AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg tror i allefall det er omgangssyke, men jeg kaster ikke opp. Har diaré og sykt vondt i magen.er kvalm da, og slapp med feber. Har vart 3 dager nå, når kan jeg regne med det blir bedre? Og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Anonymous poster hash: 76a48...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 20. juli 2014 #2 Del Skrevet 20. juli 2014 Sist jeg var hos legen, fordi jeg trengte sykemelding i forbindelse med omgangssyke fikk jeg beskjed om å spise yoghurt naturell med litt salt og loff, fordi det var skånsomt for magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Del Skrevet 20. juli 2014 Klarer du å drikke rikelig, så du ikke blir uttørket? All melkemat, mat som inneholder melk holder du deg unna til du har vært diarefri i minst 2 døgn. Silt, avkokt havregryn er både næring i, virker rensende og du får i deg væske. Et gammelt råd. Dunkoker 1 dl. Havregryn, i ca 1,5 liter vann. Når det koker opp bruker jeg tilsette 2 spiseskjeer sukker og mikroskopisk lite salt. Så lar du det koke i mellom 5 til 10 minutter. Tar det av platen og siler hele sulamitten igjenom et melsikt. Alle havregrynene skal bort fordi de irriterer mage- tarmsystemet. Drikk dette varmt, kaldt eller lunkent. Smak evt til med mer sukker eller bruk mindre om du ikke er ennsøtmoms. God bedring.Anonymous poster hash: dab5f...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #4 Del Skrevet 20. juli 2014 Takk for svar begge to! Prøver å drikke, men det gjør veldig vondt i magen. Har spist loff, men bare tanken på yoghurt er kvalmende... Skal prøve det med havregryn, det hørtes ut som en ok måte å få i seg litt på.Anonymous poster hash: 76a48...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Del Skrevet 20. juli 2014 Få noen til å kjøpe GEM på apoteket. Anonymous poster hash: 0fe45...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Del Skrevet 20. juli 2014 Få noen til å kjøpe GEM på apoteket. Anonymous poster hash: 0fe45...cf6 Silt havregrynsavkok er like bra. Kalrer du litt banan i tillegg får du i deg kalium.Anonymous poster hash: dab5f...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå