AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Hei. Jeg er en person som har brukt briller siden jeg var 2-3år og er i 20 årene nå. I disse årene har jeg opplevd diverse ting som har vært rettet mot meg pga at jeg bruker briller. I alle årene mine til nå så slår det ikke feil at noen kaller meg en "nerd" pga at jeg bruker briller? hvorfor? For noen dager siden sa jeg "Hei" til en på en fest, men fikk "æsj, nerd" tilbake..Dette har faktisk hendt flere ganger. Jeg sier ikke at alle har fordommer mot oss med briller, men veldig mange har det. Det jeg lurer på er hvorfor? Er det så fantastisk gøy krenke en person med briller? Tydeligvis er ikke folk med briller noe ettertraktet på merkedet. Anonymous poster hash: da9d5...6d9
Dina86 Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 På barneskolen ble jeg mobbet for det. Etter det har jeg aldri opplevd noe negativt pga. brillene mine. Hvis noen oppfører seg kjipt fordi du har briller er de jo ikke verdt en dritt uansett.
Jolene Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Kan ikke si annet enn at jeg skjønner hva du mener . Opplevd det samme selv, men ikke i voksen alder. Har du briller som passer til stil og utseende? Hvordan brillen ser ut kan ha mye å si, samt egen opplevelse av dem. Dersom brillene gjør deg usikker, vil dette merkes. Personlig bruker jeg dog linser til daglig, gjort det siden jeg var 12-13 år fordi jeg fikk regulering+var smart på skolen. De kan jeg også sove med, føles som om jeg har forbedret synet! Det å gå fra å måtte ta på seg briller hver dag (Brukt briller siden jeg var 3-4 år gammel), til å våkne opp å faktisk kunne se verden er helt fantastisk! Uansett! Dersom de ser stygt på det på grunn av brillene er de ikke noe å samle på TS!
Fiolinisten Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Trodde de fleste sluttet med sånt på barneskolen. Jeg har i hvert fall aldri opplevd det etter at jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg tror helhetsinntrykket har noe å si, ingen tenker vel automatisk nerd av briller...
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 På barneskolen ble jeg mobbet for det. Etter det har jeg aldri opplevd noe negativt pga. brillene mine. Hvis noen oppfører seg kjipt fordi du har briller er de jo ikke verdt en dritt uansett. Hatet barneskolen. Der ble jeg mobbet heletiden. For en grusom tid. Så jeg var ikke alene om det nei... Kan ikke si annet enn at jeg skjønner hva du mener . Opplevd det samme selv, men ikke i voksen alder. Har du briller som passer til stil og utseende? Hvordan brillen ser ut kan ha mye å si, samt egen opplevelse av dem. Dersom brillene gjør deg usikker, vil dette merkes. Personlig bruker jeg dog linser til daglig, gjort det siden jeg var 12-13 år fordi jeg fikk regulering+var smart på skolen. De kan jeg også sove med, føles som om jeg har forbedret synet! Det å gå fra å måtte ta på seg briller hver dag (Brukt briller siden jeg var 3-4 år gammel), til å våkne opp å faktisk kunne se verden er helt fantastisk! Uansett! Dersom de ser stygt på det på grunn av brillene er de ikke noe å samle på TS! Jeg har briller som passer til meg ja. Jeg hadde også regulering og var smart, men kan ikke ha linser eller ta laser. Brillene i seg selv bryr meg fint lite da det er en vanesak. Trodde de fleste sluttet med sånt på barneskolen. Jeg har i hvert fall aldri opplevd det etter at jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg tror helhetsinntrykket har noe å si, ingen tenker vel automatisk nerd av briller... Du vil ikke tro hvor lenge folk mobber. Det er bare måten mobbingen blir jo eldre man blir. Den blir ikke like åpenbar som når man er liten Anonymous poster hash: da9d5...6d9 1
Jolene Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Jeg har briller som passer til meg ja. Jeg hadde også regulering og var smart, men kan ikke ha linser eller ta laser. Brillene i seg selv bryr meg fint lite da det er en vanesak. Anonymous poster hash: da9d5...6d9 Dersom det er sånn du svarer andre i det virkelige liv når de prøver å hjelpe deg er det ikke brillene som er problemet TS.... 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Dersom det er sånn du svarer andre i det virkelige liv når de prøver å hjelpe deg er det ikke brillene som er problemet TS.... Som mange jeg møter inkludert deg selv. Så vil du at jeg skal fjerne brillene for å føle meg bedre? Det er jo ikke jeg som har problemer med dem, men andre personer. Føler de konkurranse? Det er ikke alle på denne jord som kan ha linser eller ta operasjon. Dessverre er jeg den under dette tilfellet. Anonymous poster hash: da9d5...6d9
Gjest SoccerPlayer Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Er bare folk som ikke har vokst opp som sier sånne kommentarer og mobber de med briller. De er fortsatt i barneskole/ungdomskole alderen. Stakkarene. Synes de med briller er tøffe jeg, og det kan være skikkelig sexy også på kvinner (for meg)
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 Bare vent, om et par år bruker "alle" briller… Jeg har ikke fordommer- Tror det er noe som slutter i begynnelsen av 20-åra… Anonymous poster hash: d847d...dca
Jolene Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Som mange jeg møter inkludert deg selv. Så vil du at jeg skal fjerne brillene for å føle meg bedre? Det er jo ikke jeg som har problemer med dem, men andre personer. Føler de konkurranse? Det er ikke alle på denne jord som kan ha linser eller ta operasjon. Dessverre er jeg den under dette tilfellet. Anonymous poster hash: da9d5...6d9 Klart jeg mobber de med briller, selvsagt! Det er jo tross alt briller! Hvordan kan du forvente at jeg skal kunne vite at du ikke kan ha linser? Jeg forklarte deg bare min løsning, samt ting jeg tror kan være mulige grunner. Dersom du ikke er interessert i å høre hva andre mener om saken, hvorfor opprette en tråd da? I så tilfelle, du må gjerne utheve det du mener var "fordomsfullt"
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Klart jeg mobber de med briller, selvsagt! Det er jo tross alt briller! Hvordan kan du forvente at jeg skal kunne vite at du ikke kan ha linser? Jeg forklarte deg bare min løsning, samt ting jeg tror kan være mulige grunner. Dersom du ikke er interessert i å høre hva andre mener om saken, hvorfor opprette en tråd da? I så tilfelle, du må gjerne utheve det du mener var "fordomsfullt" Beklager, men ville helst ikke helt oppnå svar som gikk ut på å fjerne brille da dette ikke var mulig. Fint den løsningen funket for deg og setter veldig pris på svar Anonymous poster hash: da9d5...6d9
bortkommen Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Med dagens brillemote og så vanlig som briller er trodde jeg ingen kommenterte det lengre? Selv har jeg briller men trenger det ikke fordi synet er så lite gærnt men vil ha når jeg kjører bil. Dette med mobbing synes jeg er vanskelig å angripe på noe fornuftig vis uten å bli stemplet som en mobber selv nesten. Alle blir vel mobbet en eller annen gang i løpet av livet men det er litt hva man selv gjør ut av det, hvordan man takler det. Min nevø ble mobbet så det monnet når han gikk på barneskolen fordi han pratet rart. Gutten var en kraftig plugg men snill som dagen er lang så han gjorde ikke en flue fortred, bare tok i mot helt til det ble nok og gutten eksploderte i et raseriutbrudd. Da tok mobbingen slutt for å si det sånn. Ja det er trist at det er nødvendig å bli voldelig men mobbing er nok for dypt i menneskes natur til at man kan bli kvitt det uten å stille opp for seg selv før eller senere. Holdningsarbeid i skolen kan sikkert gjøre svært mye men vi mennesker er for onde/utspekulert av natur til at enhver menneske kan gå i gjennom livet uten å ta saken opp selv...tror jeg. Det er som kriminalitet og vold ellers. Det nytter ikke å vedta at det skal bli slutt med det. Som noen nevner, briller som er kule og som man selv føler er kule og passer er viktig. Nå for tiden synes jeg mannfolk med Oakley frogskins innfatning er jævla tøft hvis man passer det. Hadde jeg gjort det selv hadde jeg nesten begynt å brukt det selv om jeg ikke må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå