryses dersom du studerer på FULLTID. Dersom du studerer på fulltid kan du også i etterkant søke om ettergivelse av renter i perioden du studerte. Er ikke sikkert du får, da, siden det er avhengig av inntekt du hadde i den perioden. Anonymous poster hash: 9d661...4d8 Jeg skal studere deltid. Vil det da si at jeg fortsetter å betale på det jeg har før jeg startet studier igjen nå, og begynner å betale på det jeg nå tar opp etter at jeg er helt ferdig? Anonymous poster hash: 67237...9d1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Jeg skal studere deltid. Vil det da si at jeg fortsetter å betale på det jeg har før jeg startet studier igjen nå, og begynner å betale på det jeg nå tar opp etter at jeg er helt ferdig? Anonymous poster hash: 67237...9d1 Hvis du skal studere deltid, må du fremdeles betale på det gamle lånet ditt. Det er kun hvis du får ny støtte til fulltidsutdanning at det gamle lånet automatisk blir rente- og betalingsfritt igjen. Hvis du ikke kan betale, må du søke om betalingsutsettelse: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Betalingsutsettelse/ Du kan søke om rentefritak (sletting av renter) i ettertid ved deltidsutdanning. Rentefritak er avhengig av inntekten din: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Utdanning/ Anonymous poster hash: d628f...f7c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Det lånet du tar opp nå er rentefritt, ja. Du får betalingsplan på det samle lånet ditt når du er ferdig med å ta opp støtte. Anonymous poster hash: d628f...f7c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Takk for svar! Har sendt mail til lånekassen med spørsmål om det samme, fikk til svar at det var 10 dagers ventetid på svar..... Anonymous poster hash: 67237...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå